Monday, August 3, 2009

Semangat, tapi entah sampai bila

1. Hari dimulakan dengan kemengantukan di tahap gaban. Rasa mahu tidur di tengah jalan. Berjumpa dengan Sam di dalam bas dan dia kenalkan dengan kawan dia. Tak taste sebab mamat kulit putih. Sekali imbas mcm Joe Black je rupanya. Comel la, tapi definitely not my taste. ahaks. Sam bersemangat gila hari nih entah pasal apa. Mungkin sebab jumpa saya. ahaks.

2. Semasa lunch terserempak dengan ga*reth kat common room dan dia bgtau bebiri saya menggedik2 bising mintak makanan. Uh, memalukan sungguh depa nih menagih makanan dan kasih sayang kat orang lain. Maca ni la agaknya perasaan mak2 malu kalau anak buat perangai. Yer, saya salah sebab datang lambat. Tapi perlu ke menagih kasih dari ga*reth? Memang sekarang makin melampau. Nampak orang je terus ber 'baaaaa' kemudian hentak2 kaki mintak makanan. Kemudian tak habis tuang makanan dah gelojoh makan. Uh, sapa ajo akhlak kurang mulia nih? I wonder..

Yang fotogedik kepala terkeluar dari kandang tu bebiri ga*reth

Gelojoh makan sampai tak nampak mak kakak angkat amik gambo

Saya adalah hemsems walau ada tanda oren kat dahi..kehkehkeh

Muka 'saya adalah tak bersalah walau telah mematahkan besi'. *saya pegang besi sebagai bukti*

3. Telah berdetingkerja dengan encik bos di kandang. Seronok sebab dah gamkan faecal ring pada mereka. Terima kasih encik bos kerana menolong. Rasa mcm quality time dengan bapak angkat untuk buat hasil kraftangan.

Alang, ada rupa macam cloth diaper dak? muahahaha

4. Detingperjumpaan part kedua lepas lunch dengan encik bos. Dia series hari ini. Dia kata dia akan mula jadik sangat strict dalam marking report saya sebab dia rasa sudah tiba masanya untuk improve dengan gabannya. Habis repot kena conteng teruk. Hairan, sikit pon tak rasa down, tapi rasa puas hati. Dia asik pandang muka saya, maybe dia ingat saya akan buat muka nak nangis mcm selalu. Tapi sikit pon tak rasa sedih. Even kena ketuk manja kat tangan dengan pen oleh encik bos, tak rasa down pon. Rasa semangat. Semangat sebab repot jadik sedap bila encik bos betulkan. Dan encik bos ajar banyak tips and trick untuk menulis dengan erti kata yang sebenar. Dan dia ajar perkataan2 pelik yang saya tatau. Dan encik bos pesan, kita kena rajin berjumpa supervisor *aih, tektik nak ajak jumpa selalu lah ni kan? hahah* sebab di aussie 50% PhD candidates tak berjaya habiskan PhD. Maka kawan2, ringan-ringankanlah mulut bertanya pada supervisor. Janganlah malu jumpa supervisor. Banyakkan komunikasi supaya depa tau kita bersemangat menuju puncak!!!
Aneh, walau ada heaps of correction..masih bersemangat. panahan asmara kah?. Lalok sebab ngantuk kot..haha.

5. Balik nanti nak masak udang goreng dan sawi goreng telur. hiks. *kalau rajin*. Malam ni nak kena buat pembetulan untuk part yang diconteng denngan dasatnya. Esok ada kelas dengan Peter kat library, pastuh kena jumpa encik bos lagik. Ahaks. Hari deting sedunia!

--------------

'same time tomorrow?'
'i cant. have End*Note class at library until 3*
'after 3 then, ok?'
'ok'
'will you teach me End*Note? i dont know how to use it'
'heh? u used it right? i saw your library'
'i'm not that good, so i want you to teach me later'
*pengsan*

Sentapppp. tektik mengorat! nak memastikan saya paham apa yang saya belajar lah tu. nampak sangat selalu saya lambat paham =(.

2 comments:

  1. cloth diaper tu nak kutip najis biri2 ke?

    kt post yg lepas tak dpt nak tgk aksi k dijah korek bontot biri2.hikhikhik!

    ReplyDelete
  2. ye fadhilah, ring tu diikat kat kain then lekat kat bulu bebiri. then nanti sangkut plastik kat bontot dia. Nanti akak aplod gambo

    ReplyDelete