Tuesday, July 14, 2009

Peter, wira penyelamat bumi

Hari ni saya tekad mulakan hari dengan penuh kesucian dan keimanan di dada. Lepas bersiap terus pegi buang sampah, ternampak encik cleaner. Teragak2 nak jumpa dia tapi last sekali saya gagahkan diri berhadapan ngan dia dan mintak maaf sebab semalam memang saya hangin. Nampak smlm dia mcm takut2 nak ckp ngan saya. So, hari ni dengan penuh keayuan saya jumpa dia, cakap baik2. Saya ckp saya terkejut dan tak sangka jadi begini. Dia kata dia paham dan akhirnya kami bersama2 menyelongkar plastik sampah kat dalam trak. Tapi yang pelik memang takde petanda langsung barang-barang saya dalam kelompok barang tu. Moskel. Encik cleaner risau pasal kunci, saya kata takpelah, saya mintak kunci lain. Tapi saya pesan kalau katakan dia terjumpa, saya mintak dia maklumkan. Saya harap encik cleaner tak menyimpan dendam. Walaupun dia senyum dan nampak ceria, saya tahu mesti dalam hati kecil dia sedikit terasa sebab semalam memag saya mcm gorgon, bercakap sangat laju dan obviously mata saya adalah besar. So, saya menuju ke bus stop dengan lega, walaupun tak jumpa kunci.

Tanpa disangka, di bus stop berjumpa mamat latino yang comel. Kitorg memang sering bersembang dengan rancak, tapi sampai hari ni tatau nama masing2.keke. Kalau bertembung mesti melambai2 dan tersenyum bahagia. So, setelah sekian lama tak berjumpa sebab dia student honours yg jarang pi uni, kitorg bertemu di bus stop. Kelopak bunga-bunga sakura berguguran sepanjang kami bersembang. Ini imaginasi. Tengah elok2 sembang tanya kabar mesra-mesraan segala, dia onkan suis kebengangan saya. Dia ajak bergoss pasal tenet kat asrama. Maka, terus jadi perbualan penuh amarah, tapi kitorg tak mencarut *depan laki comel kena behave, haha*. So, dia sangat hangin sebab line tenet dah kong seminggu, membuatkan dia meroyan. Yang dia hairan, dan saya pon hairan, orang lain tak pulak meroyan.. Lagi la kitorg meroyan kan? So, dia pon nak pindah keluar sebab memang tengah sakit hati, especially bila dia buat aduan kat opis, opis ckp depa baru tukar modem. Dah seminggu lebih kong, takkan takde inisiatif nak perbaik kan? Isk, tensen tau.

Masuk je lab, Sa*ra tanya 'how are you?'. Silap besar la dia tanya lepas goss ngan encik latino..Saya jawab 'pissed off'. Lepas saya cerita dalam versi yang agak sopan, Sa*ra yang mencarut. Tu belum dia dengar version meroyan semalam. Pasti dia mencarut lagi dasat. Bukan nak marah apa, saya personally rasa management suka lepas tangan dalam banyak benda. So, apa2 aduan depa buat bodo je.

Balik dari bagi makan anak-anak angkat dan mengorek bontot mereka, saya kembali ke lab. Semua org pakat tea break, maka saya menuju ke bilik kekasih hati peter. Sebelum ni dia takde, so dah tinggalkan pesan kat opismet dia sebab saya dapat tau dia ada pegang kunci opis sebab Tiya*po dulu hosmet dia, dan pass kat dia kunci utk dipulangkan. Rupanya Peter tak pulangkan kunci lagi. Since wijdan takde hari ni dan officer incharge kunci cuti seminggu, Peterlah satu-satu harapan untuk saya masuk bilik. Kalau tak, saya nak pecahkan pintu. Dengan penuh nada kebapaan, peter bagi saya kunci dan mintak maaf sebab tak bgtau saya awal2 *pengsan*. Dia kata dia terlupa dia ada kunci tu, tu sebab dia tak bgtau dan tu sebab dia tak pulangkan. Hati berbunga2 ceria. Kali ni kelopak bunga raya pulak yang berterbangan atas kepala saya..keke.

Saya baik ngan Bar*ney, opismet Peter *tektik goda Peter*. Bila saya nak keluar saya cakap kat Bar*ney: I will burn Smi*th Hou*se.
Bar*ney respond 'no, you still have friends there, you will kill your friends'.
'In that case, I will burn only the office'. Barney gelak. Saya pusing. Peter gelak besar sambil memandang saya. *kesat hidung darah, pengsan*. Kenapa sekarang dia makin hensem? Kenapa?

2 comments:

  1. Saya antara yang menunggu sesuatu terjadi antara Cik Tutor dan Peter Petrelli. Keke.

    P.S: Kalau bunga sakura gugur kat belakang, patutlah sebab bila angin tiup, bebunga berguguran.
    Kalau bunga raya, mana ada kelopak jatuh kecuali kalau saya yang duk kat belakang tuh menabur2 di atas belakang tabir (turut imaginasi)

    ReplyDelete
  2. Sentap. I tak taste dia lah. Dia pon tak taste I.

    Tapi I suka imaginasi u Am..ahaks..ko tolong tabur kelopak bunga raya..jangan lupa bunga rampai ngan air mawar sekalik am..keke

    ReplyDelete