Tuesday, January 12, 2010

Saya feminin

Hari ni suppose ada discussion lagi dengan encik bos, tapi pepagi buta encik bos dah bawak Elly pegi farm. So, ingat nak jumpa encik bos petang. Tetiba teringat yang nak kena bawak kereta pegi inspection kat mekanik. Tuan punya kereta dah banyak kali kol, haish. So, mintak tlg Eddie (mamat indo) untuk teman pi amik kereta kat umah tuan kereta dan bawak gi mekanik. Eddie cakap dia mai lepas lunch. So, saya sms encik bos bgtau tak dapat nak jumpa sebab ada hal personal. Sib baik encik bos kata takpe.
Tetiba lepas lunch Eddie kol, dia kat workshop dan katanya penuh. So, dia kata dia akan buatkan appoinment untuk esok. Kensella program hari ni. So, tadi dok perbaik report. Ada lagi part2 yang nak kena repair. Hope esok boleh lah siap. Malam ni kalau ngantuk tak dapat la siapkan. Semalam dah tido lambat..
So, sambil menyambil betulkan report, terperasan yang wijdan asik keluar masuk bilik. Macam ulang alik dari lab ke bilik dengan banyak kali sekali. So, saya pon tanya lah 'are you ok?'. Agaknya saya leka buat report sampai tak perasan yang tetiap kali dia masuk saya tanya gituh. "Why are you asking me every 5 minutes?" wijdan marah sambil cekak pinggang. haha. Dah tu, asik keluar masuk sambil muka stress kan, risau la pulak.haha.
Dan entah kenapa, sambil menyambil betulkan report dan dah nak berenti buat kerja, saya tanya kat wijdan secara tetiba *bila dia dah duduk dendiam*

"I want to improve. What are the things I should improve? To be a better person"

memula wijdan gelak dan buat bodoh je.

Lepas seminit, dia terus pusing dan mata bersinar2. Dia terus bersemangat waja..dia kata.

"You want to improve? Lets change your appearance"

Tergolek saya dalam bilik tu ketawa..Dia terus bersemangat, dari ajar cara cakap lembut, cara berkawan dengan budak laki, sampailah membebel panjang pasal pemakaian saya. Dia tak suka saya pakai makan jantan, katanya. Jantan? Tergolek lagi sekali saya. Hadoila minah ni, lawaklah.

"You are suggesting me to wear skirt?"
"Yes, why not?"
"Feeding the sheep?"
"Why not?"
"Its against the animal house dressing code!" Tergolek sekali lagi saya tergelak.

"Do you have any makeups?"
Saya diam 5 saat.
"I do! I have an eyeliner!"
"An eyeliner? You have only eyeliner and you are happy with you life?"
Hahaha, tergolek lagi saya.

Last-last wijdan givap. Bukan wijdan je, ramai je suruh saya berubah penampilan. I dah habis feminine dah lah kat sini..keke. Takkan nak pakai maskara pegi bagi makan bebiri..kekekeke.

No comments:

Post a Comment