Thursday, May 14, 2009

Mari berjuang

Sejak selasa telah join makcik tu *menunding jari ke arah wanita sri lanka itu* pulang lewat setiap hari. Ambil transport pukul 8 malam - percuma. Hanya perlu mendail 4 digit nombor dan zassss *tiru stail kak delinn* pakcik security akan muncul depan opis untuk hantar ke bandar. So, dari bandar akan terkedek2 jalan ke asrama sambil bergosip dalam keadaan terketar2.
I'm putting extra pressure on myself untuk progress dalam kerja sekarang sebab merasakan amat lembab. Miss bumblebee - ini bukan permainan minda, saya memang slow.hukhuk. Bergossip je saya laju.
So, bila wanita itu menggoda saya untuk join balik malam, saya terima dengan hati yang berbunga - walaupun tidak rela sebenarnya balik lambat, keadaan yang gelap dan sejuk, kedai-kedai semua dah tutup, keadaan keliling yang sunyi sepi. Bila balik terus mandi dan bersiap2 dan makan. Kadang2 masak, kadang2 menagih makanan dharma. Kemudian terus tidur. Laptop memang tak bawak dah balik asrama. Tinggal kat opis.
Tapi hari ini saya sedikit bersemangat, kerana telah membuatkan encik bos puas hati dengan progress. Experimental design untuk dipresent minggu depan telah siap semalam dan tadi telah berbincang untuk mencantikkannya. Walau ada baaaaanyak here and there yang perlu diperbaiki, tapi bila mendengar encik bos berkata 'good', 'excellent' dan 'i totally agree with you' bila membaca draft untuk experimental design telah membuatkan saya tetiba merasakan kekuasaan gaban telah merasuk diri saya. Lebih bersemangat untuk kerja keras!!!
Ini bukan entry takbur *jeling Am*
Ini motivasi untuk terus berjuang!!!!!! *mode berdiri dengan tangan seperti superman dan 'cape' yang terikat kat tengkuk berkibar2 di angkasa*.

Update: baru balik second discussion dengan encik bos. Nampaknya superman sudah jadi suparman..keke. Keadaan saya kini bagaikan superman yang telah dicampakkan kryptonite - menggelepar nak catch up dengan analisis statistik. Hari ini mahu balik awal. Superman perlu membeli belah groceries untuk mengelak kebuluran. Too much for today. Sudah mahu p.i.t.a.m. ~ 5.05pm.

3 comments:

  1. Beb!
    Be not afraid of growing slowly, be afraid only of standing still.
    Gud Luck :)

    -nlyzluiz-

    ReplyDelete
  2. mesti lappy pinky ko pon berjuang sama menahan kesakitan akibat digunakan tanpa henti akibat ko mengupdate blog tanpa henti kan.... oopsss!!!!

    ReplyDelete
  3. gituhla kekanda kesayangan memberi pesan. aku sekarang bagaikan superman yg dicampak kryptonite - tengah lemah. *baru balik discussion statistik dengan sv ~pengsannnnn*

    ok fine azrul, aku tak hapdet dah! *memalingkan muka sambil mengetap bibir*

    ReplyDelete