Monday, August 24, 2009

Skip bahagian tajuk, boleh?

1.
Sa*ra sudah balik! Dikerumuni encik bos dan anak2 muridnya awal-awal pagi. Semua tergedik2 nak bagi updates tentang apa yang berlaku sepanjang dia tiada. Dan after 3 weeks, dengar balik perkataan 'SLACK' disebut2. Saya perasan tu ayat faveret dia, selain 'bugger'. hiks. Eh, 'bugger' = 'baka' dalam bahasa jepun. Maknanya juga hampir sama. Impressed. So, lab dah jadik kecoh dan bising. Bergelak ketawa sambil buat kerja. Walaupun sebenarnya dalam hati saya dan Fi, sedang down sedikit.

2.
Cuaca semakin panas dan I'm loving it. Nampaknya hanya saya dan One *opismet dari thai* yang suka cuaca mcm ni. Sekarang 24 darjah. Depa kat sini lega makin panas tapi depa risau sebab mcm panas sangat. Panas sangat? This is lovely! Takyah pakai heater, takyah pakai glove, takyah pakai thermal, takyah pakai jumper, takyah pakai boots. Takyah, takyah, takyah. hiks.

3.
'Drama queen' respond Sa*ra pada updates yang saya bagi. Helo, haruslah luahan perasaan (tentang kes experimen tak menjadi dan recovery yang asik kena repeat) dilakukan dengan penuh perasaan dan ayat2 exaggeration seperti
'I'm dying'
'Why the previous student can do it and I cant?'
'I guess I'm not suitable doing this kind of research'..hahah.
Itu emo okeh. Saja nak mengemokan diri kat Sa*ra. Almaklumlah, melepas rindu. Haha. Dan Fi juga luahkan perasaan, method dia kat lab kimia nun asik tak jadik. Dan student lain buat ok, tapi bila dia buat tak ok. Tapi Fi bukan ratu. Jadik dia hanya guna nada frust, bukan ayat drama mcm saya..haha. Sara nak angkut saya pegi farm minggu depan, saya kata kalau berjaya recovery, saya leh ikut. So, kena doakan. Terus dia doa tang tu jugak siap pejam2 mata..haha.

4.
Atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan, hari ni saya 'bersahur lambat dan berbuka sangat awal'. Kalau anda berada di bawah lima belas tahun, tak payahla paham. So, masa break, mcm penyamun dok panaskan makanan. Dahla common room tu jauh, siap kena lalu depan bilik Peter! One perasan saya mcm penyamun dan dia offer nak tolong panaskan makanan. Saya panaskan jugak sendiri sebab malas nak over2. Sapa banyak tanya nanti saya cocok mata ngan garpu! kehkeh.
Line clear. Balik bilik, lega. Berbuka awal. Tengah bersemangat berbuka awal, ada ketukan di pintu. Saya tak sempat telan apa yang saya makan okeh. One pandang saya. Saya pandang One. One suruh telan cepat, baru dia nak bukak pintu. Bila dia bukak pintu......................
ok, bukan Peter. Tapi, mamat Arab muslim yang hensem yang keje chef kat asrama sini yang dah berkawin ngan minah saleh. Saya sentap. Dia sentap. Ok, saya tataula saya comot ke tak. Saya tataula bilik berbau ke tak. Tapi saya tak pandang muka dia. Saya pandang telinga dia. Tak sanggup nak tgk muka dia. Dia tanya mana wij*dan. Saya kata kat lab. Dia tanya pulak lab mana. Hadoila....orang tammo conversation meleret2 nih sebab dah tak keruan. Last2 dia letakkan barang kat meja wijdan dan blah.
Lepas dia tutup pintu saya pandang One. He is a muslim! *pekup muka malu*. One gelak. Dia terkejut mamat tu muslim sebab muka mat saleh..Bila wijdan masuk bilik, cerita kat dia. Dia jerit 'Nooooooo!' sambil gelakkan saya bila tau mamat tu mai bila saya tgh berbuka awal. See? bukan saya sorang je drama okeh. Makcik ni pon sama..haha.

5.
Opismet baru yang bernama One nih sangat sempoi dan baik. Apa benda yang dia perasan, dia akan tanya. Pasal solat, pasal puasa. So, sebelum ni dia dah ingatkan saya pasal solat zohor. sebab terleka berinternet sakan time lunch. Sentap bila dia tanya tak solat ke..haha. Hari ni tanya pasal puasa dan puasa ganti pulak. Semangat ingin tahu dia sangat tinggi. Asian memang mcm tu kot kan? Dan dia juga banyak bagi nasihat tentang kehidupan *gituh*. Sebab dia perasan saya memang asik depan lappie/lab, so tak elok untuk masa depan kehidupan sosial yang gemilang *gituh*. Dia suruh saya bersosial bercampur gaul ngan orang di alam nyata. But so far, ini jelah yang saya mampu. Ini pon sudah cukup. Nanti kalau research semua dan under control, baru plan nak cari keje. Masa tu barulah bersosial segala kan? Dan One teman saya stay kat opis hari Sabtu dan Ahad baru ni. Thanks One!

Off to lab, merepeat recovery buat kali yang ke berapa tah. Enam? Tujuh? Sepuluh? Entah.

3 comments:

  1. No 4
    :
    Rasanya akak la yang mempengaruhi dia menjadi dramatik kan?

    ReplyDelete
  2. Sentap tau...tapi memang dia memang dramatik sekarang..err, talking about contagious..kehkehkeh

    ReplyDelete