Wednesday, September 30, 2009

I just love wednesday

Rabu
Saya mula merasakan hari Rabu selalu menjanjikan sesuatu yang menggembirakan. Ketika sekolah menengah dulu, hari rabu dinanti-nantikan kerana dewan makan akan mensajikan nasik lemak yang sedap. Walaupun kesannya adalah kemengantukan tahap gaban ketika kelas. Ketika rehat sahaja tiada kesan mengantuk. Oh, dan juga bila abang2 Sijil Tinggi Agama pergi perpustakaan, segar bugar mata semua orang - kesan nasik lemak sudah hilang. kehkehkeh.
Masa di Ipoh dulu hari Rabu menjanjikan pasar malam rapat setia baru yang best. Rindu betul nasik kerabu dan laksam dari pasar malam. Young tau fu juga menarik.
Di sini, rupanya hari rabu menjanjikan sesuatu yang menggembirakan juga. Di sini, hari Rabu adalah hari sushi, order melalui email boleh dibuat setiap hari selasa dan hari rabu perlu mengambil sushi di 'bilik Jepun' di skul bahasa. Sudah berkali-kali saya order dan sekarang saya seperti ejen pula, mengorder untuk peminat-peminat sushi seperti Sara, Sue, Fi dan Charlotte. Tapi hari ini, hari Rabu lebih mengujakan. Orang yang menjaga sushi hari ini adalah orang lain dan adalah sangat chomel okessssssssss!

'He is so cute!' saya toleh pada charlotte bila kami keluar dari bangunan.
'I know!!! I'm about to say it to you!'
'From today onwards, we will be the biggest fan of sushi. We must order it every week!'
'Yess!' jawab charlotte dengan semangat, tapi lepas tu dia gelak. Ntah pesal.

Tapi percayalah, bila semangat2 mcm ni, kompom lepas ni depa bagi pakcik/makcik tua yang jaga sushi. T^T ----> muka nangis sambil moncong mulut.

Kitorang lepak makan sushi kat tea room sambil mengover lagi pasal mamat jepun tuh.

'I should ask him to be my personal japanese language tutor' saya mengover sambil mempropa sambil makan sushi.
Tetiba muncul encik bos dan dia nak join kitorang makan.
Kitorg terdiam dan dia tanya apa yg kitorg sembangkan.
Charlotte mcm kaver2 dengan encik bos, dia kata kitorg sembang pasal bahasa asing.
Ratu propa terus mempropa

'We bought sushi and the japanese guy there is so cute! Thinking of asking him to be my personal japanese language tutor'
'Typical woman! dia gelak dua dekah, tapi buat muka keji. We are not an object'.
Kitorang pecah gelak. Sib baik tak mati tercekik sushi.
Eleh, not an object la kan? Hari tuh encik bos yang cakap pasal duit la, kereta la kan..Agaknya konsep muka comel tak boleh diterima, tapi konsep materialistik diterima pakai.

Series okeh comel *kipas2 muka*. Kalau mekap, mesti muka mcm TOP.
Okeh, itu propa sebab tak ingat dah muka dia mcmana. Tapi series hot. Anggap je lah muka dia mcm TOP, boleh?









*kejang, pengsan, mulut berbuih, hidung darah*

Ok, semua nih propa, sebenarnya lega hari ni sebab treatment eksperimen dah habis. Tapi sampling masih ada. Tapi series lega, boleh balik umah awal mulai esok. Boleh beli baldi baru sebab baldi hilang ditiup angin kuat. Boleh beli beras yang dah habis.
Walaupun sedikit down sebab pintu oven ketat dan bila bukak dengan sekuat tenaga, tray yang mengandungi 2 sampel terbalik dan menyebabkan sampel bercampuran dan tak mampu diselamatkan, ada jugak yang menggembirakan. Tammo stress pasal sampel. Kalau bos suruh repeat, saya repeat je lah...

3 comments:

  1. Takpe, kalau nanti dia tukar orang lain, bleh la buat piket:D

    ReplyDelete
  2. acu, xde yg muka cam seungri ke? dpt mulut mcm seungri pun jadikla.haha. bila baca balik ayat ayg ni mcm terdesak je. oh nooo

    ReplyDelete
  3. Am, ala2 buat flash mod depan bangunan bahasa =p

    ayang wilda..nanti akan kucari..hiks

    ReplyDelete