Sunday, September 6, 2009

Mimpi

Ngantuk.
Tadik sampai terlena kat bench.
Siap mimpi family outing outing ngan junior masa sekolah menengah *epi - adik angkat kak teh* dan kawan sekolah menengah *Po'ah*.
Epi ni muda setahun dari saya, tapi dalam mimpi dia muda dua tahun. Konpius.
Poah ni kepochi jugak orangnya, tapi dalam mimpi dia diam. Konpius.
Epi mengadu kepada saya yang dia terpikir kenapa jodohnya belum tiba. Again, saya konpius bila dalam mimpi mahupun alam nyata, kenapa soalan ni menghantui pompuan berusia 17 + 10 tahun?
Dalam mimpi saya adalah cool, *hahah* tetiba bercakap ala2 nada ustazah bahiyah cakar harimau *hahahah*. Yang saya ingat saya cakap dalam mimpi:

'Allah tahu apa yang terbaik untuk kita. Mungkin secara tidak sedar kita masih belum bersedia. Allah mahu kita improve dulu.'
'Agaknya saya memang takde jodoh'
'Jodoh dan maut kan dah ditulis di luh mahfuz?'
'Agaknya saya banyak cakap sangat kot'
'Tulah sebab Allah jadikan dua telinga dan satu mulut. Dengar banyak, cakap kurang'

Tiba2 saya terjaga sebab otak saya berlawan dengan mimpi
'Ko sibuk nak pesan kat orang jangan banyak cakap. Ko tuh banyak cakap. Bangun!'

Hahaha. Hadoila..Lima belas minit tuh mimpi. Yang atas tu je saya ingat. Yang saya bebelkan dalam mimpi, tak ingat dah. Terpisat2 bangun, sambung kerja. Berhenti berbuka dan sambung balik sampai pukul 9.

Esok tido kat opis ngan dharma. Lusa eksperimen dah kena start. Rasa sangat drained. Badan melayang2 mcm sotong kering yang diikat pada tali dan dijadikan layang-layang.
Oh, analogi busuk.

Nak mandi. Tata.

No comments:

Post a Comment