Sunday, October 25, 2009

Luahan hati fangirl

Saya nak cakap pasal fangirl.
Ada banyak kategori fangirl nih.
Ada fangirl yang over melampau.
Ada yang over terkawal.
Ada yang tak over.
Pesan saya pada fangirl2 sekalian, even nak meroyan atau menfangirl, perlulah rasional.
Saya nak komen pasal isu Jay 2pm yang ada kaitan dengan fangirls muslim.
Sebenarnya isu Jay 2pm mcm dah senyap kan? Bila JYP cakap semua orang kena hormat keputusan Jay dan 2pm akan terus bergiat sebagai 6 orang.
Alkisahnya diriku ini tersentap bila rupanya Hottest2 semua tak habih-habih lagi meroyans.
Jay sampai dapat liputan masuk berita di US.
Kendian hottest korea buat flashmob yang kedua.
Hottest NYC pon buat jugak pada 10/10 dengan lagu 10 out of 10.
Hottest Toronto tammo ketinggalan.
Hottest Philippines pon sama.
Hottest France.
Hottest Singapore.
Hottest Mexico.

Hottest Malaysia pon sama - siap masuk 8tv. Err, cuma yang I tak best bila bab  bebudak melayu, bebudak pakai tudung pon join menari mengeliat-ngeliat depan orang ramai. 90% okeh budak melayu. Ntah, rasa mcm tak kena. Tambah lagi ada part menonggek yang I rasa mcm tak perlu sebab takde pon dalam tarian 2pm. I mcm konpius sangat sebab tarian depa nih mcm lain especially bila part rap tuh - bila masa lak 2pm ada gelek2 otot belakang? *mampuslah kena bunuh ngan depa..gagaga*. Nak sangat sokong Jay? sain je lah petisyen dan pegilah angkat banner tinggi. Tapi join flashmob takyahlah saya rasa.



I am a fangirl tapi terkawal lagi sebab sedar dah tua rasa buang masa je buat tunjuk perasaan sain petisyen segala nih. Bukannya bawak kemaslahatan pada dunia *gituh*. I jadi fangirl sebab suka dan minat pada kejambuan dan kelincahan dan kesedapan lagu. Just menggedik kat blog. I hope not more than that.

Saya rasa dalam hidup ni kita kena ada pertimbangan yang wajar. Orang luar di negara bukan Islam pandang orang Islam nih sebagai decent dan sopan dan hormat diri sendiri. Kalau tammo hormat sensitiviti orang lain, hormatilah diri sendiri. Walaupun ni taklah sedasyat video2 lucah yang melibatkan pompuan bertudung yang bersepah2 kat internet, still.... kita kena cegah awal2 supaya ada rasa malu. Bila dah tak malu dan tak hormat diri sendiri, boleh menyebabkan kita terjebak ke kancah yang lain.
Pesanan ini sebenarnya ditujukan lebih pada diri sendiri =).

Andai kata pengupload dapat detect saya embed clip nih kat sini dan offended dengan pernyataan saya, saya mintak maaf sebab mungkin anda rasa terhina. Tapi saya kena cakap kerana saya sayang diri saya dan kawan-kawan saya dan mahu berkongsi pandangan saya.

ps buat Kinah - MKMF dah tukar nama jadik MAMA. Depa nak panggil Jay untuk buat perf ngan 2pm!

8 comments:

  1. djah,wpun aku tak tau ujung pangkal pasal petisyen dan tak jgk kenal dgn 2pm, 3pm ke mahupun 10pm. izin kan le aku komen skit (harap2 yg berkenaan leh terima la, tak gitu?). agak kurang wajar, dan tak membantu apa2 pun aku rase. sbg fans byk lg yg anda leh tnjkkan utk beri sokongan kpd band/artist sbg kipas-panas. nak tergelak tgk muka foreigner yg lalu lalang, sbb derg buat mula peliks semcm.

    ReplyDelete
  2. betul teha. sentapppp masa nengok clip nih kat youtube...
    bebudak skang nih cara pikir depa lain sikit..

    ReplyDelete
  3. dari dulu akak tak paham bab fangirl nih? hehehe

    ReplyDelete
  4. kak delinn..lagi bagus tak paham..tak sakit hati..hahahahahaha
    bila nak mai sini lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii?

    ReplyDelete
  5. acu, ayg siap x sanggup nk tekan butang play tu. kalo betul pun nk menari, tunggu kat tempat tertutup, panggilla geng2 yg minat, ha, menarila ramai2. boleh kurus dan sihatkan bdn. tp kalo kat tempat awam mcm tu, dh kureng sesuai. n btw, ada bnyk lg cara lain nk tunjuk kesungguhan nakkan jay balik. kena kreatif sikit, x perlu sama dgn negara2 lain..(luahan seorang fangirl)

    ReplyDelete
  6. area bukit bintang nie mmg cengginie...dak2 remaja tu wat tempat tu..mcm diorg yg punye...shuttle dance kt situe...hip hop kt situe..tingin gak angah nk tgk tarian zapin kt situe..nampak gak lembutnye..kt situe dah jd mcm kaki seni..tp modern style..ntah paper ntah..kasik jln tambah jem...ehehehhehehehhehe..

    ReplyDelete
  7. a'ah la kak...malu kan sbb budk melayu.kalo ye pn kene la rasional skit.nasib baik la kite ni masih diberi kewarasan n masih rasional serta berpijk di bumi nyata...huhuhu.thp kemeroyanan yg plg teruk pn mase kat bilik tutor dl je...hehehee.ye ke dh tukr?...cam x best je name MAMA.mesti hot nnt perf jay n 2pm...
    -kinah

    ReplyDelete