Monday, January 4, 2010

Welcome 2010

"I hope no tragedy in 2010" Kata encik bos setelah mengucapkan selamat tahun baru pada saya. Kami sampai dekat pukul 11 malam dari Bathurst, selepas pengebumian Charlotte on 31st December. I'm not going to write about the funeral yet, tapi nak bercakap pasal tragedi.

So, alhamdulillah lepas menghadiri memorial dan funeral, saya rasa lapang dada. Rasa mcm satu bebanan berat dar bahu diangkat, sama-sama disemadikan bersama Charlotte. But I cant update my blog, sebab internet uni yang begitu hampeh sekali. Bayangkan tidak dapat guna tenet dari hari jumaat. So tensed.

But last night, ada tragedi. NOTE: MAK, JANGAN RISAU. SEMUA OK.
Masa tengah bersembang-sembangan dalam telefon dengan artis yang dot dot dot, tetiba saya ikejutkan dengan bunyi yang kuat. Saya ambil masa beberapa saat juga untuk refleks. Saya nampak kaca bertaburan atas katil. Dan saya nampak ada pakaian kecil yang dijatuhkan ke bawah katil. Tapi, saya tak nampak tangan orang. Saya jerit panggil budak bilik sebelah, dan bila saya sudah sikit bertenang, saya cuba lihat apa kepelikan yang berlaku - tingkap saya dipecahkan oleh seseorang dengan menggunakan batu bata yang ukurannya tiga kali ganda tapak tangan saya. Saya terus kol security dalam keadaan seram sejuk. Abang security datang, dan dia kol police. Police datang, dan saya bagi keterangan. Abang polis cakap memang nasib baikla bata tak kena kepala. Kalau kena, memang terus gol dah. Yang buatkan saya lega adalah bang-abang polis yang hensem dan cool. So, taklah rasa takut sangat berdepan dengan situasi ni. Kalau polis poyo2 mungkin kita lagi takut.
We found out ada sepasang kasut sport lusuh berjenama adidas berwarna merah kat luar tingkap bilik saya. Kasut lelaki lah kot, sebab panjang. So, malam tadi tidur di bilik sebelah sebab saya seram tidur di bilik dengan tingkap berlubang.
Pagi tadi saya perasan purse hilang. So, jenuh geledah bilik sendiri tapi tak jumpa. Sudah maklumkan security, sudah kensel atm, sudah kensel kad kredit.
Satgi akan ke bank dan ke balai polis.
Apa encik bos wish hari tu? Semoga takde tragedy? kehkehkeh.

2009 ended with tragedy and started with tragedy. And I hope it will be better =)

I might write about charlotte's funeral later. Tengah berpikir-pikir. I might privatekan my blog dan hanya orang yang nak baca saja boleh baca. Atau saya akan pindah lagi blog dan hanya hebahkan pada orang yang tertentu.

12 comments:

  1. mak dijah tak risau, akak yg risau nih!!!

    ReplyDelete
  2. berlaku selepas peng-gossip-an kita kah?

    ReplyDelete
  3. as i said last nite.... sabar dan kuatkan semangat... dugaan Allah semua tu...

    ~~~ wah baiknye comment aku kali ni... :P

    ReplyDelete
  4. kalau tuka address.. jgn lupe inform sye kak :D

    ReplyDelete
  5. Dijah...Allah pilih awak lagi untuk diuji..sabarlah..He is paying attention on you.

    ReplyDelete
  6. berani btul org tu.

    takpela, yg penting k dijah xde pape.

    take care!

    ReplyDelete
  7. Dij,

    Hope you are more than ok, cool ok, we are in the same boat!

    tell us the funeral please, i never attend one, i mean, the mat salleh funeral. it must be really tough, but bebudak Cancer ni kan cool, eceh!

    gambatte!

    ReplyDelete
  8. P.S: Wah, dah dah, toksah duk buat konsep meroyan pindah blog.

    ReplyDelete
  9. Miss BumbleBee, berlaku ketika penggosipan dengan saya. Hehe (bangga yang tak sepatutnya)

    ReplyDelete
  10. Am, mujur masa dia meroyan ke kamu.

    kalau tak panic i nak relod idd card secara pantas kilat.

    Dijah, you should be bless there's a lot of ppl around you. tgk, kena musibah pun ada ramai kwn otomatik di tpt kejadian

    ReplyDelete
  11. Terima kasih semua. Yer missbumblebee, i am blessed. =)
    Semua oorang pon take care ok??

    ReplyDelete