Thursday, October 8, 2009

Hari khamis =)

Hari ni adalah hari yang agak mengujakan

1. Budak lelaki undergrad yang chomels mintak nak berdiskusi ngan saya pasal assignment. Dengan penuh semangatnya saya cuba kurangkan kelam kabut dan cuba sehabis baik. Harus mata bersinar-sinar dan wajah bercahaya walaupun analisis dan report tak siap lagik. hahaha. Hope student tu dapatlah markah elok =).

2. Menghadiri lecture yang tersayang pokcik gareth. Memang best gila lah. Dia memang relaks dan selamba dan banyak gila buat lawak kejam tapi sempoiiii. 'Its tricky to identify the adults by the head. So, good luck if you need to do that but dont ask me for help' . I yang over2 gelak kat kerusi students. Tengok cara dia berdiri pon leh tau dia nih relaks. Memang gaya mcm encik2 bos lah dia nih.




Dari kiri One, charlie dan fi. Obviously Fi tgh tahan gelak sebab kepoyoan saya sibuk amik gambo masa tgh dgr lecture. Dahla mai lambat..hiks.

-----------------------

Yang tak mengujakan bila otw ke lecture hall, tetiba manusia yang saya kurang kasihi tegur.

terima kasih email
dalam hati - dah ko yang tanya mcmana nak oder sushi, harulah i bgtau. I nih kalau tak suka, masih rasional tawwww. 'Oh, ok.'
I nak panggil you ape yer? ka-ti-jha?
dalam hati - isk, aku nak pi lecture nehhhhhh. 'di-jah'
tapi nama you ka-ti-jha kan?
dalam hati - see?si-buk ok! perluke nak bgtau biografi segala? u r telling me my own name? 'yer, tapi orang susah nak sebut nama i. kawan-kawan even kat kampung panggil di-jah je, senang'
nama sepupu i ka-ti-jha. so i akan panggil u ka-ti-jha.
dalam hati - ko hengat bila sepupu ko nama sama ngan nama aku ko boleh pronounce nama aku dengan betul? 'erk'

Series, takde yang lebih hazab dari dengar dia sebut nama saya.

Please stab me. I could not stand him calling me like that! KA-TI-JHA dengan penuh scottish. *icon smiley kaler hijau*

end of meroyan.

---------------------
Nampaknya blog nih merupakan blog berkonsepkan youtube..hikhik
Tapi kali nih bukan klip jepon/korea/orang nikah/parody. Tapi..........lagu yang dinanti-nantikan..jeng jeng jeng...sempena birthday tra *tekde motip*, terimalah............

TIADA SEMPADAN BY LUTFI AMRI. Translation of No boundaries by Kris Allen




Untuk lirik, klik sini

Review:
Konsep video klip nih mcm kebanyakan klip Am yang terdahulu - scene2 pemandangan keliling dan ala2 kejiwaan dan memaparkan Am yang penuh emosi. Ala2 mcm konsep video klip jepon korea yang kurang memaparkan orang lain. Ini adalah bagus untuk memastikan tiada fangirl yang mengelar tangan atau telan panadol 40 bijik atau makan sabun basuh baju jenama Attack kerana frust artis pojaan beraksi mesra dalam video klip *err, hari tuh kam ada dapat surat layang tak?*. Ini juga bagi membuktikan Amrilah yang nyanyi dan Amrilah yang edit klip dan Amrilah yang berusaha untuk translate. Mind you, ini bukan untuk komersil segala, so takyahla nak take it so seriously nak meroyan tak tentu hala angkat banner plagiat whatsoever *ops, kenangan silam menerjah*.
Honestly tak pernah dengar lagu nih, almaklumlah di sini saya hanya putarkan lagu2 korea jepon dan lagu2 omputis yang lama. Hanya sekali sekala dengar radio kat lab, tapi tak pernah dgr lagu nih. Tiada sebab yang nyata, tapi saya mcm ala2 kesayuan dan kejiwangan pulak tetiap kali dgr lagu nih. Yer, over di situ. Bebudak medic, anda rasa ini syptom menopos? hiks.
I love part korus bila Am tarik 'setiap langkah..' sebab dirasakan pronounciation SETIAP tu memang penuh perasaan dan I pon ala2 termasuk sekali ke dalam lagu. Sebak pulak.
Overall, I rasakan Am memang sesuai bawak lagu genre mcm nih dan I kagum sangat sebab I tahu lagu nih sangat susah nak bawak sebab range dia sangat tinggi. Kalau I nyanyi, kompon semput terus kena pam ventolin inhaler pat kali =).
Akhirnya, Am, sib baikla hang muda dan I hanya taste bebudak muda sebagai eye candy sajer. Kalau tak, kompom I mintak u tandatangan kat tudung I dan tampal poster besar2 dalam bilik dan asik meroyan bila hang lambat keluarkan clip baru =p..hahahaha.
Tra, apa kata ko try menyanyi n buat klip mcm nih. Leh kitorg ramai-ramai meroyan gilakan ko..hahahhahaha

Tra happy birthday. Tahun ke 8 kita membesar dan mendewasa sesama. Terima kasih kerana sentiasa rela dipaksa menjadi pendengar. Walau mungkin telefon dihalakan ke aquarium/kucing peliharaan ketika aku meroyan, tapi aku berterima kasih kerana ko mewujudkan medium untuk aku bercerita, mereleasekan semua yang bersarang dalam hati. Dari single, tak single ke single balik. Dari pompuan, diragui ke pompuan sejati *hiks*. Dari gigi berlapis, pakai praces ke gigi2 besar yang bersinar.
Selamat melangkah ke usia 27 tahun yang penuh dengan godaan manusia-manusia hot. Didoakan semoga diberkati umur, dilimpahi rezeki dan dikasihi seluruh pelusuk bumi.
Aku tunggu ko *saje bikin panas biar orang speku tggu apa..*.
Ha ha ha.

7 comments:

  1. Am, perlu ke sentap? hiks
    Aini, apa yang kelasss? hiks

    ReplyDelete
  2. wahhh bangga la ngn kawan akak tu...kretif2...akak bila plak nk wat cmtu???saya dah x sabar2 ni..akak nyanyi la plak lagu2 korea/jepun in malay...sure gempak...buat k..hehehe

    ReplyDelete
  3. huh,baru skrg dpt tahu yg abg tra jd pendengar setia kak dijah.....oooo,abg tra...takpe2.....(mood sedih & penuh kakaciwaan)....uhuk3x....

    kak dijah,besday abg tra ingat,besday saya?...-mariani

    ReplyDelete
  4. nik - nanti akak buat ok? pastu kompom tsunami..hahaha.

    mariani - BEST WOMAN WINS ok? tau tak apa maksud tersirat? hahahaha

    ReplyDelete
  5. maksud tersirat:abg tra saja buat2 dengar,buat2 simpati...sbb nak jaga hati akak jer....hahahahahahahaha
    -mariani (junior tra yg semakin bijak mentafsir,mencari isi tersirat,tp belum menguasai bab mengeji)

    ReplyDelete