Sunday, July 12, 2009

Seronoknye bermalas-malasan

1. Report sikit lagi nak siap. Malam tadi sampai meleleh2 air mata kesebakan dek penangan tengok DVD citer Babe: Pig in the city, *sambungan movie Babe – babi pengembala bebiri*. Suker gila tengok babi yang comel nih dengan binatang2 lain berlakon. Tetiba terpikir… depa kena dera tak agaknya eh masa berlakon? Beli 2 DVD ni (Babe ngan Babe: Pig in the city) dapat 15 dollar je sebab ni DVD lama. Harga DVD citer baru masih tinggi - 30 dollar untuk citer2 mcm Twilight, Slumdog Millionaire, Bride wars, He's just not that into you *sigh*. Ps: Adik yang keje kat kedai DVD adalah hot..ahaks. Namanya Har*ley..keke *baru lepas tgk receipt, keke*

2. Hari ni rajin sikit *bukan sebab suspect mak baca blog*. Bangun je terus kemas2 bilik, basuh pinggan, masak nasik, perangat lauk. Oh, hari tu Dhar*ma ajar masak ayam dengan rempah2. Bubuh je serbuk cili, serbuk kunyit, garam, serbuk lada hitam, rempah kari, air, garlic paste, ginger paste *semua barang dha*rma sponsor, keke* dan perap. Then bakar. Tadaaaaa~ dah siap. So, selama berhari2 makan ayam masak pekenamantah nih. Sejuk2 ni memang kuat makan *sigh*. Pastu siap sambung kemas2 barang sebab nak pindah dah lagi 2 minggu, then untuk mengbestan diri sendiri kemas2 bilik - siap vacum carpet bilik. Ahaks. Terasa wanita sejati hari ni. Yes, dah boleh kawin dah nih! Meh masuk meminang meh!kekeke.

3. Saya masih percaya soal hati tak boleh dipaksa. Mcm kes peminat tegar Yoona SNSD yang kini telah sedar hakikat SNSD tak vok. Akhirnya dia telah join STAND (anti SNSD) kerana sedar SNSD hanya mampu berpakaian seksi dan menggedik mengeliat mcm pacat tapi kualitinya nan ado.. I'm so proud of you adek! tapi kakak sedikit gelisah - tatau nak pangkah apa dah kat kamu. Sila minat kumpulan yang tak best supaya kakak leh pangkah kamu yer..keke. Dan saya juga baru terbuka hati untuk menyukai Heechul dan Big Bang. Walau sebelum ni Kinah telah promote sebelum saya sambung belajar, tapi pada masa tu hati saya masih pada Lee Teuk – leader Suju. Yer, sekarang sedang menganalisa lagu2 Big Bang yang sedap dan sedang mengagumi kecantikan dan kepetahan berkata2 Heechul. Ayang, Acu masih amalkan sistem giliran untuk keadilan. Siwon juga menggetarkan *lap idung darah*

4. Semalam ajak wijdan satu family melawat the 5B's kat kandang. Anak2 dia sangat eksaited nak tengok sheep. Tapi bila sampai je kat kandang semua pakat pekup hidung, termasuk wijdan dan hubbynya. Sentap! Depa kata bau bebiri busuk. Oh, bagi saya tu lah bau yang bleh hilangkan stress. Saya sangat suka bau bebiri okeh! Tergamam sekejap saya bila org kata bebiri busuk. Dan saya berdoa semoga saya dapat suami yang bila ikut saya jumpa bebiri, dia tak pekup hidung..mesti saya kecik hati kalau dia tak menyukai benda yang saya suka.hiks. Dating impian: di kandang bebiri. Ahaks. Ps: sib baik encik bos dan ga*reth tak pekup hidung bila bagi makan bebiri….ngeeee

5. Eloi*de, rakan France yang santeks pun nak amik Drivers knowledge test minggu ni. Since encik bos away seminggu, rasanya mcm nak amik minggu nih jugak. So, bila ada masa free dan penat tgk tengok youtube, saya akan study untuk test. Tolong doakan ye. Ini semua demi kemaslahatan bebiri. Kalau ikut hati memang malas ya amat.

6. Tetiba terpikir pasal raya. Ayah suggest balik..tapi sebenarnya bila dah tercampak kat sini memang susah la nak balik, tambah lagi I tgh enjoy status terhangat di pasaran *jeling rakan2 sepengejian dan adik2 ikan*. Air Asia takde dr Sydney. Sini ke Sydney pon dah 8 jam kalau naik bas. Dr melbourne ada la air asia murah, tapi nak ke Melbourne tu yang parah. So, sehingga ke saat entry ni ditulis, saya plan tammo balik raya tahun ni. Lagipon tahun ni bukan turn semua orang raya kat rumah Opah. Semua raya belah pasangan. So, insyaAllah tahun depan saya balik bawak seseorang, ahaks. Tolong doakan ye =). So, tahun ni sedang berkira2 untuk pi Perth untuk raya *jeling org2 Perth*. Tapi kan dik non, most prob I raya kat sini je. Sian pulak Peter kesunyian..*alasan tak bleh blah* Kalau Peter balik Iran *dia sekarang homesick tahap gaban, sian* baru la akan pikir betul2 nak raya Perth ke tak..hikhik.

3 comments:

  1. sis, ayat salah/sengaja yang u potong tu la yang menarik perhatian qila..heeee.. i lyke!!
    kekeke

    ReplyDelete
  2. qilah, saje je tuh.hikhik
    fadhilah, yer..perth jauh

    ReplyDelete