Thursday, June 11, 2009

Rupanya makan adalah terapi takut

Pegi mall, beli gam gajah untuk experimen.
Gelap.
Lapar.
Sejuk.
Singgah kedai kebab.
Balik ke asrama jalan kaki.
Tak tahan lapar.
Makan sambil berjalan.
Kena tahan dengan lelaki orang asli.
Ingatkan dia nak tanya apa.
Rupanya dia mintak duit nak beli rokok.
Saya geleng kepala - berlakun macam tak pandai cakap omputis.
Terus tinggalkan dia.
Lepas sepuluh langkah berjalan, saya pusing - dia masih berdiri situ pandang saya.
Jantung berdegup kencang, tapi lapar punya pasal terus jalan sambil makan kebab.
Tapi jalan laju.
Dengan harapan dia tak kejar dan minta benda yang bukan-bukan pula.
Selamat sampai bilik.
Kebab masih tak habis.
Makan sambil baca gosip cik puan temenggong.
Kelaparan telah distract saya dari ancaman nyawa.
Orang asli kat sini memang mengerikan lah!

5 comments:

  1. mujur lah org asli armidale tuh selamat x DIAPA-APAKAN oleh u!!!!

    ~ yoe

    ReplyDelete
  2. azrul, orang asli armidale..
    bukannya muka macam yamapi kan?

    kalau kat korea, terancam orang-orang asli kat sana kalau diorang stop kak dijah.

    ReplyDelete
  3. ye saya sgt setuju am...
    mujur la sis dijah x buat phd kat korea or japan...
    kalo x, ari2 la ade berita keganasan pelajar phd dr malaysia di dada2 akhbar!!! oopsss!!!

    ~ yoe

    ReplyDelete
  4. urm... orang asli tu btul atau tak? atau orang asli kt sana mmg cm ni?

    ReplyDelete