Sunday, November 22, 2009

Misi yang gagal

Dari sekolah menengah, saya sudah perasan kalau saya terlebih konfiden untuk menjalankan sesuatu misi, mesti jadi sesuatu yang menyebabkan misi gagal.
Hari ini adalah hari BBQ di rumah encik bos pertama, dengan misi menyakat anak encik bos yang berusia 14 tahun. Dari gambar di opis encik bos, Alex adalah sangat kecik dan comel dan inesen.
Sebaik kami tiba di rumah encik bos yang besar dan terletak di kawasan ladang, kami tercari-cari di manakah Alex. Bila kami ke dapur, kami hampir pengsan. Dia sangat tinggi *saya takat bahu dia* dan jantan *kesat hidung darah*, dan comel. Bila sentap, charlie terus kata
'Lainnya dari gambar dalam ofis encik bos!'
'Gambar tu masa dia umur 5 tahun!' kata bini encik bos pertama *pengsan*.
Saya sudah boleh sense yang misi akan gagal sebab dengan budak yang semakin dewasa nih kat aussie, susah gila nak sembang. Lepas diperkenalkan dia hilang masuk dalam bilik - maybe facebooking dan 'msn'ing. So, kitorang melepakan di ruang tamu.
Yang saya kagum dengan depa nih, lelaki buat keje seme - siapkan makanan, hidangkan air dan jaga anak. kekek. Pompuan2 seme bergosipan sakan di ruang tamu, goyang kaki tadah gelas bagi para lelaki top-up.
Bila saya nampak encik bos siap2kan makanan kat dapur, saya saja konon nak beramah mesra tanya mana Alex. Yelah kan, encik bos yang semangat nak kenalkan anak dia. Sekalik bila Alex terdengar pompuan vogue sebut nama, terus moncol. Masalahnya, terus saya tatau nak sembang apa. Encik bos dah gelak2 tengok kejanggalan saya sembang ngan Alex. Saya pon tatau la apa yang saya merepek tanya. Tapi dia nih typical teenager yang bila tanya lima puluh patah, dia jawab dua patah. Dia ada jugak tanya soalan kat saya, tapi sebab neves, tataula apa yang saya jawab..hahaha. Lepas Alex hilang, saya join balik perkumpulan penggosip wanita - bini encik bos pertama, bini encik bos kedua, sara, fi, bini gareth, charlie. Honestly saya sentap sebab bini encik bos pertama dan kedua adalah kepochi dan sangat over! Padanlah encik2 bos boleh tahan bila dapat anak murid over. hahaha. Memang saya ngan charlie kalah ngan depa dua orang!
Saya hanya sekejap-sekejap bergosipan sebab saya banyak tak dapat nak follow - pasal rumah, pasal hartanah, kalau ajak sembang pasal k-pop saya boleh cakap tanpa henti selama 5 jam. So, masa saya tak bergosip, saya bermain dengan anak perempuan Gareth yang umur 14 bulan. Emilia sangat comel, tapi saya tak amik gambar sebab sangat sibuk main dengan dia. Orang bergosip, saya dok main kejar2 ngan Emilia. Orang bergosip, saya dok main UNO stack ngan si charlie. Kitorang semangat main sebab bini encik bos ajar dan Alex muncul dan dipaksa jadi pemerhati, sebab kitorang tak penah main. Rupanya main UNO stack nih sama je macam main kad UNO. Tapi saya lebih suka main kad dari stack sebab cepat game over kalau main stack nih.
Sebelum makan, saya menyibuk kat dapur, konon nak mempromote diri jadik menantu sebab rasa janggal melepakan Bayangkan, orang pemalas pon boleh rasa aneh. Kalau manusia2 rajin dan kewanitaan macam u ols mesti pengsan!Walau mengoffer nak tolong, hakikatnya saya tak berdaya sebab rak pinggan tinggi dan saya takleh keluarkan pinggan. Kena lompat baru boleh cecah. Keke. Saya hanya mempu cedok cranberry jam masuk dalam mangkuk..kekeke. Jadi lah tu kan untuk mempamerkan impression bakal menantu yang rajin.
Masa tengah makan, bini encik bos kedua tanya saya dah kawin ke belom. Memang saya tggu soalan tu sebab kitorang nak smash encik bos pertama..keke.
So, do you have husband?
Nooooo
Boyfriend?
Well... *pandang Sara*
'She will find one here' Sara tolong jawab. Saya gelak gatal.
Tanpa perlu bagi isyarat kat Charlie dia menyampuk.
'Apparently, we cant get married or have babies, so, it wont really matter if we have a boyfriend or not!'
Masa tuh tuhan je tau betapa gamatnya suasana. Rasa nak hi five kat charlie!
Sara gelak.
Gareth gelak.
Bini encik bos pertama sentap sambil gelakkan encik bos. Dia siap kata kat kitorang
'Dont listen to him!'
Alex pon sentap dan gelak. Dia cakap something mcm 'Did you really say that?' saya tak sure sebab Alex duduk jauh dari saya.
Encik bos kedua gelak.
Bini encik bos kedua agak bersetuju tapi dia kata
'Too much too handle if you have babies while studying but having a boyfriend is ok!'
Semua orang gelak.
Merah muka encik bos pertama. Dia tetap nak mempertahankan undang-undang dia.
Whateverlah encik bos. kekeke.
Satu rumah di pihak kami, anak-anak murid yang comels.

So, bila dah petang2, Alex join kitorang balik lepas menghilang beberapa ketika. Saya cuba sembang lagi ngan dia *gigih betul I nih* dan dapat tau dia main kricket. Padanlah encik bos sangat suka kricket!

Saya dah bagitau kat bini encik bos nak pegi tengok next tournament cricket kalau Alex main sebab dia memang terror, siap buat hatrik minggu lepas. Nak jadik pompom girl. haha. Bini encik bos setuju I jadi pompom girl, hah! kekek. Walau dia gelak, tapi dia setuju. Restu bakal mak mertua tu penting kannnn? kekeke.

Oh, time to work. Sudah banyak buang masa. Kekeke.

Lepas pikir balik, tammolah ngorat Alex, dia tak oriental.keke. Jay tetap di hati. Fangirls, 2pm menang Best Artis of the Year kat MAMA. Pi cari kat Youtube. I takleh embed sebab dah over limit guna internet! HUH!!!



Ini bukan gambar MAMA



Gambar palsu 2pm - photoshop Jay

2 comments: