Monday, July 27, 2009

Sudah pindah

Sudah pindah. Terasa macam masa memula masuk asrama, sebab kali nih wij*dan hantar sekali dengan husband dia dan ma*nar. Semangat teman saya masa saya berdiskas dengan resident leader, semangat memerhatikan saya sain kontrak *depa takut saya semberono sain - keke*, semangat masuk dalam flat dan cek2 segala mak nenek yang ada dalam bilik. Terharu sebab depa betul2 pastikan semua dalam keadaan yang baik. Siap berpeluk sakan masa meninggalkan saya - mcm saya pindah skul, padahal kitorg adalah opismet..kehkehkeh.


Tuh, ada num tepon bilik. Sila tepon. Kat envelope tulis saya resident untuk satu semester je. Lepas tu kena sain kontrak lain. Tapi oklah ginih, senang kalau tetiba sem depan saya nak pindah dok ngan Peter.


Ini adalah pemandangan perkampungan. Gambar diambil dari bus stop.


Ini flat saya. Nombor empatpuluhsembilan. Flat yang hujung2. Kat perkampungan ni ada 55 flat kesemuanya.


Katil dan meja study.


Sambungan meja study dan papan kenyataan. Yamapi nombor 3 dari kanan.hehehehe.


Pintu dan almari dan meja solek


Port yang dikenalpasti sesuai untuk melepak sambil cuci mata melihat adik-adik ikan keindahan alam, terutama kalau stress.


Pemandangan dari bus stop, laluan ke skul.

Untuk ke skul saya kena lalui jalan yang lurus ini. Kemudian, sampai hujung, belok kiri.Terus sampai ke skul. Kalau berjalan lenggang kangkung macam lagu lenggang mak limah, 20 minit baru sampai. Penat jugak menapak sebab kena mendaki. Hari ni tak koser nak berjalan sebab sejuk dan tetiba rasa peparu sedikit lemah. So, dengan gediknya amik bas. Tambang, $1.50. Murah sedolar je dari amik bas dari bandar hari tuh. Bila kurang sejuk nanti, nak berjalan untuk menyihatkan badan. *ececece*

Lain kali lah amik gambar ruang tamu dan dapur. Since ada tetamu datang flat *kawan flatmate*, mcm kurang sopan je dok snap2 gambo mcm kera mendapat kamera..keke
Flatmates adalah rakyat aussie yang ramah. Ana dan Jeff. Ana buat nursing, Jeff tatau buat apa. Tapi ni final semester depa. Flat ada 2 toilet, so, depa kongsi satu toilet dan saya bolot sorang satu lagi toilet sebab bilik lagi satu kosong. Setiap hari selasa ada orang buat cek kebersihan. So, hanya hari selasa saya akan kemas flat..muahahaha.

Dan hari ini encik bos dah masuk kerja lepas membiarkanku tergantung tak bertali selama 2 minggu dek kerana cuti sekolah. Dulu stress bila bos asik panggil deting jumpa. Sekarang stress sebab bos asik cuti dan tak dikas apa pun ngan saya. Pagi tadi terserempak ketika beliau memberi bebiri abang ga*reth makan. Dia ckp dia bagi makan bebiri saya semalam, sebab dia risau orang animal house lupa bagi makan. Dannnnnnnnn, dia sudah mula kembali seperti sediakala - panggil suruh jumpa dia lepas lunch. Sepatutnya stress, tapi lega..hiks.
Takpe encik bos, panggil lah hehari pon takpe. My life would meroyan without you! *tiru konsep am*. No, no, bukan sebab gatal *bela diri sesiap*. Sebab kena bincang untuk memastikan apa yang saya plan adalah masuk akal dan memastikan saya on track. Kak Delinn, saya belum on track ye, saya masih kat luar landasan keretapi. Tu sebab encik bos rajin panggil untuk diskas. hukkks.
Tetiba rasa mahu buat petisyen hapuskan cuti sekolah supaya encik bos tak amik cuti..kekekeke.

Note: esok ke farm Mifi dan lusa mengangkut the 5B's ke ladang belakang. Since tak amik lesen lagi, mintak tolong orang sambil buat nada sayu dan mata comel macam kucing. Opkoslah berjaya! hiks. =).

9 comments:

  1. dok sini lagi murah ke?

    kena terkam kt mifi lagi tak tiap kali gi sana?

    ReplyDelete
  2. fadhilah, dok sini lagi mahal. Tapi dekat dengan skul. kalau dari asrama lama, nak kek uni jalan kaki mau 45 minit - 1 jam..tapi tempat lama best sebab betul2 tengah bandar.

    hari tu pegi mifi takde, pegi mandi sebab busuk - kata tuan dia..haha

    ReplyDelete
  3. bestnya dorm akak kongsi ngan orang local. bestnya akak dapat melihat anak2 ikan.haha.. bestnya2...

    saya nampak bilik akak tu ada ruang. leh la muatkan saya kalu saya pi nanti kan?heheh~

    ReplyDelete
  4. acu..kalo nak masak..kene share reramai jugak ke?ke dgn anna n jeff je?

    ReplyDelete
  5. kekanak tokyo, eh osaka..kehkehkeh. tggu akak pindah rumah sewa yang mega selesa n ada kereta baru mai tau..kekeke

    zura lias, masak hanya kongsi dengan ana n jeff. Kiranya acu dok rumah sewa lah nih. Tapi hosmet ditentukan oleh orang opis.

    ReplyDelete
  6. "pindah dok ngan Peter."

    Amin... {maksud mendalam nih}

    ReplyDelete
  7. kasihan jadi en bos... sepatutnya en bos seharusnya lebih relax sb semua kerjanya dibuat oleh dijah... kena berterima kasih kepada en bos sb sanggup meluangkan masa untuk diskas setiap hari :)

    ReplyDelete
  8. Encik Lee, yer, saya berterima kasih..Saya adalah lembab sebab tu encik bos rajin ajak diskas..huks. Doakan saya ye Lee.

    ReplyDelete