Wednesday, October 7, 2009

Diskriminasi

Hari nih adalah hari berbaur emosi dan diskriminasi. Salahkan biological clock yang tetiba jadik haywire sejak daylight savings. Malam2 buta jadik segar bugar sampai jenuh tutup seme lampu dan bergolek ke kanan ke kiri. Masih tak boleh tido. Masih tido lambat. Masih bangun lambat. Dan masih sakit kepala bila ke skul.
Kemuncak hari ni bila dapat kol dari encik bos. Missed the call sebab masa tu tengah mandi pagi - pukul 10 pagi hokeh! pukul 10 pagi yang mana kalau sebelum ini sudah tercongok di dalam lab. Ada voice message dan tak berani nak dgr. Dah sampai skul baru dengar dan rupanya takda message, hanya bunyi objek berlaga selama 2 saat.
Duduk dalam opis - diziarahi charlie yang moskel bila saya mai lambat. dia bagi panadol bila tau saya sakit kepala. Namun begituh..saya masih bersemangat waja dan terus berusaha menapak untuk mengambil sushi. Sib baik mamat comel hari tuh masih bertugas.hiks hiks. Hilang sakit kepala. Dia melompat dengan penuh comelnya merentasi perabut dalam bilik jepun, demi menjual sushimenghampiri saya.
Cis, saya lupa nama dia. Lupa sebab yang panggil dia adalah pompuan aussie yang menyibuk je duduk dalam tu *mode jeles* sambil bermesra2 dalam bahasa jepon dengan 2 mamat jepon yang comel. I hate you! *mode emo*.

Sorry, I tgh makan sushi, kata mamat yang comel itu sambil tutup mulut dengan penuh gaya comel.
Oh, takpe. *kedip2 mata*
Tapi I bukan makan sushi you
hikshiks *comel*...
Macamana nak pronounce nama you eh? *pengsan*
Terus hilang sakit kepala. Keluar bangunan dengan senyum lebar.

On the way balik ke opis, ternampak orang arab saudi buat pameran negara. Saya masuk. Tetiba dihampiri mamat arab yang comel. Semangat dan gigih dia memberi penerangan. Saya dengar je lah. Cuba memboloskan diri dari cengkaman mamat arab tuh. Masalahnya dia semangat mengekori I. I tewas sebab wajahnya wajah beriman, hahahah. Last2 kena paksa minum kopi arab dan kuih muih arab.

Er, sini ada pompuan arab tak?
Ada.
Tak nampak pon. Napa laki je semua yang jaga.
Depa ada kelas. Mcm isteri i, dia tgh kelas english. Satgi dia mai.

Isteri? ISTERI?
Habis, I nih sapa? hahahhaa
Terus sakit kepala.Lambaian kasih sayang pon I tammo bagi. Huh!

Haha, propa. Sebenarnya kalut balik sebab baru teringat dah janji nak lunch ngan kengkawan. Dan dah tak rasa best sebab mamat2 Arab yang saya tak suka berkampung kat pameran. Opkosla berkampung kan sebab pameran negara depa *tak rasional pulak emoan saya*. Yang menyampahnya bila manusia2 yang saya tak suka nih berbisik sambil pandang saya. So obvious ok! Sejak dari duduk kat smith house lagi manusia2 yang sama nih suka pandang saya pelik, pastu mesti berbisik.

Bila saya menuju ke bilik charlie dengan sushi di tangan..guess what? Mamat yang ferasan hensem tu tegur saya.

Err..can I ask you something?
dalam hati *kalo ko tanya aku student sini ke tak, memang nak kena cucuk mata ngan garpu. Kalo ko nak komplen aku buat bising, aku akan mintak mahap, tapi terus mintak pindah bangunan* Yes?
Do you sell sushi?
dalam hati *halo bai! aku nih ada rupa makcik jual sushi ke? kalau i jual sushi haruslah i tampal iklan beso2. setakat nampak i pegang sushi menandakan i jual sushi ke? tak pahammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm. ' NO. I bought this from art school.
Is it nice?
dalam hati. *helo, rasa sendirilah kalau nak tau ok ke tak. lidahkan lain2. sibuk banyak tanya nih pesal? arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. stress!!* It's ok for us. We order it every week.
Tetiba charlie muncul. Obviously dia dengar kitorg bersembang dan dia tau saya memang rasa nak tikam orang je kalau nampak kelibat mamat tu, bayangkan perasaan yang sedang bergolak bila sembang ngan mamat tuh!
Saya biar charlie sembang ngan mamat tuh, saya blah. Thanks charlie wirawati penyelamat bumi. Lambat 5 minit, mesti dah terbakar baju - panas dalam.

So sekarang antara isu sensasi kat lab adalah betapa panasnya saya dgn mamat tuh. Tolonglah yer, hensem macamanapun tetap takleh lawan yamapi, TOP n Sho. eh silap. Hensem macamanapun kalau attitude problem, jangan harapla I nak terpesona. Pelik pulak bila Sa*ra dan charlie bersemangat beking mamat tuh dan cuba coolkan saya.

'Muka ko muka menyampah sangat. Dia tuh takla teruk mana.'
Saya bulatkan mata. charlie diam.
'Kitorang rasa dia takut ngan ko lah.'
'Takut? I makan orang ke?'
'Sebab ko selalu buat muka 'I dont give a sh*t''
Sentap. Tapi tak kira. Nak menyampah jugak.
Spoilt dah mood satu hari!

4 comments:

  1. mind my ignorance...apa yg diskriminasinya?

    :P.

    soklan berbaur panadol.

    ReplyDelete
  2. diskriminasi bila mamat2 yang jambu dan disukai dilayan dengan penuh kegedikan manakala mamat yang dinyampahi dilayan dengan penuh kemenyampahan..hahaha

    ReplyDelete
  3. itu bukan diskriminasi.

    itu hukum alam. lumrah dunia.
    kegedikan melampau.
    hiks.

    ReplyDelete
  4. sentap!!!
    i terbidas..
    hahaha
    =p

    ReplyDelete