Saturday, July 25, 2009

Sen-tap

1.
'Hi! How are you queen of Ma*laysia?' tegur seorang mamat botswana di bus stop.

2.
Kawan 1: You always talk nice things to people.
Saya: Erk.
Kawan 2: It's only because she is not having her PMS *pekup mulut lepas dijeling*

3.

'So, you're going to Canada?'
'No, uni wont give me money'
'Aww, why?'
'Becos I'm not doing sexy course like studying music in Solomon Islands' *sambil buat aksi seksi ketika mencuci jar tinja bebiri*
~~pengsan dengan keseksian~~

------------------

Malam tadi ala2 dinner farewell oleh beberapa orang rakan di smithhouse. Saya mahu snap gambar tapi mereka semua adalah ratu, maka mereka tidak mengizinkan saya mengsnap gambar kerana mereka hanya akan bergambar jika berpakaian menawan.
So, we ate a lot and chat a lot. Tanpa disedari, penggosipan meleret2 ke dialog antara agama. Agak mengerikan memula sebab depa tanya bertubi-tubi kerana mereka ingin tahu. Dengan bantuan tangan, gerak badan, isu semasa dan contoh-contoh analogi, saya cuba sampaikan apa yang saya faham. Harapnya mereka faham.
Hudud, revert kalau mahu kawin dengan orang Islam dan poligami adalah antara topik yang hot sampai jadik sesi berforum.
I wont elaborate much on the discussion. Sapa mahu berbincang dengan saya, bolehlah kita berym..*gituh* Tapi malam tadi saya sedikit lega kerana saya cuba menjelaskan apa yang kabur. Kerana mereka-mereka ini dihujani dengan email2 forward dan telah terdedah dengan orang-orang islam yang menunjukkan islam itu sangat menyusahkan dan sangat mengongkong. Kalau kita tunjukkan kita terkongkong, tandanya kita tak happy. For me, its not kongongan, its a way to discipline ourselves, to be a better person. Ingat, Islam itu untuk semua, bukan hanya untuk golongan tertentu. Sebab itulah ada larangan-larangan dalam islam, supaya semua golongan yang menganut islam dapat menjadi insan yang berguna.

'This is a great discussion. Hope we will have another discussion like this'
Sedikit lega dan berdoa semoga Allah memberi kekuatan. *sambil kibar bendera jepon*

salam sayang,
ciktutor,
naqibah usrah smith house.



Gambar hiasan - kembang semangkuk encik bos kedua eja nama I dengan tepat =)

No comments:

Post a Comment