Tuesday, July 7, 2009

Rasa bersalah yang merenggut jiwa

Pernah tak rasa bersalah mencengkam jiwa, menular ke segenap salur darah yang ada dalam badan, bila kita dapat apa yang kita mahu, tetapi ia memberi kesan mudarat pada orang lain?
Malam tadi saya berdoa supaya encik bos kensel plan shopping bersama. Maka pagi tadi saya berpakaian mengikut piawai - thermal inners *terasa mcm heechul pulak bila pakai thermal*


then pakai tshirt, then pakai wool jumper, then pakai kot tebal. Pakai sarung tangan. Pakai serkup kepala.
Bila terjumpa encik bos di animal house *dia sedang bagi bebiri ga*reth makan* saya pon dengan riaknya menuju ke arahnya dan berkata
'I'm warm today'
Dia gelak sambil buat muka ala2 'Ye lah tu. Poyo je'
So, saya menayang wool jumper dan bagitau dia saya pakai thermal.
Then dia cakap dia demam, so memang tak dapat keluar. Agaknya sebab takde sikit pon riak sedih kat muka saya bila dia bgtau tak jadi shopping, dia ckp 'I know you dont want to go shopping with me'. Dia berlakon sayu pulak.
Sedih pulak rasa. Tetiba awan mendung berarak betul2 atas kepala. Bersedia menunggu kilat menyambar saya - balasan kerana telah menyakitkan hati seorang 'guru'. Walaupun dia berlakon je kecik hati, saya tersentap jugak sekejap. Teruk jugak nampaknya dia demam. Tapi sama je degilnya mcm saya, bila orang nak tolong dia bagi makan bebiri, dia tammo bagi! Alih2, dia yang nak tolong bagi makan bebiri saya. Apekah? Saya tercampak ke planet mana nih? Kompom bukan zargus kan?
Tapi esok bos kata dan diskas ngan saya pasal pakaian panas. Ala2 ceramah fesyen la kot esok. Dan akhirnya saya suggest supaya dia maklumkan pada saya apakah material yang sesuai, so lepas nih takdelah saya sibuk cari baju yang fesyen sama mcm yamapi tapahapa dan tak perlulah dia susah-susah bawak saya shopping *saya cakap sambil bagi senyuman paaaaaling menawan sebab takut dia kecik hati*. Finally dia setuju. Yes!
So, hari ini encik bos takde. Saya harap dia cepat sembuh. Kesian pulak nengoknya. Saya sebenarnya dah boleh sense dia tak berapa sihat sebab hidung dia merah2. Tapi bila saya tanya dia ok ke tak, dia sentiasa hairan kenapa saya tanya dan menegaskan dia sentiasa sihat dan kuat. Hari ni tetiba dia kata
'You can see it coming eh?'
'Yes, I can sense it' *muka berlagak mcm saya nih ada ilmu hitam*
'Amaaazing' dia berlakon kagum. 'Can u cure me then?'
*pengsan*
'No, I cant. kekek'
Semoga encik bos sihat dan kuat esok. Amin =)

8 comments:

  1. 'Can u cure me then?'
    'No, I cant. kekek'

    salah jwpn hg nih!
    patutnya hg jwb:

    "i think so.try marry me.."
    hahahahahaha (blh main try2 la plk..)

    ReplyDelete
  2. hang jangan beb, kang hilang sorang kawan untuk buat FYP parasit denganmu..I'm looking forward untuk kita buat FYP ngan budak jambu..hekhekhek.

    ReplyDelete
  3. Somehow I had the same idea as As Hamsa even before reading her comment..

    ReplyDelete
  4. Yah, mari ramai-ramai menggosipkan I. Am, kompom lepas nih lagi banyak email forward yang akan I terima..kekek

    ReplyDelete
  5. sweet la ko ngan sv ko.ahaks

    kawen2, dapat anak mata biru,kulit gelap.exotic gile.muahahaha

    ReplyDelete
  6. oih! kulit gelap tu ko nak keji aku la kan? macam raksase je aku bayang kulit gelap mata biru segala..mata biru adalah resesif, so kompom kalau kita kawin ngan org mater biru, tak dapat anak mata biru. btw, sv aku mata hijau..ahakkkks.

    amaran kepada pembaca blog,sila jangan ambil series yer. dalam blog ni, 10% je yang dipaparkan adalah benar. yang lain hanyalah drama..kekek

    ReplyDelete
  7. sye agree. dr entry2 akak.. tetibe sye rase sye pulak yg syg kat sv akak tu.. sgt kebapaan. hugable jugak ye org nyeee..? waaaaaa best2 (:

    ReplyDelete
  8. hugable sha, hugable..kekekek

    ReplyDelete