Monday, September 7, 2009

Update

'Excellent progress!' kata encik bos lepas saya bagi 1001 update:
incubator lagi satu dah reset, evaporation dah start measure manually, dah start kira2 telur cacing dan anak cacing dalam tinja walau slow, dah siap goyang gerudi tambahan 24 jar beserta polistrin, tanah dah dalam alkohol, tanah dah amik kat kedai dan dah siap nyahkuman, kandungan air dalam 100 tinja dah direkod, pre-validation recovery dah buat.

Agaknya bos nampak saya mcm sotong kering, jadik dia puji untuk bagi semangat. Kalau dia banyak komplen, saya rasa saya akan kejang tang tu jugak..Siap nak buat mulut berbuih bagi menambah effect..kekeke

Lega, sikit.

'Are you losing weight?' bos pandang.
'Yes, this is normal. I'm fine'
'So, I shouldnt worry?'
'Yes, you shouldnt' *senyum mcm heroin citer korea yang berpenyakit - lemah dan tak bermaya, kekeke*

Sekarang dah bleh jadik model iklan produk kuruskan badan. Seluar nih boleh digayakan, menunjukkan konon lepas pakai produk tertentu, perut tidak buncit lagi. Terima kasih tummy trim!

Mata dah mcm panda. Betis dah timbul urat2 halus kaler merah kehitaman. One cakap sebab banyak berdiri. Entah. Risau jugak.

Bos tanya, nak genjakkan eksperimen esok ke tak.
Saya diam.
Memang nak genjak, so saya ada banyak masa nak kira semua telur2 dan anak cacing. Bos cakap takleh biar sampel lebih seminggu nanti semua hancur berkecai, tergredasi. Ni dah seminggu. (T_T)
Tapi kalau genjak, saya akan beraya dalam lab. Seminggu lepas raya baru habis.

Soalan bos dibiarkan meresap dalam udara.
Hilang.
Saya teruskan keje.
Tak berapa lama lepas tuh, dia terjah lagi.
Dia sentap saya dok timbang2 tanah.
'Bukan kita dah setuju ke nak genjak eksperimen?'
Oh, rupanya kat sini pon konsep 'diam tandanya setuju'.hahaha.
Saya diam lagi, pelan2 angkut tanah boh dalam baldi besar.
Keluarkan sampel untuk dikira.
Saya dah sampai tahap penat nak bercakap.
Hanya anggota badan dan mata je yang bergerak.
Tiada bunyi.

So, encik bos monitor saya kira telur cacing. Dilution mcm tak cukup, sampai nak juling2 bila nak baca. Memang pon, satu sampel 15 minit untuk satu kiraan. Kalau buat replikat bacaan dah setengah jam. Sampel ada seratus.
So tadi bos bagi idea suruh dilute lagi.
Dan kena kira semula dari mula *pengsan*.
Tapi oklah sebab bacaan lebih senang. 15 minit untuk 2 replikat kalau tak banyak sampah sarap.

One *opismet thai* datang lab, melepaskan rindu kat saya yang seharian takde kat bilik. Bila bos ada, dia ngadu saya stress. Sentap. Kepochi tak hengat.
'Dia dah hilang banyak berat, dia stress'
'Toksah percaya cakap dia'
'Tau, u sebenarnya lagi stress dari yang dia gambarkan'
Sentap lagik.

'Jangan stress sangat, nanti sakit jenuh I kena kol Malaysia'
'Toksah kol, nanti mak saya datang'
'Mesti dia freaking out kalau tau anak dia sakit'
'Ya'

Malam ni tak jadi tidur lab sebab dharma kensel program dia.
Im so damn tired jadik tak cakap banyak pon ngan dia bila dimaklumkan tak jadi bermalam kat sini.
Malaslah nak tanya lebih2.
So, tadi balik asrama jap, masak telur dadar, makan nasik dengan banyak n lahapnye, siap2, amik bas datang balik opis.
Dilute dan kira beberapa sampel.
Ingat nak stay sampai kul 11, tapi mcm seram sebab ada orang laki masuk kawasan lab - cleaner yang cuci semua lab dan bilik. Better blah dari memperagakan diri..kekeke

Esok akan sambung kira-kira.

Recovery? pre-validation 86%. Bos kata dia puas hati. Haruslah encik bos, kalau encik bos kata tak puas hati, saya akan pura-pura pengsan depan encik bos. So, next step adalah buat validation yang sebenar. Lepas tu baru proses 100 sampel. Ntah bila masa nak buat entah. Lepas habis kira2 menatang ni lah kot.

Sedikit lega bila genjak eksperimen. Maknanya tahun nih, beraya dengan tahi kambing dalam lab..kekeke. Good byelah segala azam nak anyam ketupat segala. So long kuih raya. Groceries pon tak dan nak beli. Baju pon tak dan nak basuh.

Sepatutnya KPT bagi pembantu rumah untuk setiap student. Bahagiaaaaa...kekekeke

-----------------

You didnt cook anything yesterday?
No. Too busy.
Even egg?
Too tired.
What if you have children and husband to feed?
Thats why I'm not yet married. They will starve.
Hahaha!

6 comments:

  1. "Sepatutnya KPT bagi pembantu rumah untuk setiap student"

    Bangun menyokong

    ReplyDelete
  2. dijah, kesihatan kena jaga. Macam strain sangat2 tu. take care!

    ReplyDelete
  3. Hmmm pembantu rumah untuk setiap student....
    err nanti badan kembali tembam ha ha ha

    ReplyDelete
  4. jgnla raya dlm lab, mcm sedey ja ..mari kita sama2 online sedunia heheh

    ReplyDelete
  5. hahah dijah kalo diam sunyi sepi dunia ini

    ReplyDelete