Sunday, October 25, 2009

Cinderella a.k.a Kathy-lelah

Tak join bushwalking.
Malas.
Rupanya saya dijemput untuk join Elodi ke rumah kawannya untuk dinner.
Lepas jumpa Elodi baru tau. Kalau tau awal2 mebi saya cuba elak sebab kawan-kawan dia biasanya gila dan merapu..hahaha
Tapi since dia bgtau ketika menuju ke rumah kawan dia, susah nak back off tetiba.
The dinner was ok - sayur2 BBQ gituh - carrot, sweet potato, onion, brocolli bakar. *peliknya depa boleh kenyang*
Memula rasa macam isolated sebab tatau nak sembang apa dengan depa yg memang dah kawan sesama sendiri.
3 budak laki - duda muda anak sorang yang comel *kipas2 muka*, pekerja hidrology yang baru pindah ke armidale dan tuan rumah yang vogue.
2 budak pompuan - pelajar malaysia yang pendiam *haha* dan pelajar french yang gila *haha*.
Tapi bila depa leh detect saya ada kecintaan aneh pada bebiri, maka mulalah sekor2 trigger saya. Benci betul.
Duda muda yang comel bgtau rumah dia kat kawasan ladang bebiri, so bila bangun pagi leh nampak bebiri *pengsan*. Sentap 3 saat baru leh bagi respond kat dia..haha
Mamat hidrology bawak keluar map dan bgtau saya setiap kawasan yang dia tau ada banyak bebiri.
Tuan umah adalah vogue sejati *sesapa yang paham, pahamlah*, maka tak trigger saya ngan bebiri..dia trigger saya dengan mengenok topik lain - haha.
The only thing yang sikit meresahkan saya adalah again, saya sangat 'digemari' oleh anjing. Semua org pon sentap sebab sebaik saya masuk terus digomoi tanpa belas kasihan sampaikan tuan umah terpaksa tengking dan marah anjing untuk behave. Tapi bila tuan umah tak pandang dia, dia attack saya lagi - nak panjat riba, letak kepala atas riba, gigit kaki. Haish..... Asik ikut saya kemana saya pegi sampai semua orang konpius. Sebab banyak tulang kah? Elodi pon tulang. Tapi mungkin sebab saya pendek - dia ingat saya budak belasan tahun kot *kedip-kedip mata*.
Hari tuh pegi umah Sara pon tetiba anjing dia yang mega besar datang dengan penuh machonya menuju saya dan tetiba letak kepala atas riba!!!! lepas tu buat mata mcm kucing shrek tuh...sentap u ols.

Malam tadi pulak sibukkk je kucing JANTAN Elodi tidur ngan I..Bangun pagi dia dah hilang..agaknya kena tendang tanpa sedar..hahaha.
Hari rabu baru ni masa tengah makan sushi bawah pokok, datang sekor burung..pelan2 dia datang dekat. Bagi dia sikit sushi - dia amik bawak ke sarang. Pastu datang balik. Last2 rasanya separuh sushi tu bagi kat dia..hahaha
Haish, ni musim binatang tertarik pada I ke?moskelll.
Sangat moskel.
Mungkinkah sebenarnya saya adalah cinderella??
Mak, saya perlu kepastian.haha

Ok, see you guys later..sudah recharge. =)

7 comments:

  1. penatla kena samak ek.
    lalat tak tertarik pd k dijah? hehe..

    ReplyDelete
  2. seluar, pergelangan tangan n pergelangan kaki je kena samak..
    best pulak, mcm scrub..hikhik
    lalat pon tertarik fadhilah, sampai akak kena bukak tingkap halau keluar..haish

    ReplyDelete
  3. acu, acu ada aura. :) bukan cinderella la acu..snow white. snow white yg bnyk binatang2 hutan syg tu kan?

    ReplyDelete
  4. snow white ke? hahaha..selambe je tulis cinderella.hahahaha

    ReplyDelete
  5. Ha ah, saya pun terfikir cam wilda. Cepat gi lari dalam hutan, baru bleh jumpa dwarf.

    P.S: Makan banyak2 epal merah, baru ada chance pengsan dan ditemui putera raja (er.. ataupun duda ada kambing bebiri depan rumah?)

    ReplyDelete
  6. Cis, silap tak join bushwalking tadi. Kalau tak sure leh jumpa dwarf. haha

    Duda dengan bebiri? *pengsan*. hahaha

    ReplyDelete