Sunday, August 9, 2009

Kenapa saya rasa saya tak balik raya?

Saya rasa saya tak balik raya tahun ni.

1. Antara objektif utama adalah untuk menyumbat makanan Malaysia yang sedap. Kalau saya balik menjelang raya, bukannya boleh makan sepanjang masa ketika umat Islam sedang berpuasa kan? Lebih baik saya balik masa bukan bulan puasa.

2. Kalau saya balik menjelang raya, hujung bulan 9 kan? Bulan 10 nanti saya dijadualkan menduduki confirmation seminar. Akan ditemuramah oleh panel2 dalam jabatan untuk memastikan saya layak dan berkemampuan sambung PhD ke tidak. Ada orang kata seminar ni senang je, ada yang kata ok, ada yang kata kena banyak tanya. So, saya risau saya homsik sampai menjejaskan seminar. Ye lah kan, baru balik dari tanah air...perut pon masih gembira bahagia dihidangkan dengan makanan2 enak dan lazat. Tak ke naya kalau tengah terang projek terbayang ikan tilapia goreng cicah sambal kicap? Atau char kuay teow Sani? *lap air liur*

3. Nak simpan duit untuk balik sampling. Bila pikir2 balik *lepas perbincangan dengan artis yang sedang backpacking ke EU*, nak guna duit sendiri lah untuk balik sampling. So, takyah guna duit KPT dulu. Duit tu bekap kalau ada seminar kat Jepun or Korea tempat lain yang best.

4. Peter tak balik raya. Dan dia pon tanya saya balik ke tak. Terus laju jawab tak. Dasar! kehkehkeh.

Entah, rasa mcm tak balik. Tapi mungkin juga balik. Semua bergantung kepada takdir, dan juga bergantung kepada tahap kemeroyanan.

Sekian dimaklumkan.

4 comments:

  1. rasanyer alasan #4 tu patut letak #1
    hohoho

    ReplyDelete
  2. wah, cepat ye akak masuk confirmation seminar? kalau kat sini pas setahun baru ada.. nyway, gud luck sis! u can do it!
    (~_^)

    p/s: i confirm memang tak balik raya tahun ni..heee

    ReplyDelete
  3. fadhilah - kan????

    qila - sini lepas 6 bulan. takp qila, as u mentioned dlm entry u, tahun pertama raya as married kapel, jadik x gado la nk raya losong ke rwg.kekeke

    ReplyDelete
  4. yeap, u're soo right..kekeke.. sis, bila qila tau pasal confirmation seminar ni dari kawan qila, gerun jugak rasanya..

    ReplyDelete