Sunday, May 31, 2009

Entry caca merba

Isnin 1 jun, officially winter. Tak sanggup nak tgk weather forecast. Ok, ok, memang jauh kurang sejuk dr winter kat Europe. Tapi nak buat mcmana, dah badan tak tahan. Esok kena bungkus badan banyak lapis.

Bulan Jun jugak dijadualkan mula trial dalam lab untuk membuktikan hipotesis. Fuh, tak penah dibuat oleh diriku ini membuktikan hipotesis. Selalu takde hipotesis pon – main redah je. Takpelah kan, belajar untuk mencantikkan lagi pengendalian research.

Hari Jumaat pegi farm diserang pulak anjing besar nama Bili. Siap masa lunch dia menerpa dan duduk sebelah saya. Terkejut tuan-tuan dia – terus dia kena halau. Haish, agaknya anjing memang suka pompuan. Takpon anjing2 ingat saya nih budak perempuan sekolah rendah – yang mampu beri kasih sayang dan belaian. Manja sangat Bili ni – asik terpa jari jemariku yang comel ini dan suka lah nak bergolek2 kat kaki. Lady Di idaman anjing2 nampaknya. Nak buat macamana, di kalangan manusia tak laku, kan..

Semalam dapat email dr pihak asrama dalam kampus – sentap. Dulu masa dapat offer sini penah apply, tapi masa tu bebudak undergrad dah start sem – so depa bo layan. Rupanya bukan bo layan, dapa KIV. Ni depa bagi email suruh apply duk asrama dalam yang agak murah *sebab masak sendiri*. Saya nak apply. Kalau berjaya masuk bulan 7. Boleh jalan kaki ke lab.

Minggu lepas kawan indo – Milah bgtau bilik sebelah dia kosong. Tapi tempat dia tu bising sebab bebudak suka berparty dan buat kotor. Milah dah kol agent bgtau saya nak tgk bilik. Since 2 hari berturut2 pegi farm, tak dapat jumpa agent. Lusalah jumpa untuk tengok. Flat ni murah sikit, dekat dengan asrama dalam petikan di atas. Cuma mcm berantakan sikit. So, saya still akan consider dedua, flat berantakan dan juga asrama murah.

Mak bagitau laptop adik yang kat indon kena curi lagi. Dalam bilik berkunci dan disimpan dalam bag – masih kena curi. Tah dah bape kali barang kena curi. Horrible betul. Kesian kat dia. Dahla nak exam n segala notes dalam lappie. Semoga dia berjaya mengharunginya. Takpe, awek cun sentiasa memberi semangat, hope ok lah..hakhak.

Adik yang baru lepas spm dapat offer MARA gi Jordan untuk medic. Tapi napa tah, nama dia tercicir. Orang lain dah daftar, dia tak dapat panggilan daftar. Haish, ini keluarga drama kah? Ader je benda jadik.huhu. So, basically sekarang 2 orang kat tanah Arab..and I wonder adakah ini petanda untukku menekel mamat pantai timur tengah? Kehkehkeh.

Oh ya, bercakap pasal timur tengah *iran tu timur tengah ke?* - semalam telah berjumpa facebook encik peter *pengsan*. Dan adik ikan kata dia hot. Hot ke mcm tu? Entahla, I takla rasa dia HOT, cuma rasa dia comel je. *lelaki boleh terimakah kalau digelar comel?*.hakhakhak. Sapa mahu lihat foto encik peter sila ym saya *oh tuhan, kenapa aku gedik nih?*

Tadi pegi Sunday market sensorang. Malas nak ajak sesapa. Ini sindrom PMS – saya malas bercakap dan bersosial dgn org. Bila kawan2 tanya saya hanya akan jawab sepatah. Saya cuba senyum, tapi depa kata fake. Pinggang sakit. Bahagian-bahagian tertentu sakit. Perut jangan cakapla kan – pedih. Tapi nasib baik rasa nak lempang orang tu dan beransur pergi. Cuma malas nak sembang. Dharma penah nampak buku PMS kat rak dan dia agak paham – so, dia jarang tepon dah kat bilik. Kitorg main sms je – boleh? Over pulak rasa. Tapi memang pon – dengar bunyi fon berdering, saya terus cabut wayar. Pergh, macam kena rasuk. Tapi hari ni dah ok – saya sambung dah wayar balik.

Kat Sunday market tercicir bag Pooh. Uhhh. Dalam tu ada headfon hphone. Sebenarnya buh kamera dalam tu. Agaknya bila dah keluarkan kamera untuk amik gambar, beg tu tercicir. Mesti ada orang amik, bag Pooh tu agak kiutla sebab zip dia bentuk telinga. *sigh*

Malam ini makan sambal tumis sedap dengan telur rebus. Tips Am guna beras sebagai indicator kemasakan telur rebus tak berjaya sebelum ni *menjeling dengan tajam* – nasik dah jadi bubur hancur tapi telur tak masak. Hari ni sib baik masak lama – so masak. *balik malaysia leh tulis buku kompilasi tips mendapat telur rebus yang menawan*.

Im going to Melbourne untuk bergoss berjumpa dengan kak delinn. Sanggup tu beli tiket walaupun pokai. Mcm kena puasa je lepas nih..huhu. I'm too tensed untuk cek tiket tu tarikh betul ke tak. Saya forward kat kak delinn, mintak dia tgkkan, boleh?wah, mcm pesakit mental dah rasa nih. Tak boleh terkejut sensorang – kena ada org untuk terkejut sekali baru saya rasa ok. So far kak delinn senyap. Mungkin tandanya tarikh tiket tu betul.

Tolong sesapa ingatkan saya yang saya kena pegi melbourne hari jumaat pagi. Ingatkan hari khamis tengahari ye? *series dah kronik nih*

Nantikan drama-drama seterusnya selepas ini…huhuh

1 comment:

  1. mmm... adakah tiap kali pegi farm diterpa oleh anjing? so kali ni kena samak lagi ke?

    nak jugak fb peter tu...

    ReplyDelete