Monday, July 6, 2009

Ini entry tiru Angah Zura

Saya stress agaknya, jadik gian nak menulis entry banyak-banyak. Angah tak tag, tapi saya nak jugak buat entry mcm dia. Pasal kisah tingkatan 4.

1. Dulu, cita-cita saya nak jadik ustazah. Lepas tu kawin ngan ustaz rock. Jadi saya berkira-kira mahu masuk kelas thanawi. Kebetulan, masa sekolah rendah ada basic bahasa arab, jadi kira macam ulang balik belajar bahasa arab masa sekolah menengah. Kalau ikut hakikatnya, taklah bagus mana tapi dah belajar berulang2..kira dapatlah tangkap sikit. Even monkey learn from repetition kan?
Namun, ayah mengusulkan saya amik kelas sains. Akhirnya saya masuk kelas sains dalam kelas sains itulah terbentuknya geng panda kumpulan adik beradik bukan biologis yang menjadi partner in crime dan menjadi saingan study secara tak langsung. Oh, masih ingat kawan saya yang digelar Ude dapat 100% dalam test sejarah. Panas je dok sebelah dia sebab saya memang susah nak lulus sejarah.

2. Saya ada menjalin perhubungan persahabatan dengan lelaki bahas sekolah lelaki. Oh, jangan salah paham, bukan hubungan cinta. Tapi saya pon tatau apa motif bersurat bagai masa tuh. Konon sesama pengerusi kelab ke hapa tah, so bertukar pandangan demi kemaslahatan kelab. Baik punya alasan kan? kekeke. Siap berbalas-balas surat menggunakan kakak tingkatan enam yang belajar di sekolah lelaki. Kalau guna pos, buang duit stem dan kompom akan ada problem sebab ustazah bukak semua surat dari luar. Kalau ada unsur keraguan, surat tu tak sampai ke tangan kita. Pernah ada seorang pakwe kawan lama hantar surat melalui pos, gigih guna nama pompuan kat signature untuk mengaburi mata ustazah.kekeke. Bila spot cek gigih sorok surat2 dalam plastik, pastu masukkan dalam baldi, telangkup kat ampaian..kekeke (budak taayah, note: masih ingat ARBAM yang glemer itewwwww???)

3. Saya pemalas sejak azali. Saya tak penah lipat baju bila keluar dari blok form 1. Masa form 1 kalau tak lipat baju cantik2 kena denda jalan itik. Bila dah jadik senior nih, pemalasnya Tuhan je tau. Selalu sumbat-sumbat je baju dalam locker dan tutup pintu. Sekalik ada spot cek barang 'haram' dan berhamburanlah baju-baju saya jatuh bila cikgu bukak loker. Bila saya dapat laporan dr student yang ikut warden, saya terus melarikan diri dari warden berkenaan selama berminggu-minggu. Tatau nak letak muka kat mana (budak taayah, note: cikgu ros anita..huhu). Eh, ni citer form 3 ke form 4..tak ingat..

4. Saya tak pernah jaga time add math. Bila dah nak exam baru gelabah ayam stress. Bukan saya sengaja nak tidur..nasik lemak dewan makan setiap hari rabu memang membuatkan mata mengantuk (alasan typical i budak taayah). Sungguh, tidur dalam kelas merupakan penyakit berjangkit merbahaya yang menular di taayah suatu ketika dulu.

5. Saya teringin nak masuk kawad. Tapi semasa pemilihan saya diserang lelah dan berehat di rumah. Kecewa bila adik-adik beradik yang lain masuk. Yang tak masuk hanyalah wanita2 solehah yang tammo hentak2 kaki..Hanya saya yang kurang solehah, tapi tak masuk sebab lelah...huuuuuuuuuuuuuuuu

6. Saya dilantik menjadi naib presiden persatuan agama dan dakwah. Fuh, sentap kan? Inilah padahnya bila undi angkat tangan. Saya kan luas tanah jajahan, jadik orang lantik saya bukan kerana kredibiliti. Kerana mereka tak takut dengan saya barang kali. Nak pengsan bila dapat jadik timbalan presiden, tapi akhirnya menggulingkan diri sendiri kerana saya takut kena panah petir tak mampu memikul tanggung jawab yang sungguh berat itu. Ayang dan Ateh bersama-sama dalam exco dan kami sahaja yang mcm aneh dari orang lain..huuuuu Ayang biro penerbitan dan publisiti kan?kekeke

7. Masa tingkatan 4, abang STA bangunan sebelah *dari sekolah lelaki* takde yang vok. Yang vok hanya ketika saya tingkatan 3. Boleh angau dibuatnya. Sekalik bagi nasihat dalam ceramah, semua org mcm terpana dan mendengar nasihatnya. Kellas! (note: apa khabar epoi a'a? keke)

8. Hanya pakai nametag *itupun nametag kutip tah mana-mana jumpa* dan buat pasola *lipatan tudung* ketika perhimpunan. Sekalik terkantoi dengan cikgu kelas sebab saya terlupa bukak nametag lepas perhimpunan dan cikgu mempertikaikan apa nama saya yang sebenar. Oh saya rindu mendiang cikgu chee yang selalu marah2 sayang kat saya.huuu

9. Selalu meyarankan adik2 bilik berbuat jasa pada senior dengan mengambilkan makanan di dewan makan setiap kali waktu makan malam..hakhakhak. I love my dormmates!

10. Mak datang melawat tetiap mggu sampai habis SPM sebab rumah sekangkang gajah dari sekolah. =)

11. Masuk banyak2 persatuan sebab nak makan McD dan KFC bila jamuan akhir tahun. So, saya adalah ahli PBSM yang tatau nak balut luka orang mahupun buat PCR CPR. Saya juga adalah ahli silat olahraga yang hanya beli baju, datang latihan celup-celup. Kesannya, hanya tau kuda-kuda dan menumbuk muka orang.

4 comments:

  1. wehh..banyak betul entry..macam berminggu tak follow entry awak walhal rasa2nya semalam dah tengok dah..G.I.G.I.H
    akak dah takde mood nak hapdet, tambahan lagi semenjak peristiwa hippotatamus tu

    ReplyDelete
  2. akak, saya stress kot..tu yang asik menulis..nak sembang takde geng *padahal baru je lepas sembang ngan cik pensyarah* ekekek. SAYA SUNYI TAHAP ANAK GABAN!!!!!!!
    takpe kak, akak tggu cool down then buat entry kaw-kaw yang bermanfaat dan bergona..kekeke

    ReplyDelete
  3. Raja Nurul AtikahJuly 7, 2009 at 1:22 PM

    Dijah..Cikgu Chee da mati ker???x tau citer.Jauh tul aku merantau yer sampai mende ni pon aku x tau..huhu
    Raja Atikah

    ReplyDelete
  4. raja...lamanya tak jumpa..anak hang yang hensem tu sihat ke? keke
    Haah, cikgu chee dah meninggal, lama dah..masa dijah undergrad lagi rasanya... =(

    ReplyDelete