Friday, October 2, 2009

Update terkini dan tersensasi yang sangat panjang.

Eksperimen
Sampel recovery ada lagi 16. Yes!! Tak sabar nak habis. Dalam 2 hari insyaAllah dijangka boleh siap tanpa perlu mengorbankan masa tidur. Lepas tu kena habiskan collection untuk moisture content. Dalam minggu depan dah boleh siap insyaAllah.
Encik bos awal2 pagi dah tanya pasal calculation. Uh, mana buat lagi. Baru amik data, key in dalam excel pon blom. Encik bos nih memang semangat sikit bab2 result, tak penyabar katanya. So, nampaknya hujung minggu nih kena start dah buat calculation semua, mggu depan sure encik bos nak tengok. Penat jugak dapat encik bos yang demand nih. Tapi sebab dia hensems baik dan kebapaan, i turutkan sajer..kehkeh

Lab
Sejak kena habiskan sampel yang beratus-ratus lemon nih, saya adalah pengunjung lab yang setia. Ala2 teman setia anda gituhhhh. Maka, semua orang yang masuk dalam lab menjadi muak sebab takde muka lain dah yang tersembul dalam lab setiap kali orang bukak pintu, hahaha. Encik bos siap buat tuduhan yang saya sebenarnya berlakon untuk dapat good comments untuk progress report. Dia kata....saya plan untuk tayang muka dalam lab bila ada orang..so, bila orang takde kiranya saya lesap..sentappp.
Dek kerana saya asik duduk dalam lab, maka saya rasa hubungan saya dengan orang lab semakin ok, especially dengan pokcik ga*reth tu. Kalau dulu selalu tergamam kalau sembang ngan dia sebab tak paham accent dia. Sekarang dia pon cuba cakap jelas2. Dan saya pun agak cuba sedaya upaya pahamkan..petuanya - fokus kepada kata kunci dan mimik muka. Minggu depan dia kena bagi lecture kat bebudak undergrad third year. Dia ajak kitorang datang bawak sepanduk. Dia kata kalau bebudak tanya soalan pelik dia nak bgtau semua orang 'kita ada international expert' dan nak tunding jari kat saya. Uhh, sangat keji kan bila menjadikan perbedaan fizikal yang ketara sebagai perisai untuk melindungi diri..hahhaa.
Walaupun dikejan-kejan oleh encik bos, lab sekarang lebih lively sebab kitorg semua lebih banyak meroyan. Ga*reth je yang kurang meroyan sebab sampling dia untuk PhD dah habis dan dia tengah proses sikit lagi sampel dan fokus untuk thesis writing. So, mood dia semakin ok dan ceria sentiasa dan rajin sembang ngan kitorg. Fi pulak semakin bersemangat untuk proses sampel dia lepas berjaya modify mesin. Kagum dengan dia sebab boleh buat kerja sambilan 10 jam seminggu sambil buat PhD. Charlie pun dah makin yakin dengan research walaupun tengah menonggeng2 buat experimental design. Untuk orang baru masuk 1 bulan lebih, saya rasa progress dia sangat laju - selaju dia bercakap. Sebab dia ada banyak idea pasal projek dia dan dia nampak hala tuju projek - siap tunjuk experimental design kat encik bos tapi encik bos nak tgk mggu depan..hahaha. Sangat kagum dengan depa nih semuanya sebab otak depa cekap. Mcm tadi, ga*reth pulak yang ajar encik bos pasal survival analysis. Rupanya encik bos tak penah buat. Encik bos terkenal sebagai maharaja stat dalam lab kitorg, so, bila maharaja diajar oleh ga*reth, kami tumpang kembang hidung dan mengover buat aksi fangirling terhadap ga*reth dalam lab. Sejak ada Charlie dalam lab saya makin over rasanya sebab ada geng - so takde sapa marah saya sorang. Fi tuh adik comel yang lemah lembut, so selalu segan nak gedik depan dia. Charlie nih sama-sama sengal..hahaha

Sosial
Sebab pulun nak habiskan proses sampel, saya kurang bersosial dengan rakan2 kat sini terutama yang tak sama bidang. Tetiba terasa hot bila Elodi kol dan ajak lepak umah dia bila free, bila pakcik Iraq bangunan depan tanya saya kenapa tak pegi tengok dia present *wah, mencari diriku kah?*, bila Dh*arma setiap hari menjengah saya dalam lab untuk memberi 1001 updates yang berlaku dalam hidup dia *dia dah pindah opis, so jarang jumpa*, bila pokcik Sam berkali-kali ajak lepak lunch sama, bila One gigih tulis nota cinta setiap hari dah letak atas meja serta menjengah saya di dalam lab dan bila Thwi *Myanmar* perasan saya pegi tgk dia bagi seminar dan dia menjadi sangat eksaited. Haha. Hakikatnya, kesunyian saya menyebabkan saya cuba bercakap dengan semua orang =). Dan saya bersyukur sebab di mana saja saya dicampakkan saya sentiasa akan berjumpa dengan orang-orang hebat seperti anda anda semua. Habis eksperimen ini nampaknya saya kena cuba luangkan masa untuk sesi temuramah bersama peminat. hiks. Oh, dan lately ni macam flatemate2 tetiba menjadik sangat mesra dan ambil berat dan peramah. Moskel sambil sentap sekejap. Anyway, oklah tu kannn.

Lain-lain
1. Lecturer2 dah buat bunyik - semangat nak suh saya start kerja mggu depan. Haish, tgh tune kepala otak nak bahagikan masa utk eksperimen dan untuk kerja. Ngeri bila lecturer2 nih bersemangat waja. Doakan ye, seriau sebab saya buat kerja slow ya hamat sebab buat kerja sambil mengelamun atau menyanyi.
2. Minggu depan bila free saya akan cari masa untuk amik test teori yang tertangguh suatu ketika dahulu.
3. Ada pensyarah tgh cari orang untuk tolong dalam research, orang suh saya apply lepas dapat lesen. Sentap, depa ingat saya nih bionik woman? Bionik woman pon leh patah pinggang cenginih.
4. Hari ni masak sambal udang guna AYAM paste. Bolehlah. Buat sendiri lagi sedap.

Sila jangan fokus kat perut yang membuncit balik.hahaha. I'm gaining weight, dah rasa seluar makin kurang melonggar, tapi perlu masa lah untuk dizahirkan kat muka.

No comments:

Post a Comment