Sunday, November 29, 2009

='(

I just found out that one of my friend, Syafie Tan dari Institut Penyelidikan Veterinar Ipoh telah meninggal dunia semalam akibat kemalangan. Beliau telah dikebumikan pada pukul 3.30 petang tadi waktu Malaysia.

Kami taklah terlalu rapat tapi saya banyak berurusan, berbual, dan bergurau senda dengan dia sepanjang saya bekerja di VRI. Saya selalu marah-marah manja, kalau dia cuba mengorat kawan-kawan saya (sebenarnya jeles sebab dia tammo ngorat saya), dan dia memang selalu buat-buat takut dengan saya.
Dia sangat muda (awal 20an), skema, tapi dengar cakap. Since saya dan geng2 di VRI adalah hampir sebaya, Pi'e kami anggap sebagai adik yang manja sebab selalu mengadu kalau dia kena tegur dengan ketua bahagian dia. Dia juga suka menyakat orang.
I am very very sad right know, terasa sebak walau sejak pindah ke UMT sudah tak berkontek dengan dia. Hanya sembang-sembang biasa kalau sesekali balik VRI. Dia budak yang sangat baik tapi agak nakal dan disayangi ramai orang. And I understand why kawan lelaki saya yang rapat dengan dia menangis tersedu-sedu bercerita pada kawan perempuan saya tentang arwah sudah tiada lagi.
Masih terngiang-ngiang dia panggil saya "Kak!"

Oh, mulai hari ni adik-adik ikan takyahla panggil saya 'Kak'. Panggilan tu sebenarnya buat saya rasa tua dan rasa ada emotional attachment dengan orang =(.
Just call me DiJay, ok?

Pi'e, semoga Allah tempatkan Pi'e dalam kalangan oleh yang dicintaiNya. Akak sedih sebab tak dapat jumpa Pi'e lagi. Akak tak sempat nak cerita pasal koala dan kanggaroo.

Syafie Tan, Al-fatihah.

3 comments:

  1. kamu sudah seperti adik ikan salmon saya yg tamau memanggil saya 'kakak'

    ReplyDelete
  2. kak, saya dan adik ikan salmon adalah sehati sejiwa.hehehehe

    saya sokong dia, dont have to panggil you kakak. aci tak kalau adik2 ikan yang lelaki kita gariskan takyah pangil kita akak. rasa mcm skandal sikit.kekeke

    ReplyDelete