Wednesday, August 5, 2009

Hari mengGaban

Secara literal, mengGaban bermaksud menjadi space kop gaban. Secara konsep, space kop gaban boleh memberi maksud yang pelbagai. Dalam konteks hari ini, mengGaban bermaksud menjadi space kop gaban dari segi kesibukan sampai tak boleh bergosip di ym atau bermain pet society, mafia wars, restaurant city dan zoo builder di facebook. Dan juga dragonapters. Sumbangan pada masyarakat tiada ye, cuma sibuk ala2 gaban. Eh, bukan mengabang telipot ye warga U*MT sekalian. MenGaban.

Awal pagi sudah keluar rumah dan menapak ke skul sebab bas hanya akan tiba pukul 8.15 pagi. Terkocoh-kocoh print report dan terus berjumpa encik bos. Mengantuk tahap gaban. Tapi masih terkawal. 9.15 selesai perbincangan, terkocoh-kocoh buat pembetulan sebab miting pukul 10.
Terkocoh-kocoh ke bilik bos dan bertembung dengan ga*reth. Translation rekaan sendiri berdasarkan isi penting

'Oih, bebiri hang buat bising lagi. Dok berbaaa baaa, hentak kaki mintak makanan'
'Uhhhh.. Over aih depa tuh. Memang tak bagi makan lagi, ada meeting'
'Merajuk dah tu rasa'
'Makin over lah depa nih. Biarlah. Satgi orang bagi makan'

Encik bos ketiga sudah ada dalam bilik bos. Uh, selalu dia sampai lambat...
'Sorry, I'm late'
'and I'm Jus*tin' *sambil senyum*.
(seolah-olah saya sedang memperkenalkan diri, maka dia memperkenalkan diri dia)
sentap bila buat lawak time org tgh kalut. Dia nih encik bos yang busy tahap gaban sebab juggling antara keje kat uni ngan keje kat kampeni drug yang tersohor. Vok tahap gaban, kan?

Since encik bos pertama dah 3 hari berturut-turut jumpa saya dan betulkan report, hari ini buat pertama kali dalam sejarah di Armidale ini saya tahu apa yang saya terangkan. Walaupun sedikit nervous dan banyak merepek sampai kena gelak ngan encik bos bila saya cakap 'beautiful faecal pellets' untuk menerangkan perihal tahi kambing yang sempurna keadaannya. Mungkin patut guna typical, bukan beautiful.kehkehkeh. Bab bagi report je lah yang ok. Bila masuk bab experimental design, menung balik sambil kebil2.

Dek kerana experimental design saya terlalu komplikated *mesti encik bos rasa nak sekeh2 kepala saya - kehkehkeh* maka telah brainstorm untuk menyimpelkannya. Pada depa simple, tapi pada saya lagi komplikated sebab takkan terpikir nak buat cara mcm tu. Takpelah, kesimpulannya dah sort out generally mcmana nak buat. Habis meeting pukul 1. Berlari ke langitkandang, amik sampel tinja the 5 B's dan potong 'cloth diaper' *sukati je boh nama cloth diaper* yang terlebih kat hujung sebab takut tersangkut, dan bagi depa makan. Memang gaya depa mcm nak terjah keluar kandang bila nampak saya bawak baldi isi makanan. Over sungguh. Bukannya buat keje apa pun, makan kemain banyak!

Berlari pulak ke library sebab ada kelas tanpa peter. Satu satunya saat menenangkan bila bertembung dengan peter dalam perjalanan ke library. Senyumannya yang manis, wool jumpernya yang merah menyala melambangkan keberanian dan kegagahan, sapaannya yang lemah lembut
'Haiii kha*dijahhhh......' suaranya di bawa angin lalu, berlegar-legar di udara dan meresap ke dalam peparu..
Sib baik tak pengsan. Pura-pura macho seolah-olah tak terkesan dengan sapaan lembut 'Oh hai! how are you?'. dan terus berlalu dengan macho tanpa menunggu jawapan..kehkehkeh.

Kelas adalah ok. Tapi saya mengantuk. Kesan sama macam makan nasik lemak dewan makan setiap hari rabu di sekolahrajaperempuantaayah sesi perkolahan 1995-1999. Tapi ni masih terkawal. Kat sekolah dulu sampai mimpi2 dalam kelas add-math..kehkehkeh. *dan semua orang tunding jari pada nasik lemak..haha*
Kalau rajin saya akan buat notes on isi penting dan link kan downloadable notes dari website uni tentang endnote *memuncungkan bibir ke arah blog research journal*.

Ni tengah lunch. Lapo tahap gaban. Ingatkan nak makan sambil mesyuarat tergempar dengan artis. Nampaknya artis dah mula tunjuk belang bila dah ramai fangirl - terus hilang ketika mesyuarat di alam maya perlu dijalankan. kehkehkeh.

Okes, times up. Kena ke lab untuk proses sampel. Esok akan hantar the 5 Bs ke padang ragut. Sayunya..macam hantar anak masuk asrama pulak rasa..hahaha. Tapi in a way lega. Leh bangun lambat lepas nih sebab takyah bagi depa makan dah seminggu. Yay!

Oh, doakan. Terlalu banyak nak dibuat menjelang minggu depan demi memastikan eksperimen berjalan lancar. *pengsan*

6 comments:

  1. debater sgt! siap ade definis literal dan konsep lagi.hahaha

    tra

    ReplyDelete
  2. Tra,aku tau lah aku tak sepatutnya tulis istilah2 mcm tu sebab legend mcm ko akan terasa penulisan aku sangat busuk dan mahu putar kepala aku kan?
    ampun tra,ko legend..kekeke

    ReplyDelete
  3. akak....bila nak amik gambo ngan peternyer???

    ReplyDelete
  4. peter!peter! peter!

    *sambil pegang banner dan angkat tangan mintak perhatian*

    ReplyDelete
  5. kekanak tokyo, aini

    dream on! hahahaha

    ReplyDelete
  6. {berdiri belakang aini sambil pegang banner jugak}

    Kekanak Tokyo dan Aini, tapi, kan ke ari tu dah pun bubuh dalam blog gambar Peter tuh.. terlepas ke?

    Cik Pengurus! Sentap!!!

    ReplyDelete