Sunday, January 10, 2010

Update dengan jantung berdegup kencang

So, here goes. Mahu menulis walau takde isi.

Tadi, encik bos telefon. Dia tanya perihal asrama - dah setel ke belum isu tingkap pecah, dan dia bagitau esok dia mai opis. Kalau baca between the lines: dia ada esok, so sila masuk awal dan setelkan apa yang patut, dan bersedia untuk dipanggil untuk meeting tak rasmi bila-bila masa.
Saya sudah mula rasa gelabah balik. Tapi deep in my heart saya rasa grateful dapat encik bos yang ambik berat perihal anak-anak murid. Grateful walau selalu rasa tensen, walau selalu rasa kelam kelibut, walau selalu rasa bodoh. Mungkin sebab Tuhan tahu saya di sini sepi dan sendiri *cewah cewah*, maka saya diberikan sv yang sentiasa cek anak murid hidup ke tak. Sebab kalau saya dapat sv yang tak kisah, mungkin saya sudah bunuh diri kerana tensen. Bila pikir balik, biarlah tensen awal2 dari tensen kemudian hari *mode nak sedapkan hati sendiri*.

Sebenarnya menulis sebab rasa jantung berdegup kencang balik. Saya masih gagal planning untuk next eksperimen T_T. Lepas kes pemergian mengejut charlie, esok kiranya bermulalah hari resume balik kerja secara serius, untuk warga-warga lab kecuali tech officers. Ayah Sara kena kanser dan dia tunda balik sini ke 18hb sebab nak teman ayah dia pi 1st kimo. Michael tetiba lanjutkan cuti sebab ada masalah keluarga. Gareth dan Fi dah masuk keje. Saya harap lepas nih walau apa pun yang mendatang saya kena kuatkan semangat.

Terima kasih buat yang selalu ada, yang selalu doa dalam diam. Kalau saya selalu tulis saya alone, tidaklah bermakna saya tidak mahu mengiktiraf kehadiran anda semua di dalam hati saya. Itu namanya meroyan peringkat over yang hanya menumpukan kepada kehadiran jasad semata-mata.

Oh, budak sebelah bilik saya nih berani orangnya. Dia pi tegur budak-budak lain depan-depan perihal sampah dan dapur yang dah macam kandang babi. Saya nih, malas dan penakut nak cakap. Konon guna reverse psikologi, tapi gagal sebab depa mcm tak rasa apa2 pun bila kitorang dua kemaskan dapur toilet dapur semua. Bersepah balik sekelip mata. So, dengan keberanian jiran sebelah bilik harapnya lepas nih flat nih akan rupa seperti tempat tinggal manusia. Amin.

"Baguslah you berani..hihih. I penakut"
"Ni dah sampai limit"

Semoga idea untuk next experimen muncul dalam mimpi!!!!!

No comments:

Post a Comment