Saturday, January 15, 2011

Nasik lemak

Entah apa mimpi, hari ni teringin makan nasik lemak. Telefon mak untuk confirmkan resepi dan setelah setengah jam berhempas pulas, sudah dapat makan...hehehhehehehehhe.
Kalau kena bagi gred kat diri sendiri, saya bagi D. D adalah kerana saya menyarankan diri untuk repeat bagi menjamin kualiti yang lebih.
Ayuh post-mortem!
1. Kegagalan yang nyata bila terlupa beli timun dan bagi saya nasik lemak tanpa timun adalah seperti industri hiburan korea tanpa mamat2 jambu - langsung tak masuk akal!
2. Ikan bilis tak rangup. Duuuuh! Kalau suka ikanbilis rangup haruslah kena goreng!!!!!hahaha sengal. Sebab mak pesan goreng sikit dengan bawang - yang saya goreng sejemput tu je lah yang rangup. Dan bila wujudnya ikan bilis yang rangup ni baru sedar, kalau ikan bilis yang lainnya rangup, pasti lebih sedap.hahaha.
3. Kenapa kuah macam masam sket, bubuh sikitttttt sgt air asam jawa.Moskel sangat.
4. Kena lebihkan santan dalam nasik. Tadi takut2 nak bubuh banyak sebab kang muak. Tapi lepas ni boleh tambah lagi sikit :)

Beginilah kehidupan seharian, kalau bukan masak nasi lemak, pasti ada benda lain yang kita boleh perbaiki dari semasa ke semasa. Tapi tak semua benda kita boleh applikasikan konsep mencuba lagi untuk memperbaiki. Contoh: kawinlain untuk memperbaiki diri menjadi suami yang lebih baik. Saya bantah! hahahahahhahahahahahaha *emo tetiba*

No comments:

Post a Comment