Monday, July 6, 2009

Update lagi

1. Peminat-peminat Big Bang, sila klik sini. Lagu baru dah release. Kali ni depa nyanyi lagu dalam bahasa jepon. Oklah rentak lagunya. Tapi saya perasan lagu boyband korea nih liriknya mengarut sikit. Ala2 lirik dewasa, walaupun takla over mcm lagu omputis. Still, saya lebih suka lagu boyband jepun sebab depa jambu tema lagu lebih meluas skopnya - persahabatan, motivasi, bukan cintan cintun mengorat perempuan seksi semata-mata mcm kebanyakan kumpulan.
Untuk Big Bang, saya suker G-Dragon kerana dia nampak cool ala2 ganas masa menyanyi tapi sebenarnya dia sangat pemalu. Suka tengok gesture tangan dia kalau dia malu, ala2 kipas muka dan tutup2 muka..hiks. Dannnnnn, dia penah date ngan pompuan tua..keke. Maknanya dia adalah adik ikan sejak azali.


2. Sekarang lebih fokus rasanya sebab baaaaaanyak kerja. So, kalau ym tak berbalas tu mintak maaf ye, jarang ada depan lappie. Anda semua tetap di hati. Yamapi je dah takde kat hati sangat. Masih sakit hati. hehe

3. Hari Sabtu hari tuh tertinggal bas. Pagi tadi pon tertinggal bas. Sesuka hati je pakcik bas dtg awal sikit sebab tak ramai student dah - tgh cuti sem. Masa hari Sabtu tu, dah tertinggal bas, menapak ke bus stop pertama. Selalu driver lepak sini dulu sebelum bertolak. Kebetulan ada bas masa tu, tapi pergi tempat lain dulu, baru pusing balik dan ke uni. Since sejuk sampai saya terketar-ketar, pakcik bas ajak naik bas ngan dia. Masa tuh memang takde pikir buruk apa dah. Lagipon wij*dan (opismet) penah guna tektik ni dulu - buat muka sedih dan overkan ketaran, pasti pakcik bas offer naik bas..keke. Sebab kalau tggu kat bus stop sampai bas pusing balik, kompom mati keras. So, bersenang lenang dalam bas yang ada heater sambil gossip2 masa pusing2 bahagian south. Bayar 2.50 je, tapi leh pusing sampai south..hiks. Terima kasih pokcik bas!!!

4. Hari Sabtu dapat tau the 5B's dah makan. Licin semua bekas. Alhamdulillah. Happy sangat bila depa dah berenti merajuk tak tentu hala nih. Sedang saya menghidangkan makanan untuk mereka, Ga*reth jerit
'do you want me to feed your animals tomorrow?'.
Hadoila..tolongla jangan baik sangat, goyah hati i nih taww. Terus mode angkat tangan takat dada 'Ya Allah, kentalkanlah jiwa, dan kuatkanlah iman untuk menepis sebarang godaan yang mendatang..' hehe.
Saya tammo dia bagi makan bebiri saya sebab terang-terang tak fair. Dia tak bagi saya take turn untuk bagi bebiri dia makan sebab for each of his animal ada pengiraan makanan yang berbeza. So, saya decide mintak tlg orang yg jaga animal house yang bagi makan since Ahad memang takleh datang. Sejuk2 mcm nih mmg saya tak mampu nak tido opis. And yes, saya tetap cakap melayu ngan bebiri tu. Ala2 mcm cakap melayu ngan anak omputis..keke.Amacam, ada can jadik mak tiri tak agaknya?hahaha

5. Bercakap pasal sejuk, mungkin saya tak perasan tapi semua org perasan saya memang terketar2. Saya rasa taklah teruk sangat tapi ntah kenapa dah jadik isu lab. Terus encik bos bagi arahan untuk ikut dia keluar esok - beli baju tebal katanya. Sentapppp okeh! Saya menolak dengan cara yang baik tapi nampaknya Sa*ra dah jadik tagteam ngan encik bos, menyebelahi bos dan menyebabkan saya takde geng. Depa siap menyelidik apa jenis pakaian saya pakai, bape lapis, stokin apa..Sentappp lagi! The conclusion: saya tak reti berpakaian untuk winter. Ala2 disaster la nih walaupun saya dah pakai baju 3 lapis. Encik bos kata saya tak pilih material yang betul. Malasnya nak keluar deting ngan encik bos esok..*sigh*. Tammo keluar dengan encik bos!!!!!!!!!!! Benci bila rasa mcm sangat tak reti apa dan last2 menyusahkan semua orang.

6. Artis, masa diriku bergosip denganmu, Peter lalu sampai dua kali dan dia telah melihat sisi gelapku ketika mengenok dengan you! Saham sudah jatuh menjunam nampaknya..kekeke.

2 comments:

  1. erk- xphm #6 tu

    wah~ bagus btul bos k dijah...

    poskad dh sampai blum?

    ReplyDelete
  2. fadhilah, poin num 6 tuh kod rahsia untuk member..=)

    poskad dah sampai la sayang..sila tengok entry sebelum nih...

    ReplyDelete