Saturday, September 12, 2009

Entry sebelum berlepas ke eksperimen seterusnya..hihihi

Inilah bahananya bila dah lepas part yang mengkelam-kelibutkan. Bila berjaya sudahkan sampel untuk 2 part - membalikkan diri awal *awal lagi dr encik bos..hahah* dari opis sebab nak shopping2 groceries yang dah kekurangan stok. Pagi tadi pulak bermalas-malasan bangun lambat dan basuh kain - separuh dari stok baju untuk dua minggu. Esok mcm kena basuh lagi separuh. Kat lab, pace dah slow. Tak sampai separuh sampel yang selesai dicamkan dan dikira. Pengecaman basic je sebenarnya, tapi slow jugak. Ntah kenapa. (contoh untuk orang ento - ala2 pengecaman Aedes albopictus dan A. aegypti, kalau terer - laju. Tapi ni senang sikit dr camkan nyamuk..hihihihi). Balik rumah pon awal, sebab semangat nak guna serbuk tomyam yang kak yan bagi =). So berbuka hari ni makan tomyam dan telur dadar. Alhamdulillah.

Harapnya esok dah on track balik. Kalau masih 'mood' layu mcm nih..susahlah. Eksperimen seterusnya adalah pada hari selasa. Khamis bubuh bag kat animal, jumaat adalah hari kelam kelibut sebab sampel dah digandakan jadi 200 kali nih. So, by 7.30pg dah kena pegi amik plastik kat bebiri dan distribute kat 200 container.

Lagi seminggu je lagi tinggal ramadhan nih. Tahun ni mcm ok sikit in terms of pengawalan percakapan since ada hari2 yang kalut dan tak dan bergossip. Tapi tak merasa lah maghrib, terawih n tadarus jemaah. Even untuk majlis iftar, lelaki je yg jemaah. Pompuan solat sendiri2. Dan sebenarnya dr segi environment tak terasa sangat dalam bulan ramadhan - kiri kanan depan belakang semua tak puasa, sejuk pulak tu. Bebudak muslim pulak jarang gila nampak muka, termasuklah peter. Depa dok pulun beribadat dan sibuk buat eksperimen kot kan. So, takdelah sembang2 puasa sangat.. Harapnya adelah peluang lagi untuk ramadhan tahun depan. Masa tuh insyaAllah takde eksperimen dalam lab dah. Er..harapnya lah.

So, memandangkan mulai esok saya akan cuba fokus kat eksperimen baru di sampling cuba2 mengmultitaskingkan diri membuat analisis dan repot untuk eksperimen yang lepas *encik bos dah tanya pasal data analisis, padahal baru je habis kira...uhukssss*, dan setup eksperimen untuk isnin dan melaksanakannya, serta menyambung sample processing untuk recovery, otak saya mungkin tak mampu berfungsi dengan baik untuk menulis entry sekerap 3 kali sehari..hahaha.

Jauh di mata dekat di hati, ok?

Saya mengambil kesempatan ini untuk membuat wish - walau sibuk2 buat kuih raya, jangan lupalah malam2 terakhir di bulan ramadhan ini *ucapan dengki sebab takdan buat kuih raya*. Marilah sama-sama doakan semoga ditetapkan iman, teguh di landasan, dipermudahkan urusan dan kurang meroyan..hiks.

Buat adik yang telah dengan jayanya kembali ke tanahair selepas berhempas pulas di negara jiran, welcome home! Kurangkanlah bermain internet, jalankanlah amanah sebagai anak yang baik dengan melaksanakan tugas2 pembantu rumah tanpa mengharapkan bayaran..keke. Yang oenting, jadilah rakyat Malaysia yang penuh sopan santun dan tatasusila. Budaya samseng, dibawa jangan.hehe

Buat adik yang ke Jordan untuk menyambung pengajian *angah, yang tumbuk angah kat perut masa dia kecik*, semoga belajar rajin2 dan tolong carikan bakal abang ipar yang hemsems dan soleh .

Buat fangirls - marilah tangguhkan dulu kemeroyanan..kekeke. Oh, update sekupang - G-Dragon dah keluarkan single baru tajuk Heartbreaker dan jadik pilihan ramai kat MBank *Suju pon penah menang*. Dia release masa awal bulan puasa hari tu tapi I tak embed sini sebab ingat nak bermode fangirl lepas setel semua kerja *lepas raya nanti*.
Dan Super Junior M akan keluarkan MV baru in few days time. Toksahla tggu sampai tak buat keje apa..kekeke. Nanti lepas raya sure dah melambak version kat tenet, siap dengan translation dan parody dari fangirls dan antis.

Ni teaser



*yer, besar dugaan bulan puasa - kipas2 muka*

Good Nite 1Malaysia

5 comments:

  1. *angah, yang tumbuk angah kat perut masa dia kecik*

    tetibe angah rase sgt tua sebb mase die tumbuk..die dikategorikan, lom mummayiz..skarang die dh nak fly...belajar bebaik kerol..*ye ke nama die kerol acu?angah ingt2 lupe..*..huhuhu

    ReplyDelete
  2. "carikan bakal abang ipar yang hemsems dan soleh"

    antara hensems dan tak soleh,
    dengan soleh dan tak hensem,
    dengan yamapi, pilih yang mana?

    keke

    ReplyDelete
  3. Angah - yer, kerol lah =). dah boleh jadik bapak org dah tuh.

    Am - yang tu kena buat solat istikharah..kekeke

    ReplyDelete
  4. saya baca paper td yamapi kene h1n1. ngan ryo. betolkah? huhuh

    ReplyDelete
  5. noure 2 mggu lepas, yg akak dengar yamapi ngan ryo kena influenza A. Tapi dengarnya dah beransur pulih. H1N1 sama ke eh ngan influenza A?

    ReplyDelete