Tuesday, May 26, 2009

Rumusan

Rumusan karangan cerita

1. Anak wijdan yang bongsu - sanar - bagi saya candy. Dia pas kat mak dia sambil cakap dalam bahasa arab 'for khadijahdijah' . Ini kalau mengikut cerita versi wijdan. Oh, hati berbunga2. Sudah dikasihi oleh sanar yang comel dan tembam. Tapi masih konpius dengan nama yang telah dipanjangkan..hehehe

2. Kat sini selalu org akan tanya how are you (lepas ini saya tulis sebagai HAY). itu adalah cara berbudi bahasa kat sini - ala2 kita muslim bagi salam sesama kita. Tapi sini lawak sikit sebab kadang2 depa cakap HAY tanya tak pandang muka - especially cashier2. Nampak sangat tak ikhlas tanya kabar kita kan? keke. *ce bayangkan kalau org bagi salam tak pandang muka - pelik kan?*. Saya pun sudah berjinak2 dengan HAY. Sebelum ini guna hello, sekarang guna HAY - terasa mcm org tempatan sikit kannns...kekeke.
Tapi, nampaknya saya kena berhenti guna HAY a.s.a.p. Hari isnin ada org datang bilik saya dan saya menegur HAY - terus pompuan itu burst into tears dan cerita masalah dia. Terus jadi sesi kaunseling. Kemudian bila dah setel dan saya nak balik, bertembung dengan sorang lagi pompuan dan saya sekali lagi cuba jadi orang aussie, menuturkan HAY. Sentap, kali ni pompuan ni pulak nangis dan berlakulah sesi kaunseling pendek di depan pintu. Mungkin, cara saya sebut HAY sedikit keibuan (?) sampai kalau saya tanya mestilah jadi sesi luahan perasaan. hukkks.

3. Pagi Selasa naik bas dengan Ake lagi..hakhak. Sebelum dia turun dia sempat berpaling dan memberi lambaian kasih sayang istimewa....*pengsan*

----------
'You are just exhausted. Go back early today and have a good rest. I dont want to see you crying like this in my office ever again'
'At least you have a husband. Think of other ppl like me - I'm alone and I cant even find a single person who talks my language here'
Mungkin depa dua dah serik nak mengadu dekat saya. Ntah kenapa saya bermood ibu ratu yang tegas. Dan menyentapkan bila saya sikit pon tak nangis bila tengok depa nangis. Mungkin ratu air mata sudah berubah menjadi ratu adik ikan?
Mungkin.

ps: saya akan ubah url blog kerana merasakan guna nama sendiri sebagai address adalah tidak best. Lagipun saya bukanlah sazzy falak . Sapa mahu link baru sila ym saya..kekek *keji kan*
url akan diubah pada hari rabu 27 may 2009, bersempena meeting dengan encik-encik bos.kekeke.boleh?

4 comments:

  1. o0o nak pindah blog la ni. pindah ngan content skali ke?

    mungkin k dijah sebut HAY sambil tgk muka derang kot. nampak cm ikhlas tanya. ;P

    ReplyDelete
  2. winduuuuuuuu......ishh kak dija,takde binatang lain ke nak letak?tak romantik langsung kehkehkeh -mariani yg comeiii(confident nih)

    ReplyDelete
  3. betul tu kak dijah. nak jadi orang tempatan, kena la buat cam diorang. sebut hay sambil tak tengok muka:D

    ReplyDelete
  4. sangat keji kalau tanya kabar dan pandang lantai. uh, uh.. *sambil geleng kepala*

    mariani yang comel, hai!!!

    ReplyDelete