Thursday, January 20, 2011

Instinct

Sebagai wanita tulin (hiks), saya juga seperti kebanyakan wanita yang percayakan instinct, gerak hati. Percayalah, wanita dikurniakan kebolehan semulajadi yang membolehkannya meneka apa yang sebenarnya sedang berlaku. Macam masa saya dan Fi pergi meeting untuk AJK school – kitorang tak kenal AJK lain tapi boleh sense yang 2 orang dalam meeting tu couple.haha. Lepas habis meeting Fiona kata dia boleh sense depa tu kapel walau kitorang tak kenal pon depa dua orang ni. Saya pon boleh sense depa kapel by the way depa sokong each others argument – takde nak beria jaga hati, tapi most of the time salah sorang akan mengalah kalau ada argument. Eh, ni instinct ke? Ke lebih kepada mengkepochi lepas sibuk perati orang. Whateverlah….tapi yang penting kitorang punya instinct betul.Hah!

Ok, saya bagi contoh lain. Awas ya sesiapa yang kapel ngan pompuan! Pompuan memang instinctnya kuat. Tak mampu saya kira dengan jari jemari tangan dan kaki bilangan pompuan yang berjaya mengkantoikan pasangan yang sedang main cinta ngan pompuan lain! See, pompuan ni hebat, takyah pasang spy pon boleh tau si kekasih hati tengah menggedik ngan pompuan lain. Cuba nak sorok macamana pon akan kantoi juga. Macam sorang kawan saya yang sedang kawan ngan lelaki secara jarak jauh. Tetiba satu hari dia muram durja. Saya tanya kenapa? dia jawab "I can smell TOP has another woman!" (Guna nama TOP sebab saya nak lindungi identity sahabat saya..hehehe. Tapi kalau betul pakwe dia TOP, pompuan lain yang sedang menggedik ngan bf dia sudah pasti saya..muahahahahahhahahaha). So saya tatau ler betul ke tak tapi saya tau telahan dia pasti benar sebab jantan tuh dah tak berapa nak kontek dia dah! Bagi saya pulak di alam cinta, saya ada instict Yamapi dah ada gf lain!! :( (Keiko Kitagawa, see u in hell! Huh!) tapi saya juga ada instinct yang Jay belum ada gf.*hik!*

Masa sekolah dulu saya ada instinct yang cikgu akan buang saya sekolah sebab saya nakal dan suka buat bising. Tak cukup dengan tu asik tido dan pemalas. :( Mungkin sebab saya takleh terima hakikat yang kena masuk asrama. Sebab tu saya dok meratib nak pindah sekolah sebab saya suka konsep sebelum kena buang oleh sekolah baik kita buang sekolah dulu. Macam ada orang yang pulangkan gelaran datuk seri sebelum diarahkan untuk memulangkan gelaran (the truth, dia diarah untuk memulangkan!), macam juga konsep reject orang sebab kita tau orang tu akan reject kita lambat laun..hehehehe. Kembali kepada cerita sekolah, setiap jelingan ustazah memberikan rasa gemuruh di jiwa. Saya ada instinct ustazah2 tak suka saya, kawan2 just kawan saya sebab saya suka membadutkan diri dalam kelas – hello, ada sesapa pernah nyanyi lagu KRU depan kelas dengan sarikata di alter masa ingkatan 2? hahahahahah. Saya rasa budak SIS kawan ngan saya sebab nak gelakkan suara saya macam jantan masa tu, dan sebab depa nak tau maklumat pasal pertandingan pidato. Instinct instinct instinct yang saya tatauler boleh pakai ke idak bila pikir2 balik……

Sebenarnya saya meroyan pasal instinct ni sebab saya ada instinct (mula dah!!) yang sv tak puas hati dengan plan saya untuk the next experiment. Dia suruh saya pikir nak buat experiment meragut (which will involve pengorbanan nyawa bebiri2) atau indoor study yang tak libatkan haiwan. Saya jawab terus dalam meeting saya nak buat indoor. DIa mcm sentap dan suruh saya pikir balik. Then saya pikir berminggu2 dan bila dia tanya lagi saya jawab dan explain kenapa saya takmo buat oudoor sampling

1-Ini dah nak hujung2 summer. Eksperimen kalau libatkan haiwan makan masa sebulan lebih untuk prepare animal sebelum diguna dalam eksperimen. Saya hanya boleh buat eksperimen luar di musim summer, so kalau betul nak buat, saya kena buat tahun depan which is tak logic kecuali saya extend study lagi nam bulan. Duh!!!! So, kalau buat indoor leh sukahati start bile - environment climate chamber leh dicontrol sesuka hati sesedap rasa.

2. Banyak lagi benda yang perlu dibuktikan sebelum di apply di field. Banyak sangat variables yang confounding. So, saya takmo suka suki pegi buat field work semelih bebiri pastu result not significant!!!

3. Saya trauma nak semelih banyak2 bebriri dan result nan hado. Series saya trauma. Nasib baik 84 ekor yang mati tu tak masuk dalam mimpi or menjelma jadik hantu. Kalau tak boleh buat plot citer Mak Dijah balik Ipoh!


Saya bagitau encik bos point nombor 1 dan 2 masa dia sembang ngan saya, dan Nampak pupil mata dia mengecik – saya rasa mcm dia tak berapa setuju. Then dia cakap lagi – I bagi masa untuk you fikir lagi. OMG..Takpelah, semoga tetiap kali saya bagi jawapan dia akan bagi jawapan mcm tu. Biar berbulan lamanya. Then sedar2 dah Mac 2012. Boleh balik Ipoh!!hehehhehehe (koya)

Ok cop. Agaknya encik bos bagi masa pikir lagi sebab dia nak detailed experimental design untuk indoor experiment! Hah!!

So, sila abaikan entry ni. Hahahahahahahahahah

Ok, saya ada instinct yang korang tak paham apa yang saya tulis. Sebab saya pon tak paham! heh!

No comments:

Post a Comment