Monday, July 20, 2009

Dialog hari ini

Satu.
22 haribulan saya kena pegi ladang. Kebetulan, dapat email yang Abang Ga*reth akan buat presentation untuk seminar bulanan. Jenuh buat muka comel masa mengadu kat Sa*ra, tapi sebab takde orang lain dah yang boleh ganti, maka saya kena pegi jugak (Farm anjing hitam nama Billy). So, 22hb saya akan berdua bersama Sa*ra ke farm. Tengah bersembang, abang gar*eth masuk dan saya terus cakap
'I will miss your presentation on 22nd. I'm going to farm'
'Oh, I replied the email earlier saying that I wont be able to present since my research is still going on and I'm planning to go to Canada for conference. (Note untul azrul: WAAVP). And then, Le*wis sent email to Ka*thy *pengurus seminar* 'Its ok. Ga*reth will present two times'
penuh perasaan dan penuh kecomelan dia meroyan.
Dia sambung lagi 'Uh, Le*wis!' sambil buat gaya nak cekik.
Comel pulak lelaki meroyan. Selalu kalau lelaki meroyan huduh dan menjengkelkan.keke
Comel, comel! There goes my chance utk snap snap gambar dia tengah present dan tepek kat sini.huks.
And yes, dia memang student kesayangan dan kebanggaan encik2 bos. Kalau bos sembang ngan dia memang berseri2 muka bos, seolah2 sembang dengan anak sendiri. Dan bos selalu puji abang ga*reth. Dan saya juga tumpang kembang hidung. Go abang ga*reth go!
Mahu jadi vok mcm abang ga*reth! =)

Motif sangat amik gambar test 'hujan' berlatar belakangkan abang ga*reth, kan?

Dua
Benda yang saya paling tammo berlaku, berlaku. Bertembung dengan Peter, sesama keluar dari bangunan lab dan menuju ke bangunan postgrad.

'How are you?' dia tanya tapi pandang tanah. Dia buat balik dah perangai lama dia.
'Fine, thank you. And how are you?' saya jawab ceria. Dalam hati tuhan je tau.
'Good' pandang tanah lagi sambil berjalan.
'Have you started your experiment?' sekadar berbasa basi sebab dah sense keawkwardness menyelubungi kitorg.
'Yes, but very slow' dia pandang bangunan pulak. Tak senyum.
'No worries, at least we started. All of us are working slow' saya perlahankan langkah. Malas saing ngan dia berebut pintu. Dia senyum mcm terpaksa, tapi pandang pintu.
Saya bagi laluan dia masuk dulu.
Dia tahan pintu, bagi saya masuk.
'Thank you' dia yang cakap.

Heh? bukan saya ke yang patut kata thank you? lantaklah. *sigh*

2 comments:

  1. Told ya....
    Told ya....

    Kena bagi masa sikit nak recover.

    Anyway,

    'Peter, Peter, Peter!'

    {tak habis lagi}

    ReplyDelete
  2. Hai gareth!
    (cuba mengurat gareth dr blog hg..hahaha)

    ReplyDelete