Friday, August 14, 2009

Persamaan mudah *tiru tajuk entry tra*

Ini bukan entry pasal rumus matematik secara langsung.

1. Pagi tadi gerak keluar dari umah pukul 6.45 lebih kurang. Sejuk ya amat. Pakai glove pon tangan leh kebas. Sebak je rasa. Kalau kebas mcmana nak setup barang2 eksperimen? Teremo di situ ketika bersendirian berjalan menuju ke lab. Tetiba otak menjana wajah abang ga*reth. Pernah bertembung dengan dia awal pagi. Dia menggangkat kedua2 belah tangan gaya doktor yang dah pakai glove and nak masuk bilik pembedahan. Rupanya tangan dia kebas since dia mai skul naik beskal, dan dia kata dia nak basuh ngan air panas. Persamaan di situ...kekebasan tangan. So, dah niat dalam hati kalau kebas lagi bila sampai lab, akan basuh ngan air panas. Tapi akhirnya, kebas hilang, cuaca makin panas.

2. Ada sorang researcher yang berpengalaman datang lab. Tapi gaya dia sedikit aneh. Rupanya dia pernah terlibat dalam kemalangan kereta dan mengalami hentakan kepala yang kuat. Kesannya, for certain type of memory dia akan lupa dalam masa yang singkat. Persamaan cerita ini dengan analogi dalam entry emo saya yang lepas-lepas: kemalangan. Hentakan kepala. Goosebumps tetiba.

3. Salah satu memory yang dia cepat lupa adalah nama orang. Masa tengah kira telur cacing, tetiba saya dengar dia panggil encik bos 'Brian!'. Sentap I, u ols! Terus ketap bibir tahan gelak sebab sangat tak sesuai nama bos dengan Brian, dan teringat entry saya pasal australian idol tu ada tulis pasal Brian westlife...hiks. (persamaan). Cara penyelidik tu sebut nama Brian adalah comel. Hope bos tak perasan saya tahan gelak. Saya harap penyelidik tu panggil saya Diva..hahaha.

4. Bersembang dengan A*ke dalam bas tadi. Research dia nanti adalah berkaitan behaviour anjing. Takde persamaan ngan saya, tapi ada persamaan ngan ratu gossip india tu since supervisor depa jelah satu2nya insan yang buat research pasal anjing kat sini. Tapi memandangkan saya kawan ratu tu, saya nak jugak rasa ada persamaan ngan A*ke.hahahah. Persamaan ngan A*ke ni adalah persamaan yang susah sikit ye. Perlu banyak punca kuasa dua log transform segala. muahahaha.

Cerita pasal eksperimen nanti2lah. Drained.

3 comments:

  1. yg no. 3 tu kelakarla acu. hehe

    ReplyDelete
  2. kan? jenuh acu tahan gelak. terbayang encik bos jadik brian.kekekeke

    ReplyDelete
  3. kak dijah, kalau tgk fantastic 4, bila diorang bekukan penjahat pastu dipanaskan, org jahat berkecai. boleh ke tgn sejuk2 kena air panas? suam2 kuku bleh kot

    ReplyDelete