Sunday, January 2, 2011

Diam

Biasanya kalau saya terkecik hati, saya diam. Saya diam sebab banyak berfikir. Saya tau saya oversensitif, jadi mendiamkan diri adalah langkah untuk saya bertenang. Saya takde pon simpan dendam. Cumanya bila saya dalam fasa diam tu tandanya saya masih sedih. Saya tak benci. Kalau saya benci:

Saya akan terus confront dan cakap apa yang saya pikir. Like what happened today. Bila seorang 'kawan baik' dalam 10 kali kata saya lemau - konon lembap nak paham segala mak nenek lawak kurang berkualiti dia, saya masih boleh bertahan but I lost it gradually. Until I just cant stand it anymore.
I know I shouldn't but I said something directly to the person. Tau pulak nak emo kata aku takbur segala.

So for friends yang nampak saya menjauh..hakikatnya takde apa pun. Attention seeking pon bukan, nak gedik pon bukan. Just perlu masa untuk ubat kesedihan. Sedih sebab tak sangka. Tu je. Takde dendam kesumat marah menyumpah bagai pun.

Tapi buat yang kata saya lemau (dia tak masuk pon blog ni dah): Jangan nak feeling-feeling orang hadap sgt nak kawan ngan ko kalau asik melazer orang jer. Ingat, aku tak pernah cakap pon aku hebat, tapi aku benci beli ko suka melawak yang tak pikir perasaan orang. Macamana ko marah orang panggil ko ------, mcm tulah aku marah bila ko kata otak aku lembab berulang-ulang kali. And sorry, I think I just cant talk to you anymore.

No comments:

Post a Comment