Saturday, October 3, 2009

Malas nak pikir tajuk sebab entry ni mcm takde hala tuju yang jelas

Saya terdikit tersentak bila mengetahui seorang kawan yang kental jiwanya menjadi meroyan lepas cinta tak kesampaian dan melibatkan diri dengan laman web online dating. Kesannya, manusia yang tidak dikenali sudah mahu melamar walaupun banyak maklumat lelaki berkenaan masih samar. Dan saya sedikit, eh banyak sebenarnya risau bila kawan saya hampir hehari meroyan dalam dilema nak percaya mamat ni ke tak. Tetiba je saya teringat kisah Eli yang kononnya hartawan yang derma untuk MAKNA. Sorang budak pompuan Malaysia ngan bapak2 sekali kena tipu dengan mamat nih. Rupanya, nan ado duitnya. Sekarang dah declare Kristian dan porak peranda hidup budak pompuan nih. Ok, abaikan, saya suka pikir bukan-bukan.

Tentang online relationship nih, saya tammo komenlah sebab ada je kawan2 yang bertemu jodoh di alam maya. Tapi bagi saya secara peribadi, saya mcm rasa banyak auta je kenal2 kat alam maya nih. 'Seeing is believing - konsep dalam lab parasit sebab parasit besar2 gabak yang boleh dilihat dengan mata kasar, paling kecik pon bawah mikroskop'. Setakat taip I lap u, U lap me lepas 1 bulan kenal....Series saya susah nak percaya orang cengginih.. Easy comes easy goes!

'Ada jugak yang boleh dipercayai kat alam maya ni eh?' komen saya lepas pengantin memaklumkan dia berkenalan dengan jodohnya melalui facebook.
'Yang depan mata tu lagi takleh percaya' balas pengantin dengan yakin sekali..kekeke.

Saya pernah diganggu oleh seorang makhluk tuhan yang tak seksi *kihkihkih* sehingga saya stress. Saya hanya meroyan pada kawan baik dan encik bos. Mak, sori tak bagitau sebab tammo mak risau - dah setel dah.
Walaupun encik bos merasakan lelaki itu adalah kurang sopan dan sangat terburu-buru, encik bos pesan pada saya - hati2 sebab orang akan nampak pompuan, tambah lagi muslim yang mai sini sensorang adalah desperate. Dan bila saya pikir2 balik, mamat yang ganggu saya nih selalu dihidangkan dengan gosip2 murahan pasal saya oleh ahli2 persatuan gosip antarabangsa, dan sebab kitorang nih kepochi, mungkin mamat nih pernah terdengar usikan2 ahli persatuan tentang saya yang masing single mingle anggun menawan ini..dan juga semangat2 nakal untuk mencarikan saya jodoh. Makanya, harassment oleh mamat ini bukanlah 100% salah dia. Salah saya juga kerana dilahirkan hot tapi masih single...hahaha.
Ok, series2. Erm, dia mungkin ingat saya juga desperate sepertinya... Oh, dan encik bos pesan, sila layan lelaki yang slow n steady..hihihihihi
Saya rasa kita kena bertenang wahai gadis2 anggun malaysia yang berusia 25 tahun ke atas tapi masih single! Enjoy every single moment of our lives. Cherish everything. Mak saya pernah cakap 'Allah bagi kita baaaaanyak nikmat dalam hidup, takkanlah sebab satu benda yang Allah lambat beri, kita nak komplen?'
Tipulah kalau kata tak pikir langsung pasal hal-hal hati dan perasaan ni. Tapi bagi saya, toksahlah pikir sampai nak pecah kepala pastu sauk je sapa je ada depan mata - janji lelaki yang cukup sipat. Dont undergrade ourselves - tu pesan mak saya jugak.
Kalau tensi sangat, distractlah otak ke arah benda lain, sebab konsepnya sama mcm tunggu bas - lagi tggu lagi tak muncul2. Maka, marilah sibukkan diri dengan belajar memasak, mengait, menganyam ketupat, buat sudoku. Kalau semua nih tak berjaya, layanlah Family Outing kat youtube, haha. Takpon jom mengfangirl sesama, series takkan pikir pasal kawin sebab perasan yamapi & TOP itu pakwe kita dan senyuman ke arah kamera dibayangkan sebagai senyuman kepada kita - awek yang hot.hahaha. Mungkin lepas Yamapi, TOP dan Sho kawin baru lamunan terhenti dan baru berpijak di bumi yang nyata. Masa tu agaknya baru sibuk meroyan nak carik laki.
Mari kita berhenti sejenak, pandang keliling, kesan adik2 ikan yang hot, dan mari mulakan operasi...hahaha
Saya doakan kita semua beroleh ketenangan untuk menghadapi donia yang penuh dengan sindiran, kejian, bisikan dan soalan cepu emas yang menggoncang jiwa.
Akhirnya saya ingin berkongsi pesanan opah

'Kalau boleh, carilah lelaki Malaysia'
Yer, sokonglah produk tempatan =p

No comments:

Post a Comment