Thursday, January 13, 2011

Cinta fantasi

Saya dan wilda sangat suka k-pop dan sentiasa cop memana budak comel dari apa sahaja group yang moncol. Yer, yer, ramai orang getik. Ramai orang menyampah tahap nenek tiri gaban..hahahahhaha. Saya sendiri dah tak boleh nak track bape puluh orang saya dah cop – Yamapi, Sho, Toma, Koki, Chinen, Jin – bukan sedara mara jin afrit tau, Keita (walau depa bukan kpop). Kalau kpop lagilah hazab – Jay, TOP, GD, Taeyang, Outsider, The Quiett, KiKwang, Changmin (ayang, acu taste kat Changminnnnnnnnnnnnnnnnnnn puleks), Myung Soo (L), Mickey, Dongwoon, Key, LeeTeuk, Tablo, Siwon, Eunhyuk, Jinwoon, Maknae infinite, Taemin, Max, Yunho, Eli, Dongho dan senarai bertambah dari semasa ke semasa. Ramai orang kata kami gila, kami pon rasa kami gila..hahaha

Hakikatnya berada dalam tempurung alam fantasi sungguh lepak. Well, ada jugak time meroyan mcm orang sasau especially kalau melibatkan drama dan konspirasi but other than that, semuanya comel2 belaka. Sebabnya selaku fangirls yang dewasa kami tau semua ni just for fun dan kami sebenarnya mahu lari dari dunia yang nyata.

Saya dikelilingi insan2 hebat berhati mulia yang bepersonaliti menarik (yer, anda lah tu). But for most of my close friends, yang menerjah ke benak hati adalah royanan akibat kekecewaan. Ditinggalkan, diabaikan, tidak dipedulikan, taken for granted, dipermainkan. Saya suka berkongsi cerita – mendengar dan bercerita, tapi hakikatnya saya tak mampu nak tanggung kesedihan yang diluah rakan-rakan. Remuk jiwa akibat ditinggalkan, jantung terhenti bila bertembung dengan si dia, bumi berhenti berputar bila terlihat gambar dia dan kekasih/isteri/suami/anak/tunang di alam maya. Saya hanya mampu terdiam bila mendengar suara tangisan di corong belah sana, sebab saya tahu kesakitan yang dia rasa – mungkin darjah tidak sama, tapi dibelenggu perasaan rindu, benci dan malangnya rasa sayang yang masih bersisa menyebabkan kita rasa bersendiri di donia nan fana ini. Sebab itulah wujud hadek2 ikan pengubat hati yang duka lara. Setiap gerakan anggota menari, setiap gerakan bibir mereka menyanyi menghapus air mata dan kelukaan hati (wah gitewwww, propa jurus ke 17).

Saya dah janji dengan diri saya, selagi single, saya tidak akan benarkan mana-mana jasad yang berakal mengawal emosi saya sepertimana berlaku bertahun-tahun dahulu. Nak datang dalam hidup saya - datanglah, buat perangai macam setan – I WARN YOU, YOU WILL SEE HELL, nak pergi bila-bila – pergilah. Saya kisah sebenarnya tapi saya malas nak terlalu kisah.

Hidup kita terlalu singkat. Charlie putus hayat bila mencecah 26. Kita entah esok, entah lusa. Saya tak mahu bersedih-sedihan atas jasad tak guna yang selfish. Yes, selfish. Bagi saya selfish bilamana lepas putus tak sampai berapa bulan dah jumpa pengganti. Paling tak guna bila belum putus dah ada pengganti. Ada orang kata itu maknanya meneruskan hidup. Watdehek meneruskan hidup dengan mempermainkan perasaan, hati dan yang penting kepercayaan orang yang konon disayang.

Saya sudah serik dengan jantan2 dan betina2 pura-pura suci – sentiasa berlakon mangsa keadaan tapi hakikatnya depa manipulate orang dengan 'penampilan ala2 suchi'.

Serik.





Buat rakan-rakan yang sedang berduka nestapa kerana ibunya batuk, I love you so much and I hope the pain will go away. Allah sentiasa ada dengan kita. Janganlah berdendam macam saya, teruslah memaafkan dan teruskanlah hidup. InsyaAllah di hujung sana pasti ada adik kpop jambu yang menanti dengan tangan yang terbuka. So, marilah ramai-ramai minat kpop supaya tidak meroyan yang mampu membawa kerosakan kekal pada anggota dalaman. :)


3 comments:

  1. betul acu. org buat muka pelik kerut dahi bila ayg tetiba kuatkan tv bila iklan concert beast digi kuar kat tv. org mcm geleng2 bila ayg jwp "nak kawin ngan org korea" bila diorng tanya "xnk cari pengganti?" malah tentu ada yg terasa pelik bila tahu yg menggilai kpop ini sudah menjengah 29. hehe

    tp hakikatnya acu, terima kasih kepada dunia kpop ini, hidup terasa terisi dan ceria. ayg terhutang budi pd kwn ayg di usm dulu yg memperkenalkan family outing dan suju masa mula2 break dulu. ayg juga berterima kasih pd acu yg perkenalkan big bang dan tablo. lagu2 diorng (terutama lagu epik high)peneman ayg dlm keta waktu memandu jauh. lirik2 lagu diorng yg memberi semangat waktu ayg ketaq perut nk berjumpa customer atau ke tempat baru. kita adalah noona fan yg cuba2 mencari kegembiraan sendiri tanpa perlu menyusahkan org lain :)

    mereka di luar sana hanya akan memahami bila mereka mengalami apa yg kita alami. :)

    p/s. acu suka changmin mana? dbsk atau 2am? changmin 2am macho dan pandai masak. changmin dbsk kecik2 chilipadi. dua2 ayg restu. kekekeke. ayg masih pd jo kwon. doojoon beast masih menunggu giliran.

    ReplyDelete
  2. Changmin 2am!!! tkyvbsuyvbutjhkblcryuyvu!!!!
    dulu acu tak berapa suka kat dia sebab nampak dia mcm ganas dan tak jambu. Lepas tgh WGM dia pandai masak dan chemistry dia ngan Narsha yang tua (kehkehkeh) I LIKE!!!!! Suara dia sedap, sasa, pandai masak, lawak jugak.hehehhehehehehhehehehehehehehehhehehehehehehehehhehehehehehehehehehhe

    ReplyDelete