Tuesday, November 10, 2009

cerita HELL

Being a short tempered person memang tak best.
Langsung tak best.
Tapi compared to masa kat uni, saya rasa saya ada improve sikit. Especially bila tercampak kat armidale nih, saya jadik kurang melenting meletup kebabom. Feeling2 wanita melayu terakhir pulak.
But today, hell jadinya. Belum neraka jahannam. Just not yet.
Meeting hari ni dengan encik2 sv. Dek kerana encik bos kedua tak reply email, saya assume dia away, dia tak cek email *sebab tak dapat reply pon* dan secara logik akal takde lah miting sebab encik bos ketiga away 2 mggu, so tak cukup korum. Tapi dek kerana encik bos pertama ajak deting jumpa, saya sudah bersedia apa yang patut - bawak experimental design yang saya dah siapkan malam tadi.
Sekalik....dia suruh panggil encik bos kedua. Encik bos kedua mai miting dan malangnya dia tak dapat nak feel experimental design saya sebab dia nak tau result eksperimen sebelum nih., senang dia nak bagi improvement idea katanya. Kiranya kalau dia tau apa result sebelum nih, leh relate ngan planning untuk eksperimen yang akan datang nih.
Encik bos pertama suruh saya print out report. Terasa masa tuh fire alam dah bunyi - nak lari selamatkan diri. Tak siap lagi pembetulan, mcmana nak printout? Takde dalam agenda pon pasal bentang report nihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!
'Tak siap lagi'
'Print apa yang ada' suara encik bos tegas mcm suara optimus prime.
Sentapppppppppppppppppppppppp. Menggigil masa tuh tau sebab memang tak puas hati. Tak puas hati dengan diri sendiri sebab tak sempat siapkan.
Rasa macam nak pengsan masa masuk opis, carik file, kena alter sikit2 sebab memang caca merba. Bila kita tau encik2 bos tgh tggu kita, lagi rasa nak pengsan.
Tengah dok gigil2 panik tu........................muncullah hamba Allah sorang nih yang boleh diklasifikasikan sebagai penggosip tegar, datang nak mengumpat.
Boleh?
Kat sinih dengan kengkawan I memang tak mengumpat yer, selalu gossip2 perasan hot dan meroyan. Mengumpat tak masuk dalam list. ~Ha! dengan hang lain cerita noooo. Itu bukan mengumpat tu, tu menyakat..hahah *memerli orang yang ym artikel kosmo*.~

Bila mukaddimah pon dah mukaddimah mengumpat, ditujukan kat cik tutor yang dot dot dot yang sedang gigil sebab encik2 bos tengah tggu report dia yang tak siap....memang tataulah nak kata apa. Pencetus bebola api jurus ke lapan belas from HELL.

'Tammo sembang, stress ada keje' saya cakap dengan gaya mcm hero yang tegas sedang fokus kat laptop tanpa pandang muka penggoda. Bukan heroin tau. hero.

Pastu masuk pulak miss x dalam opis saya. Dia gagal kesan aura kelabu. Penggosip tegar ni nak mengumpat kat miss x, miss x pi tarik dok sedepa dari I, membiarkan pengumpatan berlaku kat situ. Boleh????kekekeke

Masa tuh memang leh perasan tangan dah gigil. Bulu telinga rasa macam kena cabut satu2 dengan kejam.

'Boleh tak sembang kat luar? Tengah buat kerja nih!' gaya pompuan hilang akal.

Maka berakhirlah episode kesabaran selama nih. I can tolerate gossip. Eh salah. I love gossips. Tapi I dont like pengumpatan yang mana kita lebih tau cerita buruk orang dari kenal orangnya, dan dalam kes ni its too much sebab hari-hari datang bilik kitorang nak mengumpat pasal orang yang sama. Seriesly overdose! Dah ignore hari-hari pon tak paham-paham lagi? And datang ketika saya kegigilan memang silap besar lah. Mcm menjolok sarang2 tebuan gituh. But still, saya silap jugak sebab tak tarik napas dalam2 dalam kiraan 10 saat, bercakap sambil senyum manis. Terasa mcm mamat perasan hensem yang saya tak kasihi tu - macam tu lah dia sound orang suruh diam. I hate his style but it seems now I'm his protege lah pulak. I just can help it. Bukan salah PMS. Bukan salah cuaca panas. Bukan salah demam yang kejap ada kejap takde. Bukan salah sakit kepala yang tak baik-baik. It's just me. Saya memang sangat short tempered dan hari ini saya gagal mengawalnya. As simple as that.

And the meeting didnt turn out to be fun. keke. Selalu pon tak fun kan kalau meeting. The supervisors suggest *ntahla suggest ke pinda* eksperimen yang akan datang nih. Nak tambah lagi satu faktor untuk eksperimen, maka tambah plot, dan tambah bilangan bebiri. Maka tuan-tua dan puan-puan, lebih dari seratus ekor akan digunakan dan untuk eksperimen tu nanti, saya dan encik bos pertama perlu ke paddock dari 6 ptg sampai 3 pagi for few days *pengsan*. Saya malas bangkang sebab ni part awal. Hope last2 nanti dapat konsensus untuk timing yang lebih menggembirakan.
Encik bos kedua agak happy dengan report saya, but encik bos pertama tak. As expected, dia memang super duper perfecto skematogenesis sampai dah tak mampu nak menurutinya. Its good but I'm currently cracking my heads. Sampai titik perpuluhan tak sama allignment pon leh highlight sampai leh rasa nak nangis. Mata bionik! Oh, tau tak macamana nak allignkan titik perpuluhan guna word? kalau sapa yang belum tau leh bgtau saya, nanti saya share dalam entry akan datang. Berilmiah la sikit dari video klip jejambu je semedang.

I'm just drained. Bukan salah tengok MV Korea jepon. Kalau tak tengok pon kerja tak siap. Honestly, tengok MV tu is an escapisme untuk distract otak. Sebab saya tau kalau tak tengok pon, tak buat kerja. I hate this konsep kemeroyanan berterusan *istiqamah la ni*. But I really really hope saya dapat kembali semangat ceria macam sebelum ni. Penat otak lebih bahaya dari penat badan =(.

---------


So, hows your relationship with that boy? *buat lirikan mata ke arah bangunan sebelah library*

Which boy?

The sushi boy!


Ini jelah yang buat saya ketawa hari ni. Over betul pelakon-pelakon tambahan!

Esok sushi day dan esok halim interview. Didoakan selamat semuanya. Amin.

ps: konsulate malaysia postpone visit. eerrrr, depa baca royanan i ke?

3 comments:

  1. Menyakat hanapiah a.k.a eppy. ihih..

    ReplyDelete
  2. Ala-ala terasa aura Kakak Ikan Geelong baca entry ini.

    Bersemangat!!! (ini jeritan dia yek).

    ReplyDelete
  3. stay strong girl! dan percayalah, u'll appreciate kedetailan boss 1 tu later

    ReplyDelete