Wednesday, November 18, 2009

Tetap bahagia tanpa dirimu

Hari ni ok. Walaupun mengantuk sebab bangun awal - takut terlambat deting ngan encik bos di tapak peragutan, tetap rasa best.
Barulah betul-betul paham kenapa Sara membesar sebagai wanita yang sangat gagah perkasa. Bekerja dengan majority lelaki menyebabkan kita takleh ngengada. Ikut ajer apa yang dibuat., apa yang disuruh. Bila pagar dawai takat ketiak, kena jugak panjat walau kaki pendek, sebab semua orang panjat. Segala alat untuk pomen kena amik tau, kalau tak, jadi mcm hari ni - nganga je bila depa sebut pasal macam2 nama alat. bertukang. Saya tau playar je. Tak penah nak amik tau nama-nama lebih spesifik.
Pasal mesin potong rumput pon kena tau, since dalam eksperimen nanti rumput akan dipotong kepada 2 ketinggian berbeza. So, tadi dah tengok setting dan dah catat semua. Bukan, bukan saya yang kena bawak mesin rumput yang gedabak tuh *phew!*. Ada orang lain, encik Dave yang bertugas jaga kawasan ragut.
Maka tadi jadi sangat lega sebab dah pi menjejakkan kaki buat kali kedua di 10 plot ragutan yang setiap satunya bersaiz (80 X 13) meter persegi. Dalam perancangan untuk tambah lagi 4 plot sebelum eksperimen bermula.
Pasal mesin air pancut (yang macam orang guna untuk airkan padang golf) pon kena amik tau. Nanti kena play around dengan menatang tu untuk decide berapa lama mesin tu ke berfungsi untuk dapat precipitation yang berbeza.
Panas terik hari ni, tapi yang best jadi pendek dan kecik adalah boleh berlindung dari terik mentari dengan mudah! Hanya perlu senyap2 duduk atas bayang2 manusia besar gedabak..hikhik.
Terlupa oder sushi, tapi tetap gembira =).

Oh im currently into something interesting yang a bit personal. So maybe I will blog less. hikhik

4 comments: