Thursday, January 27, 2011

Mimpi

Saya dulu suka lagu Malaysian Idol – Mimpi. Tambah lagi yang menang mamat jambu cina nama Daniel. Pulak tu dia budak USM. Kos seni rasanya. Tapi masa tau dia budak USM dah terlambat…kalaulah tau awal, pasti hari2 kirim surat melalui Florence – roommate saya yang sama course dengan Daniel! Masa Nampak gambar Florence dengan Daniel kat Friendster, sangat terkejut!hehe. Kalau dah bukan jodoh kan…Btw, ni la Daniel dan lagu mimpi.






Sebenarnya nak cakap pasal mimpi. Kebelakangan ni mimpi saya pelik-pelik. Tapi saya cepat lupa. Cumanya..mimpi kelmarin kukuh utuh masih terpahat di ingatan. Sebelum saya lupa, saya decide nak mendokumentasikan kenangan supaya tak luput di ingatan. Gitew.

Lokasi: Department of animal science UNE.

Masa: Pagi.

Pencahayaan yang samar-samar, mungkin nak bagi feel mimpi. Seperti biasa, saya menuju ke pigeon hole untuk cek kalau ada surat/poskad/bungkusan untuk saya. [Memang hakikatnya di alam nyata saya suka cek pigeon hole HARI-HARI. Macam sedih je bunyi kan? hehehehhehehehehhehehehhehehehe.] Jadi seperti kebiasaan di alam nyata, di dalam mimpi ni saye menuju ke pigeon hole. Tapi persekitaran sangat aneh. Ramai pompuan2 asia dengan rambut lurus panjang berkumpul dan bersoseh-soseh. Tak ler menggedik sgt tapi merimaskan. Saya tatau kenapa saya rimas sangat. So, saya menyelit untuk menghampiri pigeon hole..Menyentapkan bila saya nampak banyak surat sampai. Saya amik satu surat, dialamatkan kepada

.

.

.

TOP. watdehek.

Saya amik surat lain. TOP.

Surat lain. TOP.

Lagi. TOP.

Surat kecik. TOP.

Surat besar. TOP.

Apekah?

Apekah?

Bila masa TOP daftar jadi budak animal science kat UNE yang orang Australia sendiri tak minat nak masuk sebab uni ni kampung?

Motip orang hantar surat kat school??Kenapa orang tak hantar surat kat YG Entertainment?????

"TOP oppa..saengil chukka hamnida" saya dengar suara fangirl dari belah kiri.

watdehek!pompuan-pompuan yang ramai ni FANGIRLS ke? OMG. Dan pompuan gedik tu cakap happy birthday kat TOP???Watdehek?

Masa dalam mimpi ni saya yakin saya awek TOP sebab saya amik surat-surat tu dan bukak dengan penuh amarah. Malangnya saya tak paham satu habuk pun sebab dalam hangul. Yang saya paham dalam surat tu TOP.TOP.TOP. (nasib baik takde fangirls yang cakar muka I).

Cis.Cis.Cis.

Saya tunggu TOP datang dan menenangkan awek dia yang tengah jeles tahap gaban ni..Tapi belum sempat TOP datang, saya dah terjaga..Watdehek.

Sadis, kan?

So semalam saya terus order buku belajar Hangul yang murah. Saya takkan biarkan diri saya terus keliru dengan kegedikan fangirls.

Sekian.

1 comment:

  1. lagu mimpi ni kalau diamati liriknya boleh beri semangat. acu, kita berdua punya mimpi, and we will strive hard for it (ok bukan mimpi pelik2 acu jumpa top okek)

    ReplyDelete