Monday, May 4, 2009

Stress

I'm not in the mood today, err dah masuk hari kedua sebenarnya.
Boleh rasa tak apa yang saya rasa bila saya yang tak suka memasak tetiba rasa lapar dan mahu memasak dan dapur penuh berejam2 sebab orang berkampung2 memasak dan melepak dan main playstation, selepas itu menonton movie marathon dan bercumbu-cumbuan di kitchen yang ada sofa?
Pergi ke kitchen lagi satu - pun penuh dengan manusia2 bergotong royong memasak. Hilang terus semangat nak masak.
Balik bilik dengan hampa, gagal pulak rebus telur dengan cerek letrik- rupanya kena boil 2-3 kali.hukkks. kegagalan yang nyata!
Last2 makan nasik ngan kicap ngan sos cili ngan lada hitam ngan tomato. Sib baik ada nasik. Tak koser makan megi hehari - selang sehari ok lah kan? nanti balik malaysia kurus dan botak..huhu

Hari ini - dimaklumkan pula oleh technical staff: untuk mendapat autority untuk membawa kenderaan jabatan ke sampling site, perlu ada lesen memandu aussie. Saya tengah merancang perbelanjaan, jadi tak mampu nak beli kereta lagi, even second hand. So, saya dinasihatkan untuk amik lesen memandu aussie supaya dapat autoriti memandu pikap jabatan. Mungkin saya akan mula amik kelas hujung minggu ini. Mungkin.

Dan hari ini mahu balik awal untuk berebut dapur!! Semangat!!!!

Saya sudah mula rasa stress dan sunyi dan lapar dan pening kepala!

4 comments:

  1. sian dengar entry ni... pas ni cuba lak wat telur mata guna seterika. hehe...

    ReplyDelete
  2. acuuuuu..g je redah diorng n cakap "excuse meeeeee" sambil langgar bontot diorng. hehehe

    jgn patah semangat. g tgk suju nari, pasti hepi :)

    ReplyDelete
  3. setuju dengan kaklong.

    redah jer kak dijah. Kita bayar aper..
    pastu kapel yang bercumbu-cumbuan tuh, jeling tajam sikit. takpun roll eyes di depan diorang. sure hilang semangat bercumbuan.

    ReplyDelete