Tuesday, September 29, 2009

Emosi

1. Geram. Yahudi zionis beribadat di perkarangan al-aqsa, dan ada yang cuba masuk dalam masjid al-aqsa. Kesan dan akibatnya, 150 penduduk palestin membaling batu dan dileraikan oleh polis israel. Pasti, ini jadi alasan untuk yahudi zionis untuk membuat serangan balas yang lebih besar. Sampai kimat pon tak habis-habis yahudi zionis israel nih. Sumber sini.

2. Sebak. Tengah sibuk buat kerja, tetiba TERdengar suara orang menangis. Jenuh menahan diri untuk tidak kepochi, akhirnya selepas 15 minit saya tewas dengan kekepochian diri sendiri. Saya pergi pada dia dan terus peluk dia. Dia yang dah berenti nangis, nangis balik bila saya peluk dia. Dia tak cakap apa2. Dia cuma kata 'I'm just being silly'. Tapi saya tau dia tgh stress dengan eksperimen. Saya tau dia tengah frust. Saya tau dia tengah susah hati sebab things didnt work out as it should be, didnt turn out as we expect it to be. Saya pon dah mula stress balik, especially bila dapat email dari encik bos. Saya kena tunjuk dah literature review yang tak bersentuh berbulan lamanya. Mcm nak muntah - eksperimen tak habis lagi, kena analisis, kena tulis report, kena plan untuk next eksperimen, kene prepare untuk confirmation. Semua nih dateline menjelang meeting seterusnya. I bet you encik bos akan buat miting tengah bulan depan. *pengsan*

3. Gembira. Dengan Lily, anak pensyarah yang bercekak pinggang kat belakang. Pensyarah tuh student PhD pertama encik bos, dan dia datang untuk menjenguk kami2 anak2 encik bos yang baru. Bulan depan dia masuk kerja lepas cuti bersalin. Dia pesan supaya kami jaga diri, walaupun stress. Dia kata lepas hantar thesis baru tak stress, hiks. Agaknya muka sensorang dalam lab kitorang mcm jerangkung dah sebab dia macam agak risau. Or maybe dia memang jenis keibuan. Entah.

4. Susah hati. Saya akan start kerja minggu depan. Dah dibawa mengadap orang-orang berkenaan. Entahla, tataula mampu ke tak sebenarnya sebab sekarang pon dah kelam kelibut. Harapnya bila eksperimen ni dah setel, bolehla juggle between kerja dan analisis serta tulis repot. I cant reduce blogging sebab ni adalah untuk survival.

5. Kagum. Kagum dengan Hottest international yang gigih kumpul duit untuk memastikan kapal terbang kecil boleh terbangkan banner kat Seattle yang bertulis 'J, what time is it now?'.
Ini adalah cubaan untuk Hottest pujuk balik Jay balik ke Korean dan masuk balik 2pm. Depa jugak gigih buat persamaan matematik 7-1=0, melambangkan tanpa sorang ahli, kumpulan tu tak bermakna lagi. Tapi adik2 sekalian, jangan guna konsep ni dalam ujian matematik. Sah-sah salah. 7-1=6, tapi untuk 2pm 7-1=0. Kena paham konsep yer..

Doakan, selamat semua =). Amin.

3 comments:

  1. kat sana cuti bersalin brape lama?

    ReplyDelete
  2. Ntah, mcm dekat setahun kot..anak dia nih dah beso gajah..Rasa mcm lebih 6 bulan.

    ReplyDelete
  3. sorry fadhilah, salah fakta, dia masuk balik keje hujung tahun. cuti bersalin setahun.

    ReplyDelete