Monday, September 14, 2009

Rabbi yassir wala tu'assir, rabbi tammin bilkhair

Esok saya mulakan eksperimen. Ada satu benda yang tak setel tapi saya mahu memilih untuk diamkan saje dan harap esok takde masalah yang ketara. Saya tak boleh nak memastikan semua sempurna 'The best you can do' kata encik bos yang terngiang2 sebelum saya mulakan eksperimen itu hari. Saya mahu air menitis dari ketujuh2 lubang secara berganti2 tapi kurang berjaya.
Banyak benda yang saya gagal capai dalam eksperimen yang lepas. Tapi encik bos yang sudah memahami anak muridnya ini berkata 'if you are doing the experiments perfectly, u are no more different from us - the supervisors'. Yer, encik2 bos mahu banyak benda boleh diperbaiki supaya bila habis study, kita boleh nampak perubahan. So, depa lagi suka bebudak yang mai buat PhD ni hapah pon tatau, kelam kelibut, tatau statistical analisis, tak reti buat experimental design, tak reti method tu dan method ni, so depa leh ajar mcmana nak improve. Kalau dah hebat, elok jadik sv *ikut pandangan encik bos*..kehkehkeh
So, kalau saya selalu down dan cakap
'but I dont know that/I have no experience on that/my basic is poor' sambil buat muka mcm kucing lapar, encik bos akan jawab
'We already know that/thats the reason you are here'
Terus mcm kerasukan, bersemangat waja untuk pulun bekerja. haha.
'In the end of the day, we want you to lead us. We want you to correct us. We want you to take over the discussion' terngiang2 kata2 encik bos. Dia selalu cakap mcm ni, sebab dia tau saya selalu tak konfiden dengan diri sendiri.

Tak keterlaluan kalau saya katakan saya terasa mcm masuk Australian/American Idol. keke. Mereka bertiga adalah juri saya. Encik bos pertama adalah mcm pompuan kulit hitam tuh/Paula, sangat suka bagi semangat dan pujian2. Encik bos kedua mcm Kyle/Simon yang paling susah nak dipuaskan hatinya, sebab dia adalah senior dan banyak pengalaman. Encik bos ketiga adalah mamat botak yang saya tatau nama/Randy, sempoi tapi depa ada high expectation. Sara adalah konon2 guru vokal. So, bulan depan saya akan tengok saya masuk ke top 12 ke tak..hahaha (confirmation of candidature).

Esok, bermulalah satu eksperimen lagi. Dijadualkan berlangsung *to be conducted* (?) hingga ke hujung september. Semoga semua urusan dipermudahkan. Eksperimen ini lebih 'direct' tapi boleh mengelirukan sebab sampling dilakukan setiap hari tapi dalam jumlah yang boleh ditoleransi *tolerate* (?) berbanding eksperimen lepas. Habis eksperimen kali ni bermakna habis, bukan mcm eksperimen lepas yang masih belum habis pemprosesan sampelnya.

And for Australian Idol, these 2 are definitely my fav. Kate Cook punya performance sudah tidak konsisten, hanya mereka berdua yang saya rasa betul2 konsisten - Nathan Brake si adik ikan dan Hayley Warner si wanita rock!





ps: (?) menandakan betapa hancurnya Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu saya. Sudah tidak mampu berfikir.

3 comments:

  1. C!k GeE...Opss!!! Silap... Mrs. GMan..September 14, 2009 at 7:29 PM

    chaiyo cik dijah, chaiyo3...

    ReplyDelete
  2. C!k GeE...Opss!!! Silap... Mrs. GMan..September 14, 2009 at 7:30 PM

    chaiyo3.... u can do it..chaiyo3 (pronounce dgn suare mcm suare karton alih suare)

    ReplyDelete
  3. acuuuu...mv suju-m dh kuar. tp malangnya ade seorang ahli gee gee gee gee. hehe.

    btw, chayok!

    ReplyDelete