Saturday, January 9, 2010

Meroyan strikes back

Selain keluarga, kawan-kawan adalah manusia yang beri saya kekuatan. Kekuatan untuk mengharungi hidup yang saya rasakan susah. Hidup ini sebenarnya taklah susah mana, tapi bagi saya yang mega lemah ini, saya rasa susah. Dan alhamdulillah kerana saya sentiasa dirahmati Allah, dikelilingi manusia hebat yang sentiasa beri saya semangat.
Namun, kadangkala saya silap membuat percaturan. Saya selalu rasakan orang yang rapat dengan saya adalah orang yang paling memahami saya. Maka, apabila orang-orang rapat yang saya kasihi mengeluarkan kata-kata mengguris hati, saya terfikir.."kenapa dia tak paham aku?". Ya, rapat atau kenal lama bukan kayu ukur untuk jadi memahami, untuk jadi sama frekuensi.

We tend to hurt our loved the ones the most. Beginilah lebih kurang kata-kata Kak Nur. Begitukah aturannya? Entah.

Saya boleh terima banyak benda dalam hidup - er, saya rasalah. Tapi yang membuatkan saya terguris hati apabila keluarga atau sahabat-sahabat yang saya kasihi, yang saya yakin akan sentiasa faham situasi saya, yang saya pasti akan berdiri untuk saya, yang saya percaya akan sentiasa sokong saya - akhirnya membuat kesimpulan membuta tuli, menyebabkan saya keliru. Mereka salah membuat kesimpulan atau saya sebenarnya tidak perasan kekurangan diri?

Oh, mungkin juga ini pembalasan Tuhan. Saya pernah betray kawan-kawan masa di sekolah menengah. Ini semua pembalasan.

Saya sudah tak boleh nak kata 'you dont know me, so you cant judge me because your judgement might be wrong', sebab hakikatnya orang yang sudah kenal rapat dengan kita pun suka menilai, suka membuat kesimpulan membuta tuli.

Saya menangis lagi, bukan kerana rindukan charlie, bukan kerana teringatkan purse yang 'mungkin' dicuri, tapi kerana pedih hati.

Serik dah.

4 comments:

  1. be strong acu utk ape2 yg acu hadap..angah sentiasa doakan yg terbaik utk acu..walaupun kite udah jenjarang bersembang di ym..jenjarang komen di blog..jenjarang kontek di fb..tp angah sentiasa cari ruang utk tau perkembangan acu kat sana..cuma x sempat nak titip komen-komen...take care.... miss u...

    ReplyDelete
  2. miss you angah...acu doakan persiapan kawin angah berjalan lancar! =)

    ReplyDelete
  3. acu...syhhh..insyaAllah..bln 6...acu ade kt Malaysia time tu?

    ReplyDelete