Sunday, September 27, 2009

I need to write, so please bear with me

1. Cuaca
Hari Ahad. Cuaca teruk lagi. Angin kuat. Sejuk. Tangan kebas2 sepanjang perjalanan ke skul. Semoga lepas nih cuaca bertambah baik. Tak larat meredah sejuk. Konsep lautan api sanggup kurenangi tu memang saya bidas dengan sesungguhnya. Exaggeration yang tak masuk akal. *ooops, teremo pulak, hehehe*.

2. Eksperimen
Tak, eksperimen belum gagal. Tapi honestly saya tak puas hati dengan eksperimen kali nih. Kelam kabut tahap gaban. As always, design untuk eksperimen (sample collection) difinalisedkan pada hari eksperimen dijalankan. Tak perasan pulak lah bila ada sikit perubahan dilakukan atas kertas, besar kesannya bila melaksanakannya. Berat mata memandang kertas, berat lagi tangan yang melaksanakannya *gituh*. Bendanya simple je - aluminium cups (mcm cupcakes punya cups) tak cukup untuk eksperimen esok. Koman2 nak guna seratus lagik. So, walaupun hari ini adalah hari Ahad yang terkenal dengan hari tiada bas, saya gigih jugak ke bandar dengan teksi. Plan hari ni tukar - skip satu group untuk recovery, pegi bandar cari cups, balik sini sambung keje, balik asrama awal sebab takde bas malam. Alkisahnya, pergi ke 2 supermarket dan satu kedai yang lain, semua cups dah habis. Konpius tahap gaban, sebab selama nih nampak je bergelimpangan. Bila memerlukan, takde pulak. Teksi pergi balik dah cecah aud32 dollar ye kawan-kawan sekalian. Tapi hasilnya nan ado. Kol sara untuk diskas ngan dia dan dia kata dia akan belikan esok *kalau kedai tu ada jual*. So, malam ni mode berdoa supaya ada cup2 tu esok menjelang pukul 10 pagi. Dah cuba buat sendiri cup tu dengan aluminium foil tapi sangat tak ekonomi sebab foil tu nipis, so kena lipat banyak kali. Bila nipis, nanti bubuh dalam oven 80 darjah selsius dia jadik tak stabil. Plan B? Takde. Ingat nak guna petri dish tapi tataula idea nih boleh pakai ke dak. Esok kena rujuk mem besar. Mintak2 la encik bos mood ok esok. Tak pepasal kena ceramah pasal 'fail to plan is planning to fail' huks.

3. Kurus
Tadik disergah wanita Iraq di supermarket. Dia kata dia nak pi Malaysia bulan depan, seronok mendengarnya. Yang tak seronok mendengarnya bila dia kata dia nampak saya makin kurus sejak berbuka puasa sama hari tu. Biar betik? Hari tu pon dah kurus, ni kurus lagi ke? Tulang berjalankah? Saya makan hokeh. Sapa tau makan apa leh jadik debab sikit? Takmau petua pelik2 mcm minum air nasik yang sedang ditanak ye. Dah pernah buat, sampai nak termuntah, kekek.

4. Straight
Saya sangat bersyukur sebab saya kini konpiden saya straight *statement terbaik*. Honestly saya agak takut jugaklah kalau tersimpang atau menyimpang atau disimpang dalam soal hati dan perasaan ini. Tambah lagik saya dari sekolah semua perempuan dan saya nih jenis suka berjalan berpautan tangan dengan teman sebelah sejak dulu lagi. Prema kat Ipoh nun pon suka pegang2 tangan, lega. Tapi bila mai sini asik kena tegur sebab suka paut tangan orang. Merah2 muka wijdan, sentap charlotte. Ini namanya mengekspresikan budaya berkasih sayang ye adik2, bukan budaya songsang. Then, saya nih memang suka carik pasal tanpa disengajakan dengan budak lelaki dari dulu sampai sekarang.
So, sekarang saya tammo pikir benda bukan-bukan macam selalu. Saya hanya bersyukur sebab saya adalah straight *sambil terngiang2 lagu straight through my heart BSB*. Doakanlah saya kuat semangat dan dikurniakan kemampuan untuk mengawal emosi, walaupun mungkin bakal kecewa, walau mungkin dilanda derita *gituh*. Takyah speku, buang masa, keke. Mak, takde apa nih. Saja bikin propa bagi nampak mcm artis sikit.

4. Australian Idol
Ok, memang sebenarnya AI tak berapa best. Rating pun teruk dengarnya. Tapi dek kerana saya takde benda lain yang lebih relaks untuk dilakukan, saya layan AI. Better dari layan Farmers wants a wife saya rasa. Sara ugut nak amik balik tv bila dengar saya layan cerita2 hampeh yang orang aussie sendiri tak layan. I am very bored and lonely lah. Tatau nak buat apa. Nak sembang tapi tatau ngan sapa =(.
Tapi ok lah AI mlm ni. Pompuan yang rosakkan lagu Earth Song Michael Jackson dan Numb Linkin Park terkeluar. Rasa berbulu telinga dengar dia rosakkan lagu2 yang best.Dan Nathan si adik ikan bottom 3. Agak sentap. Mungkin ada kena mengena bila last week sorang judge komen yang mamat nih kontrol jadik jantan kat stage, padahal agak 'sesuatuh'. So, judge cakap takpe sesuatuh sebab akan membantu..takyah menjantan over-over. I sentap. Am, bullseye - SESUATUH.keke. Bila judge ckp mcm tu terus teringat statement hang..kehkehkeh.
And Hayley rock as always. Love her! Oopps, I straight okeh?

Good nite! =)

3 comments:

  1. tergelak2 sy membaca sambil q kat imigresen airport.nnt2 baru komen pjg

    ReplyDelete
  2. haluuu kak dijah! bgusle tu, u layan AI, i layan X-Factor UK.. hehe..

    ReplyDelete
  3. Am, awat pulak gelak? pasal SESUATUH tu ke?kekeke

    Qila, x-factor tu mcm AI ke?

    ReplyDelete