Tuesday, July 14, 2009

Saya tak pakai susuk, tapi semua datang menyerah diri

Kalau rujuk entry bawah *malas link*, ada dinyatakan perihal Peter menjadi wira penyelamat bumi ala optimus prime kan. Entry tersebut ditulis ketika 24 jam hari ni belum berakhir *mcm bunyi statement blackmail mintak wang tebusan*. Saya ingin menegaskan dengan ikhlas hati, SAYA TAK PAKAI SUSUK BERLIAN ATAU EMAS. Kalau tak percaya boleh bawak saya pi x-ray muka kat doktor sepital. Nak tahu kenapa ada penegasan pasal susuk? Sebab saya sendiri moskel dek fakta2 berikut *adik2 ikan, cari baldi cepat, mode perasan: ON*

  1. Pasal Peter toksah nak cakap banyak la kan, dia sangat mesra dan baik hati dan memberi senyuman menawan dan cakap bersopan hari ini - sedangkan sebelum ni dia selalu lari dari saya dan macam takut2 bila bertembung dengan saya. Terasa mcm gorgon sebelum ni, serius.. Sampai rasa tammo bertembung dengan dia. Kalau bertembung saya akan pandang tanah seolah2 melihat kalau ada cacing tanah yang perlukan bantuan.
  2. Oh, dah tau nama mamat tuh – Samuel dari Peru yang bersembang dengan saya pagi tadi. Walau kami tak mengetahui nama sesama sendiri, kami sangat serasi *boleh tak nak buat kesimpulan membabi buta sebab perasan? Kekeke*. Sangat bahagia bersembang dengan dia.
  3. Ingat entry meroyan yang mencarut2? Kan saya hangin tahap gaban ngan mamat perasan hensem tu kan? Tetiba demam apa tah mamat tu, bila saya lalu melintasi dia yang tengah bersembang dengan abang bangla, dia telah memandang saya dan telah melemparkan sengihan seakan bebiri yang kekenyangan – sangat menyentapkan sebab dia memang terkenal dengan kontrol macho tahap gaban sampai semua orang menyampah. I was like 'demam ke mamat nih?'. Saya hanya angkat kening ala2 kerek dan blah. Nasibla kan. Tapi terbayang sengihan dia sebab mcm horror! Bajet kiut la tuh!huh!
  4. Tetiba ga*reth datang bilik dan nak pinjam laptop. Terus rasa nak pengsan sebab bilik sepah. Kekek. Tak sangka Ga*reth sanggup datang ke bilik untuk meminjam laptop! Tandanya dia tak rasa kekok ngan saya..Adakah kami sudah sampai ke tahap sangat mesra hingga melebihi status kawan biasa? Keke *kesimpulan perasan sendiri ~ pengsan*
  5. Sorang lecturer hensem berstatus laki orang yang baru masuk keje *baru habis PhD* tetiba telah dengan eksaitednya menegur saya sambil bagi lambaian tangan. Saya tak pernah bersembang ngan dia tapi saya selalu dibuli oleh Ma*rk depan dia. Tanpa Ma*rk yang berstatus ayah di sisinya, saya mcm kekok bila lecturer ini memberi lambaian mesra. Sesuatu kah? *perasan lagi! Pls bear with me..keke*.
  6. Masa pergi membeli belah tetiba ada sorang budak laki belasan tahun datang dekat saya. Dia mintak dua dollar sebab nak beli mainan. Sentap okeh! I ada gaya Paris hilton ke? I rasa tu tektik mengorat *perasan lagi*. Maka, saya kata 'sorry' dan tidak memenuhi permintaan dia yang comel. Sib baik iman I kuat kan. Tapi tengok muka pon dah tau nih, pandai amik kesempatan dengan buat2 comel. Helo adik, silap orang, I taste adik ikan jambu dalam erti kata yang sebenar. Buat-buat jambu I bolayan. Keke. Ala, lagipon muda sangat. Kang org tuduh I pedo.huhu

Sib baik balik awal hari ni. Sib baik jugak encik bos pegi conference. Kalau tak, tataula I sanggup ke tak berhadapan dengan lebih banyak serahan diri. Keke. Susah tau bila rasa dipojai ramai nih. So, pesanan penaja buat wanita2 di luar sana, kita mampu jadi pojaan ramai walau tak pakai susuk, cukup dengan kita tak mencarut enjoy dan menjadi diri kita sendiri. Err, tapi saya tak gedik hari ni. Agaknya kalau saya tak gedik semua org konpius dan menyerah diri? Mungkin. Mungkin. Hiks.

4 comments:

  1. aku suke tajuk entry nie. ala2 pengakuan tidak bersalah seorang gro.muahahahaha

    ReplyDelete
  2. Kirim gud morning, gud afternoon, gud evening & gud night kat lecturer muda belia(mudakah??)tersebut! ngehehe..

    ReplyDelete
  3. haha.
    see, kak dij patut learn from ur own rakan seperjuangan. tetiba tidak gedik dan keperempuanan ~ baru lah di pojai lelaki2 di aussie.

    ReplyDelete
  4. kan tra? mcm artis bgtau dia tak pakai susuk, tapi takde org tanya pon.
    as, dia dah kawen..huhu
    am, are you sure dia tak gedik dan keperempuanan? I doubt it. =p

    ReplyDelete