Sunday, January 23, 2011

Cinta

Saya ada seorang kawan. Saya sudah lama tak bertemu beliau. Pada suatu hari beliau menegur saya.
"Apa khabar? Lama sudah tidak berjumpa".

"Khabar baik" jawab saya.
"Bagaimana dengan pelajaran?" tanya beliau.
"Hampir ke situ" jawab saya.
"Sudah berapa lama ya kamu di sini?" tanya beliau lagi.
Saya mula menghitung dengan jari.
"Hampir 2 tahun" jawab saya sambil tersenyum manis.
"Hampir 2 tahun??Dan kamu masih tidak ada teman lelaki?Kenapakah dengan kamu?"
"Ha?" kenapakah dengan saya? kenapa?
"Kamu tak tahukah kawan kita si *Joyah sudah putus cinta dan sekarang dengan teman lelaki baru. Si *Peah pula baru tiba di sini beberapa minggu lalu tapi sudah ada teman lelaki" terangnya panjang lebar.
"Oh, bagus!" saya tidak tahu apakah respon yang perlu saya berikan.
"Kamu kena berusaha untuk mencari teman lelaki" ujar wanita yang tidak sayang mulut ini.

Kalau saya lupa diri, saya sudah mengucapkan 30 patah carutan dengan sekali nafas.

Kalaulah dia tahu..
Kalaulah dia tau dalam tempoh 2 tahun ini saya telah melalui perubahan emosi yang pelbagai.
Semua sebab cinta.
Cinta tak perlu dihebahkan.
Kalau kita khabarkan pada semua, apa lagi yang tinggal untuk kita dan cinta hati?

Yamapi diganti Jay.
Jay diganti TOP.
Dan diantara keduanya ramai lagi yang mengetuk pintu hati silih berganti.

Kalaulah dia tau..
Hati ini tidak pernah kosong dari kasih sayang :)

Selamat malam semua.


Ps: TOP ada rupa Trunks kan (Dragon Ball Z)

I LOVE YOU TOP *ngeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee*

No comments:

Post a Comment