Saturday, October 31, 2009

Perubahan

'aku dah berubah'

kata seorang kawan. adatlah, manusia berubah. sekali air bah, sekali pantai berubah. Manusia dan perubahan memang tak dapat dipisahkan. Cuma kita mengharapkan perubahan kita itu taklah berubah ke arah yang memudaratkan.

Atas dasar percayakan perubahan, saya yakin MBLAQ - sebuah kumpulan baru di bawah didikan Rain yang berlakon Full House akan mengubah gaya persembahan mereka. Kalau dilihat dari video klip, baju yang digunakan adalah koyak rabak - bagi menzahirkan susuk tubuh yang mungkin lebih menawan dari lelaki-lelaki kebanyakan yang hanya tau makan, tidur dan meroyan. Dan ada satu adegan seorang ahli yang kiut selak baju dengan niat nak bagi fangirls meroyan. Maka selama ini saya menanti dengan sabar perubahan yang mereka akan lakukan. Pasti persembahan di pentas dikelilingi manusia akan membuatkan mereka menjadi lebih sensitif dan membuat persembahan yang lebih sopan dari video klip.

Keyakinan saya telah disia-siakan. Rupanya baju compang camping koyak rabak tu adalah costume tetap untuk lagu Oh Yeah! oleh MBLAQ. Dan scene selak baju menonjolkan six pax itu ternyata adalah salah satu scene wajib dalam lagu ini. Gimik mahu glemer? MBLAQ, korang perlu belajar dari boyband jepon (especially dari kampeni Johnny's) dan boyband lain seperti Super Junior, Big Bang dan 2pm - sopan-sopan belaka. Takyah seksi meksi. Mungkin MBLAQ adalah SNSD versi lelaki?



Sila tutup mata diminit 2.02

1 comment: