Monday, August 31, 2009

Kecewa

Warning: Ini entry royanan. Keke. Sila tutup browser kalau tak suka benda-benda berunsur royanan.

Bad news: Recovery problem, result berubah-ubah. SEMUA org dalam lab tu dah tau yang saya ada problem dengan recovery. Bila pagi tadi gareth tanya pasal recovery, saya sentap. Maknanya semua orang dah tau yang recovery hancus, padahal esok dah kena proses 100 sampel.

Good news: Sebab esok kena proses 100 sampel dan sampai hari ni masih hancus, sepanjang hari encik bos dok bersama-sama buat recovery dalam lab. Tengok? betapa teruknya anak murid sampai encik bos terheret sekali buat method. I was so stressed dengan method ni sampai encik bos sound 'you should smile'. Tetiba teringat pada ayah. Ayah pon suruh senyum selalu. Agaknya terlalu sibuk memikir sampai muka dah macam cencurut dalam longkang. Since encik bos seharian bersama saya melakukan method ni step by step, banyak benda yang dia fikirkan dalam otak. Esok akan sit down ngan dia and bincang mcmana. Tadi dia kena balik awal so, tak dan buat kesimpulan menyeluruh. Sedikit lega sebab at least encik bos tahu apa yang saya tonggang tonggengkan selama nih. Result tadi sangat funny, jadi kena bawak mengadap esok. Ini betul2 kerja gila, esok nak proses sampel, hari ni method tak validate lagik. Kena bersedia untuk repeat the whole eksperimen.

Good news: Ujung minggu lepas dapat tau member pon nak pegi tengok sopopera. Since saya ada plan ziarah Elodi *kawan french*, saya plan akan maklumkan kalau saya nak pegi sama-sama. TAK JANJI PON NAK PEGI SAMA. Saya sesat 2 jam carik umah Elodi, dan saya habis melepak umah dia pukul 7. Sopopera kol 7.30. So, decide tak pegi sebab dah lewat, dan bila saya kol, member tak angkat. Tak rasa apa pon tak jadi pi tgk. Lega sebab at least saya make full use of hari sabtu tu bersama Elodi sebab kitorang ada benda penting yang dimesyuaratkan *gituh*.

Bad news: Hari ni member berhubungan dengan saya dan mintak maaf sebab fon tertinggal masa saya kol tu, tapi sebab saya memang tak bernafsu sangat nak pegi, saya series tak rasa apa. Saya ok je. Saya kata saya ok, lagipun sebab sesat 2 jam carik umah, dan berlepakan salan kat rumah Elodi. Tiba2, jadik isu pulak saya pergi umah Elodi. Sampai terpaksa bersoal jawab mcmana pulak saya boleh rapat dengan minah tu. Kenapa saya pegi umah dia. Kenapa tak bgtau dia saya kawan ngan minah tu. So, kiranya dalam dunia ni saya ada ramai lagi kawan yang saya tatau selain dia, and I didnt bother untuk maklumkan dia. Huks, saya ni kan...baran orangnya. So, tadi sib baik saya tak mengamuk bila diasak dan diperli2 dengan soalan menghunus jiwa sebab azam saya nak kontrol kebaranan.

'I'm giving you space, and you should too'
dia diam
'Since when?'
Haiyohhhhhhhhhhhhh.....'kenapa cemburu buta tak tentu hala nih? I awek u ke?'
ok, saya tak jawab mcm tu sebab saya tatau cemburu buta tak tentu hala apa dalam bahasa inggeris, *jealous blindly without knowing where to go?*
Saya jawab dengan sedikit kemarahan yang terkawal.

So, benda nih jadik meleret dan penuh emosi. Gosh. Sampai last sekali keluar ayat dia.
'I hope that in your list of friends, my name is on it, even as the last one'
Saya jawab dengan lawak, tapi lawak kasar. Sebab series, saya tatau nak cakap apa.

Tarik napas, hembus.

Ada benda yang kita komplekskan keadaannya. Mcm isu recovery saya admit yang saya komplekskan keadaan sebab 'I'm not a true labperson'. Saya nih orang ladang or in other words kerja teliti2 dalam lab mcm main pipet, DNA etc, etc memang saya hancus. Bila ada dateline, lagilah. Dulu, masa buat masters, satu method yang renyah, sv buang dari masters saya sebab mcm ni lah, asik gagal validate. Padahal orang lain boleh buat. Tapi nampaknya encik bos nih bukan jenis buang2 benda dari perancangan selagi tak muntah membuatnya. Tengoklah esok apa kata survey bos.

Dalam isu yang kedua pulak, saya rasa saya tak komplekskan keadaan pon. Saya beri orang lain space, dan saya mahu orang bagi saya space. Saya nih kalau letih, sangat cepat annoyed walau pada hakikatnya saya suka annoy orang. Saya kurang selesa bila orang jeles tak tentu hala nih. Err, tapi saya kuat cemburu sebenarnya..hahaha. Semua orang kena sedar, saya adalah milik seluruh penduduk bumi *statement mcm angelina jolie pulak rasa*. Saya tak suka bagi repot segala tindak tanduk saya kalau saya rasa tak perlu. Dengan kawan2 baik/keluarga, memang saya akan cerita semua dengan penuh detail sampai nak termuntah orang mendengarnya. Tapi untuk orang yang baru dikenali hati budinya *gituh*, saya belumlah terfikir nak cerita semua benda - buat apa, kawan ngan sapa, balik umah kul berapa. Lepas nih kalau jadik isu lagi, saya suruh dia bawak saya pegi klinik haiwan dan bubuh mikrocip. Bersyukur pada tuhan kerana belum menjadi awek orang. Pasti meroyan gila kalau kena repot semua benda kat pakwe.Suami lain yer, sorga bawah tapak kaki suami *gituh*. Suara kecil dari hati: belum kawin cakaplah gini kannnnnn? kekeke

Tra, Azrul, Nik, Encik Spin, Abang S: percaya sudah saya adalah hot? Percaya? *tetiba*

Oklah, going back. Bas last kul 7.. tata

------------------

'A student shouldnt drag the supervisor to her bench' *muka mcm cencurut dalam longkang*
'Whats the purpose of taking students if I dont want to work with them?'
*diam*
'Its like having children and not playing with them' *bos senyum*
'Yeah, i guess you are right' *saya senyum*

2 comments:

  1. I do agree with your SV, infact that is my situation now.I always feel that I am his youngest sweet daughter..hehehe

    ReplyDelete