Saturday, October 17, 2009

Berazam walau bukan tahun baru

Esok demi untuk pulun buat sebahagian kerja, saya berikrar untuk cuba sedaya upaya menahan nafsu

1. Menjauhkan diri dari FB - tidak mengupdate status dan bermain Mafia Wars, Restaurant City, Country Story, Pet Society dan Cafe World. Walau ayam2 di atas dapur akan menjadi busuk dan dihurungi lalat di Cafe World, saya mesti bertahan!
2. Tidak main neopets walaupun sudah dapat login balik akaun lama.
3. Tidak masuk forum tempatan untuk membaca update terkini dan tersensasi tentang isu semasa dalam negara.
4. Tidak update blog di setiap waktu solat. Hanya akan update apabila tekanan berada di luar kawal.
5. Menjauhkan diri dari youtube, menaip yamapi/bigbang di kotak pencarian.
6. Menjauhkan diri dari tv.

Doakan saya berjaya. Saya mesti pulun dalam tempoh dua hari.
Saya-mesti-usaha!!!

2 comments:

  1. untuk memberi semangat supaya rajin berusaha seterusnya grad seperti yamapi juga =)

    ReplyDelete