Tuesday, June 30, 2009

Encik bos dah masuk balik keje, dah tak boleh layan 2pm selalu

Update.

1. Encik bos masuk keje dah..so, banyak benda yang perlu diuruskan sebab biasanya kalau dia dtg opis baaaaaanyaklah benda dalam mindanya yang hebat itu. Even tadi dia tengok result trial yang saya jalankan, dengan bersungguh dia kata 'interesting', dan cuba mengaitkan dengan research dari paper2 lain. Oh, benda ni saya kena belajar. Sampai ke hari ini kalau saya baca paper/dapat result kajian, saya tak pernah berpikiran jauh. Result adalah result. Tapi tadi encik bos telah membuatkan saya rasa apa yg kita buat adalah value. Otaknya sentiasa ligat. Itulah sebabnya dia adalah encik bos kan.

2. Kasihan jugak encik bos. Sebab tak masuk ofis 2 hari, banyak benda yg kitorg tggu nak repot kat dia. So, hari ni warga pelajar dan staf yang bekerja hampir dengannya, take turn jumpa dia untuk memberi segala mak nenek updates. Elok je dia masuk opis, serbuan demi serbuan, terjahan demi terjahan dilakukan terhadap encik bos. Email dia pon berduyun diterima. Dan kepalanya kembali sarat dengan pelbagai benda. Saya tak ketinggalan..Walaupun based on entry blog nampak mcm saya tak buat beda lain selain layan 2pm, sebenarnya adalah jugaklah saya buat benda lain sikit2..so, boleh bagi updates kat encik bos. Mode: ciktutor kembali meroyan busy.

3. Lima ekor bebiri akan tiba esok. Kelam kelibut *ok, saya sentiasa kelam kelibut, tak pernah kool* jugak diskas dengan encik bos tadi. Bukan sengaja tammo confirm awal dengan farm manager, tapi sebab outlook saya bengong, habis semua email hilang. Orang yang order dan bagi num fon farm tu pulak cuti dr semalam. Encik bos pon masa tu cuti. Tapi tadi dah kol manager, esok boleh sampai. Satgi kena reconfirm nak boh animal kat mana. Manager animal house pergi farm pulak hari ni. Jadi nnti tengahari nak confirmkan dengan dedua manager balik.

4. Encik bos tanya balik pasal hujan tiruan tu. Haish, tensi bila memikirkan hujan! Sib baik MISBUMBLEBEE ada bagi idea. Saya memang maklumkan kat encik bos saya tanya kengkawan. Tapi tak bgtaula saya boh kat blog..kang sentap pulak dia. So, saya bgtau kawan suggest cotton/kain. Encik bos tak pernah bangkang apa yg kitorg cadang, so, dia suruh saya try guna kain. Saya bukan tak setuju guna kain tu, tapi kain yang dia bagi tu mcm mahal dan saya perlu gunting dan lekat2..macam malasnya nak guna benda mahal2 nih...Mesti sedih bila nak gunting.

5. Masih pasal hujan tiruan. Encik bos satu lagi suggest order kat workshop mesin hujan. Ala2 mcm shower tu kan, tapi leh control dripping rate. Hadui, mahal tu. Nak harap guna duit benchfees, bape ciputlah sangat. Kena mintak derma apply sshiplah nampaknya.

6. Tengahari ni nak pegi asrama dalam kampus. Sudah dapat offer untuk stay bermula hujung julai. Kalau ok lepas melawat tu nanti, I'm officially out of smith house next month.

7. Kena mula balik study untuk knowledge test. Malas.

8. Keadaan makin sejuk. Malas.

No comments:

Post a Comment